ر اساس تعریف انجمن جهانی روابط عمومی، فعالیت در این حوزه یک عمل ممتد، برنامه ریزی شده و بخشی از وظایف مدیریت سازمان هاست که از طریق ایجاد تفاهم واعتماد میان سازمان ومخاطب به ارتقای مقبولیت ومشروعیت سازمان ها کمک می کند.
مشاور مدیر عامل ومدیر کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه روابط عمومی دانشی میان رشته ای است، تأکید کرد: بر اساس تعریف انجمن جهانی روابط عمومی، فعالیت در این حوزه یک عمل ممتد، برنامه ریزی شده و بخشی از وظایف مدیریت سازمان هاست که از طریق ایجاد تفاهم واعتماد میان سازمان ومخاطب به ارتقای مقبولیت ومشروعیت سازمان ها کمک می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، امیر عباس تقی پور در همایش شورای منطقه ۶ روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی که با حضور کارشناسان روابط عمومی استان های فارس، کرمان، سیستان وبلوچستان، بوشهر و هرمزگان در بندرعباس برگزار شد، افزود: مدیران وکارشناسان حوزه روابط عمومی باید با ابزارهای جدید روابط عمومی و تبلیغات آشنا ودر حوزه فعالیت خود مهارت ، دانش وتخصص لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۱۵۰ جلد کتاب در حوزه روابط عمومی منتشر شده است، اظهار داشت: در حال حاضر حوزه روابط عمومی بیش از هر زمان دیگری، تخصصی ودانش مدار شده وامکان جبران عقب ماندگی های تاریخی آن فراهم شده است.
تقی پور با بیان اینکه باید از ابزار وامکانات دنیای فن آوری وشبکه های اجتماعی استفاده بهینه کرد، گفت: در سازمان فراگیری مانند تامین اجتماعی باید با شناخت وآگاهی مناسب به انتخاب ابزارهای ارتباط با حدود ۴۰میلیون نفر از جمعیت کشور پرداخته و از آن ها بهره برداری مناسب کنیم.
مدیر کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: برای ارتقای مقبولیت ومشروعیت سازمان، نیازمند برقراری ارتباط صحیح وموثر با شرکای اجتماعی هستیم.
تقی پور اظهارداشت: چنانچه همکاری وتعامل میان روابط عمومی ستاد مرکزی واستان ها شکل نگیرد، نمی توان نیازهای مخاطبان را پاسخ داد.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه در سازمان های امروزی شناخت ودرک متقابل به منظور دستیابی به اهداف اصلی مدنظر است، افزود: روابط عمومی به عنوان عنصر قوی برای پیشبرد اهداف، مورد توجه است.
سید فاضل حیدری بلوکی اظهار داشت: روابط عمومی به عنوان بازوی اصلی مدیران تلقی می شود که امکانات وشرایط بیرونی وفرصت ها راشناسایی وامکانات دورن سازمانی را قدرت می دهد.
وی با بیان اینکه روابط عمومی ها به عنوان ساز وکار مدیریتی نقش مهمی دارند، تصریح کرد: در سازمان تأمین اجتماعی به آن توجه ویژه ای شده واین موضوع به عنوان یک استراتژی اصلی مطرح شده است.
حیدری بلوکی خاطر نشان کرد: با تلاش واطلاع رسانی در موضوع فرهنگ بیمه ای سازمان، هم اکنون بالغ بر ۲۸۵ هزار بیمه شده اصلی در استان هرمزگان وجود دارند که بیمه شدگان با احتساب افراد تحت تکفل شان به بیش از ۸۳۶ هزار نفر می رسند.
مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه روابط عمومی آیینه تمام نمای سازمان است، اظهار داشت: در بخش درمان اطلاع رسانی ورفع مشکلات مردم از طریق روابط عمومی انجام می شود.
دکتر کامیار وثوقی با اشاره به اینکه بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت، خواسته های بیمه شدگان بیش از گذشته شده، گفت: امیدواریم از طریق روابط عمومی واطلاع رسانی و شفاف سازی، مردم و مسئولین استانی را آگاه سازیم.
گفتنی است مدیر کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی در حاشیه این نشست از روزنامه های دریا وصبح ساحل در استان هرمزگان نیز بازدید به عمل آورد وتأکید کرد: رسانه ها به عنوان مهمترین ابزار اطلاع رسانی بین سازمان تأمین اجتماعی وشرکای اجتماعی می توانند در بهینه تر شدن کارکردهای سازمان نقش اساسی داشته باشند
تقی پور افزود:تعامل با رسانه ها در سازمان تأمین اجتماعی، اصلی قطعی است وبدون ارتباط با رسانه ها نمی توان به اهداف وبرنامه های خود دست یافت.
وی از همراهی مناسب رسانه ها با برنامه های توسعه ای سازمان تأمین اجتماعی تقدیر وتشکر کرد.
انتهای پیام