مدل بانکداری شرکتی بانک توسعه صادرات ازسوی مرکز پژوهش و آموزش این بانک به منظور شرکت در مسابقه “بهترین طرح شناسایی و گروه بندی مشتریان شرکتی” ارائه شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، در مدل بانکداری شرکتی این بانک مشتریان بر سه اساس اندازه بنگاه اقتصادی، صنعت و میزان تمرکز صادراتی طبقه بندی شده اند.
بانکداری شرکتی از سادهترین خدمت مالی نظیر پرداخت وام تا خدمات پیچیدهتر نظیر کمک در کمینه کردن پرداخت مالیات نمایندگیهای خارج از کشور و یا مدیریت تغییرات در نرخ مبادلات ارزی را در بر میگیرد.
این مدل در نظر دارد اهمیت معیار و شاخصهایی چون حجم معاملات، خطوط اعتباری، نرخ رشد معاملات، حجم کل کسب و کار را از نگاه بانک توسعه صادرات بررسی نموده و با توجه به اولویت بندی ارائه شده، مشتریان شرکتی بانک توسعه صادرات را طبقه بندی کند.
بانک توسعه صادرات ایران نیز در راستای اهداف برنامههای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دولت جمهوری اسلامی ایران با حمایت از توسعه صادرات در بخشهای مختلف کشور در ایجاد ظرفیتهای جدید صادراتی نسبت به توسعه اشتغال، تولید و افزایش فرصتهای شغلی اقدام میکند و بدین منظور حمایت از بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط و کارآفرینان صادراتی قرار دارد.
کمیته داوران بیست و سومین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی، مدل بانکداری بانک توسعه صادرات را جزو سه طرح برتر انتخاب کرد و امروز در این همایش ارایه خواهد شد.
انتهای پیام