بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی از رشد ۱۲ درصدی مراودات مالی ایران با بانک های ۴۴ کشور خارجی در نیمه نخست ۲۰۱۴ خبر داد .

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی از رشد ۱۲ درصدی مراودات مالی ایران با بانک های ۴۴ کشور خارجی در نیمه نخست ۲۰۱۴ خبر داد و کل سپرده های ایران نزد این بانک ها را در پایان نیمه نخست ۲۰۱۴ بیش از ۱۹ میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir) به نقل از تسنیم، بانک تسویه حساب‌های بین المللی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد میزان سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی در پایان نیمه نخست ۲۰۱۴، با ۳ میلیارد دلار افزایش نسبت به پایان سال ۲۰۱۳ مواجه شده است.
میزان سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی در پایان سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۶.۰۴۹ میلیارد دلار اعلام شده بود که این رقم ۶ ماه بعد یعنی در پایان ژوئن ۲۰۱۴ به ۱۹.۰۴۹ میلیارد دلار افزایش یافته است.
سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی در پایان سال ۲۰۱۱ به ۱۴.۳۵۲ میلیارد دلار و در پایان سال ۲۰۱۲ نیز به ۱۶.۵۲۹ میلیارد دلار رسیده بود.
اختلاف میان سپرده‌ها و تعهدات ایران در برابر ۴۴ بانک بررسی شده در این گزارش در پایان نیمه نخست ۲۰۱۴ به ۱۴.۰۰۵ میلیارد دلار رسیده است.
بر اساس این گزارش تعهدات ایران نسبت به این بانک‌ها در پایان ژوئن ۲۰۱۴ با ۴۴۶ میلیون دلار کاهش نسبت به پایان سال ۲۰۱۳ مواجه شده است. تعهدات ایران نسبت به این بانک‌ها در پایان سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۵.۴۹ میلیارد دلار بود که در پایان ژوئن ۲۰۱۴ این رقم به ۵.۰۴۴ میلیارد دلار رسیده است. تعهدات ایران نزد بانک‌های خارجی در دسامبر ۲۰۱۱ بالغ بر ۱۰.۷۴۷ میلیارد دلار و در دسامبر ۲۰۱۲ نیز ۷.۱۳۳ میلیارد دلار بوده است.
به گزارش تسنیم، حجم کل مراودات مالی ایران با بانک‌های ۴۴ کشور خارجی در نیمه نخست ۲۰۱۴ با رشد ۱۲ درصدی نسبت به پایان ۲۰۱۳ مواجه شده و به ۲۴.۰۹۳ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در پایان سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۲۱.۵۳۹ میلیارد دلار گزارش شده بود.
مقر اصلی بانک تسویه حساب‌های بین المللی در شهر (بازل) در سوییس می‌باشد و گزارش‌های آن تحت عنوان «بانک‌داری بین المللی و تحولات بازار مالی» چهار بار در سال منتشر می‌شود. در این گزارش‌ها سپرده‌ها و تعهدهای مجموعه‌ای از بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی غیربانکی متعلق به ۴۴ کشور دنیا که عمدتاً اروپایی هستند عرضه می‌شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=53019
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رشد ۱۲ درصدی مراودات ایران با بانک‌های جهان
رشد ۱۲ درصدی مراودات ایران با بانک‌های جهان
رشد ۱۲ درصدی مراودات ایران با بانک‌های جهان
رشد ۱۲ درصدی مراودات ایران با بانک‌های جهان
رشد ۱۲ درصدی مراودات ایران با بانک‌های جهان