هر دو سایت گوگل و اپل به زودی ممکن است که بازار بیمه اتومبیل را آشفته کنند.
طبق اعلام لایو اینشورنس، دو شرکت بزرگ کامپیوتری “اپل” و “گوگل” به عنوان محرک جدیدی برای صنعت بیمه اتومبیل شناخته شده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir) به نقل از عصر خودرو، هر دو سایت گوگل و اپل به زودی ممکن است که بازار بیمه اتومبیل را آشفته کنند. افزایش تعداد بیمه گرانی که به مشتریان خود استفاده از وسایل ارتباطی و مخابراتی جدید را پیشنهاد و در بیمه نامه های خود شرایط جدید را منظور می کنند باعث شده تا به کارگیری نرم افزارهای جدید توسط مشتریان نسبت به گذشته متداول تر شود.
در این گزارش آمده است که این شرکت ها در حال استفاده از دستگاه های گرانقیمت هستند تا بتوانند عادت های مشتریان خود را در هنگام رانندگی کنترل کنند. دستیابی به این اطلاعات جدید در حقیقت در آَینده مبنای تعیین حق بیمه های قرار می گیرد. اپلیکیشن های مربوط به تلفن همراه به زودی به ابزاری قدرتمند برای بیمه گران تبدیل خواهند شد تا آنان بتوانند هزینه های اضافی خود را کاهش دهند.
با استفاده از این تکنولوژی های جدید بیمه گران می توانند میزان حق بیمه ها را کاهش یا بر نرخ آنان بیافزایند. البته بیمه گذاران نیز می توانند با استفاده از همین تجهیزات هزینه های خود را کاهش دهند. این نرم افزارهای جدید از سوی دیگر، بازار بیمه اتومبیل را با تغییر گسترده ای مواجه می کند چرا که بیمه گران می توانند اطلاعات زیادی را جمع آوری و نزد خود نگه دارند.
در ادامه این گزارش آمده است که هرچند گوگل و اپل رسما اعلام نکرده اند که به بازار بیمه اتومبیل وارد خواهند شد اما وعده های آنان برای ارائه تکنولوژی های جدید خود گواه این مدعاست.
طبق نظرسنجی جدید منتشر شده توسط شرکت “تاور واتسون” ۸۰ درصد دارندگان تلفن های هوشمند تاکید می کنند خواهان استفاده از نرم افزاری های هستند که عادت های آنان را مانیتور می کند؛ به ویژه نرم افزارهای که به صنعت بیمه مربوط می شوند.
در حالی که شرکت های فناوری می توانند بازار را آشفته کنند اما از سوی دیگر آنان می توانند به شرکت های فعال در صنعت بیمه نیز خدمت کنند. کارایی نرم افزارهای مربوط به تلفن همراه می تواند به تدوین بیمه نامه ها کمک و شرایط را برای مشتریان جذاب تر کند. در چنین شرایطی بیمه گران به راحتی می توانند بیمه نامه های خود را بفروشند. همچنین هرچقدر این تکنولوژی های جدید پیشرفته تر شوند، ارزش جایگاه آنان میان فعالان صنعت بیمه افزایش می یابد.
پیش از این در گزارش ها آمده بود که یک سوم مدیران اجرایی شرکت کننده در یک نظرسنجی معتقدند که بازیگران تجارت اینترنتی مانند شرکت های بزرگ “گوگل” و “آمازون” اصلی ترین تهدید علیه آنان هستند. بر اساس تحقیق از ۳۳۷ مدیر اجرایی در در بخش بیمه عمر و بیمه اموال و تلفات انجام شده، آمده است که تقریبا ۲۸ درصد از شرکت کنندگان بر این باورند که آینده صنعت بیمه در گروه تجارت آنلاین است.
وب سایت جستوجوگر “گوگل” نیز یک شرکت سهامی عام است که در زمینه جستوجوی اینترنتی و تبلیغات سرمایه گذاری می کند. این شرکت توسط “لری پیج” و “سرگئی برین” تاسیس شد که هر دوی آنها در دانشگاه “استنفورد” به عنوان دانشجوی دکترا حضور داشتند و با نام “مردان گوگل” شناخته میشدند. گوگل هم در ابتدا به عنوان یک شرکت خصوصی در چهار سپتامبر ۱۹۹۸ ثبت شد و فروش اولیه سهام آن در ۱۹ اوت ۲۰۰۴ انجام شد. لری پیج و سرگئی برین و اریک اشمیت قبول کردند که به مدت ۲۰ سال، یعنی تا سال ۲۰۲۴ در کنار هم کار کنند.
انتهای پیام