پایگاه اینترنتی ورلد سوسیالیست در گزارشی به قلم اندره دامون با عنوان “افزایش قابل توجه ثروت ابر میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۱۴” می نویسد: ثروت ۴۰۰ نفر از ثروتمندترین میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی ۹۲ میلیارد دلار افزایش یافت و به رقم چهار تریلیون و ۱۰۰ میلیارد دلار رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، این آمارها بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ ارائه شده است که نخستین بار در سال ۲۰۱۲ صورت گرفت و پس از آن ثروت ۴۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان بررسی و دنبال می شود. ثروت این ۴۰۰ نفر در واقع بیشتر از تولید ناخالص داخلی آلمان، چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است.

میانگین ثروت خالص هر یک از این میلیاردرها با ۲۴۰ میلیون دلار افزایش در سال ۲۰۱۴ به ۱۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است. آمارها نشان می دهد از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ که بانک های مرکزی و دولت ها سیاست های مالی خاصی را دنبال کردند و چندین تریلیون دلار به نظام های مالی تزریق شد، ثروت هنگفت این ابرثروتمندان تقریبا دو برابر شده است. بر اساس آمارهای ارائه شده، ثروت خالص این ۴۰۰ نفر از یک تریلیون و ۲۷۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۹ به دو تریلیون و ۲۹۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ افزایش یافته است. طی سال گذشته ، بازارهای سهام جهانی همچنان روند صعودی داشتند. نکته جالب توجه این که از مجموع شش میلیاردری که ثروت آنها در سال ۲۰۱۴ بیش از دو برابر شد ، پنج نفر آنها ساکن چین هستند. در این فهرست ثروت بیل گیتس ثروتمندترین فرد جهان رشد قابل توجهی داشت و با نه میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار افزایش ، ثروت وی به ۸۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید. افزایش ثروت این ابر میلیاردرها در واقع در بحبوحه هشدارهای فزاینده درباره افزایش نابرابری های اجتماعی صورت گرفته است. افزایش قابل توجه ثروت میلیاردرهای جهان همزمان با افزایش نرخ بیکاری و فقر در سراسر جهان صورت گرفته است.
سازمان بین المللی کار سال گذشته در گزارشی اعلام کرد: شمار افراد بیکار جهان برای نخستین بار از مرز ۲۰۰ میلیون نفر گذشته است که این آمار افزایش حداقل پنج میلیون نفری را در یک سال نشان می دهد. سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی نیز در گزارشی اعلام کرد حدود ۱۲ درصد جمعیت جهان یا به عبارتی ۸۶۰ میلیون نفر در فقر به سر می برند. سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد: حدود ۸۰۵ میلیون نفر بین سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ دچار سوء تغذیه شدید بودند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=53889
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ثروت ۴هزار میلیارد دلاری ۴۰۰ نفر
ثروت ۴هزار میلیارد دلاری ۴۰۰ نفر
ثروت ۴هزار میلیارد دلاری ۴۰۰ نفر
ثروت ۴هزار میلیارد دلاری ۴۰۰ نفر
ثروت ۴هزار میلیارد دلاری ۴۰۰ نفر
ثروت ۴هزار میلیارد دلاری ۴۰۰ نفر
ثروت ۴هزار میلیارد دلاری ۴۰۰ نفر