با اقدام به موقع شهرداری منطقه ۲۱ تهران، گره کور ترافیکی در یکی از  بزرگراه‌های حیاتی این منطقه برطرف شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، مسیر جایگزین پل تخریبی بزرگراه فتح – کن ، در بزرگراه فتح در منطقه ۲۱ جهت سهولت تردد شهروندان و کاهش بار ترافیکی به بهره برداری رسید.

دکتر مصطفی سلیمی شهردار منطقه ۲۱ در این خصوص گفت: پل کن در اثر انحراف آب رودخانه با توجه به بارندگی‌های شدید و بالا آمدن آب تخریب و باعث بروز مشکلات ترافیکی فراوانی در محدوده بزرگراه فتح شد که در نتیجه بار ترافیکی بالایی در این محدوده ایجاد که موجب دشواری تردد شهروندان این منطقه شد .

وی اظهار داشت: از همان دقایق ابتدایی این اتفاق و با توجه به مسدود شدن این محور کلیدی در حمل و نقل شهری و ایجاد بار ترافیکی گسترده در محدوده بزرگراه فتح، بحث مسیر جایگزین و انحرافی شرق به غرب پل کن توسط دکتر قالیباف شهردار تهران مطرح شد که پس از بررسی های لازم این طرح با همکاری ارتش جمهوری اسلامی به مرحله اجرا درآمد.

شهردار منطقه ۲۱ در خصوص احداث مسیر جایگزین شرق به غرب محدوده پل کن بیان داشت:این مسیر از بزرگراه فتح از خیابان ۲۷ آغاز و در ادامه داخل پادگان نیروی هوایی ارتش شده در نهایت خروجی این مسیر شهرک آسمان در بزرگراه فتح درمنطقه ۲۱ است که تحقق این پروژه اتفاقی مهم و ارزشمند در جهت کاستن بار ترافیکی منطقه در حداقل بازه زمانی مفید بود.

سلیمی ادامه داد: در احداث این معبر به طول ۳ کیلومتروعرض متوسط ۱۵ متر عملیات زیر سازی و پخش آسفالت به میزان ۹ هزار تن انجام شده و همچنین بدلیل همجواری با محوطه نظامی برای ایجاد حصار و پوشش مناسب از دیوار های پیش ساخته بتنی به مساحت ۹۰۰۰ متر مربع استفاده شده است که در کل هزینه ای ۳ میلیارد تومانی در برداشته است.

وی تاکید کرد:عوامل شهرداری منطقه ۲۱ به طور شبانه روزی در محدوده پل کن مشغول به فعالیت بوده و از زمان بروز این حادثه به طور جدی به دنبال حل مشکل و احداث مسیر جایگزین از طریق پادگان بودند که در این راستا و در جهت تحقق این امر مهم همکاری صمیمانه فرمانده ارتش جمهوری اسلامی و پیگیری های شهردار تهران نیز عامل مهم و تاثیر گذاری در تسریع احداث و در نهایت بهره برداری از این مسیر جایگزین بوده است.

 همچنین سلمانی معاون حمل‌و‌نقل‌و‌ترافیک منطقه نیز با اشاره به افتتاح این مسیر جایگزین در خصوص تغییر مسیر جهت سهولت تردد خودروها ی عبوری این محور گفت:ترافیک مسیر شرق به غرب که قبلا از پل شمالی عبور می کرد از کندرو شرق به غرب بزرگراه فتح و با راستگرد به خیابان فتح۲۷ وارد مسیر جدیدالاحداث شده است و بعد از طی ۳ کیلومتر وارد کندرو فتح شده و سپس به سمت غرب ادامه مسیر می دهد.

وی تصریح کرد: مسیر غرب به شرق که از زمان احداث پل تا کنون مسدود بوده با هدایت ترافیک در ابتدای محل انسداد پل کن به خط شمالی انحراف و در شرق پل مجددا به سمت خط جنوب هدایت و مسیر غرب به شرق به سمت بزرگراه آیت‌اله سعیدی-آذری و میدان آزادی ادامه مسیر خواهد داد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=545
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

گره کور ترافیک جاده قدیم کرج باز شد
گره کور ترافیک جاده قدیم کرج باز شد
گره کور ترافیک جاده قدیم کرج باز شد
گره کور ترافیک جاده قدیم کرج باز شد
گره کور ترافیک جاده قدیم کرج باز شد