اشتباه دولت در صدور سند برداشت ۴.۱میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی و کذب نبودن گزارش مجلس تائید شد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت بدون انتشار بیانیه ۵ بندی دولت و مجلس درباره برداشت ۴.۱ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی، از قول یک نماینده مجلس نوشت که این موضوع مربوط به اشتباهی بوده که در بانک مرکزی رخ داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir) به نقل ازتسنیم، جلسه مشترکی شب گذشته با حضور برخی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از جمله احمد توکلی، غلامرضا مصباحی مقدم و تاجگردون با ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، علی طیب نیا وزیر اقتصاد، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همچنین دادستان دیوان محاسبات و رئیس صندوق توسعه ملی درباره موضوع برداشت ۴.۱ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برگزار شد که بیانیه مشترک ۵ بندی به همراه داشت و در آن اشتباه دولت در صدور سند برداشت ۴.۱میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی و کذب نبودن گزارش مجلس تائید شد.
این در حالی است که پایگاه اطلاع رسانی دولت بدون اشاره به این بیانیه ۵ بندی، گفتگوی یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در باره این جلسه با خبرگزاری دولت را منتشر کرد و به نقل از این نماینده نوشت که این موضوع مربوط به اشتباهی بوده که در بانک مرکزی رخ داده است.
هادی قوامی گفت: در این جلسه در نهایت مشخص شد که هیچ گونه سوءاستفاده ای در این زمینه اتفاق نیافتاده و مبلغی که خرج شده برای اولویت های اساسی صرف شده است.
وی ادامه داد: سوءتفاهم ایجاد شده، مربوط به اشتباهی بوده که در بانک مرکزی رخ داده و اصلاح شده و بروز چنین مسایلی در حسابداری مالی طبیعی است.
به گفته عضوکمیسیون برنامه و بودجه، دیوان محاسبات عمومی این مسایل را به طور شکلی بررسی می کند اما از نظر محتوایی هیچ گونه سوءاستفاده ای رخ نداده و سوءتفاهم هایی که ایجاد شده بود برطرف شد.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه، رییس کل بانک مرکزی گزارش داد که این رقم مربوط به فروش نفت ایران بوده که در خارج از کشور بوده و شرکت مربوطه تعهد کرده بود که این ارز را به بانک مرکزی پرداخت کند.
وی خاطرنشان کرد: سوءتفاهمی که ایجاد شده بود، مربوط به اشتباه ثبت در بانک مرکزی بود که تاریخ آن ۲۶ اسفندماه بود که بعدا این تاریخ به ۲۸ اسفند اصلاح شد.

139310100755354894405843

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=53650
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ماجرای ۴.۱ میلیارد دلار برداشت از صندوق توسعه ختم به خیر شد
ماجرای ۴.۱ میلیارد دلار برداشت از صندوق توسعه ختم به خیر شد
ماجرای ۴.۱ میلیارد دلار برداشت از صندوق توسعه ختم به خیر شد
ماجرای ۴.۱ میلیارد دلار برداشت از صندوق توسعه ختم به خیر شد
ماجرای ۴.۱ میلیارد دلار برداشت از صندوق توسعه ختم به خیر شد