طلا پس از سقوط ۲۸ درصدی قیمت در سال ۲۰۱۳ در شرایطی که اندوخته‌های سرمایه گذاران کاهش یافته، دلار صعود کرده و سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا آماده افزایش نرخ‌های بهره می‌شوند، امسال تغییر چندانی نکرده است.

طلا پس از سقوط ۲۸ درصدی قیمت در سال ۲۰۱۳ در شرایطی که اندوخته‌های سرمایه گذاران کاهش یافته، دلار صعود کرده و سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا آماده افزایش نرخ‌های بهره می‌شوند، امسال تغییر چندانی نکرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir) به نقل ازایسنا، موسسات مالی جهانی از اوایل ماه نوامبر تاکنون به شدت سرگرم بازبینی و به‌روز کردن پیش بینی‌شان برای طلا در سال ۲۰۱۵ بوده اند. کیتکو در گزارشی به بررسی پیش بینی‌های بانک‌های مختلف از دورنمای این فلز زرد در سال میلادی آینده پرداخته است:

کپیتال اکونومیکس: طلا پتانسیل بلندمدت دارد
تحلیلگران کالا در کپیتال اکونومیکس اظهار کرده اند که طلا همچنان امکان صعود دارد و پیش بینی کرده اند قیمت هر اونس این فلز تا پایان سال ۲۰۱۵ به حدود ۱۳۰۰ دلار می‌رسد. نظر تحلیلگران کپیتال اکونومیکس از اکتبر که پیش بینی‌شان برای اولین بار منتشر شد، تغییری نکرده است. کپیتال اکونومیکس نه تنها انتظار دارد شاهد عملکرد قوی طلا در سال ۲۰۱۵ باشد بلکه معتقد است این عملکرد قوی تا پایان سال آینده ادامه خواهد داشت و طلا تا پایان ۲۰۱۵ به حدود ۱۴۰۰ دلار می‌رسد که تاییدکننده پیش بینی این شرکت تحقیقاتی در اکتبر است. به گفته جولیان جیساب، مدیر تحقیقات کالای این شرکت تحقیقاتی، با در نظر گرفتن شرایط نامطلوب بازار در سال جاری، طلا در واقع ایستادگی خوبی داشته است و احتمال نزول این فلز از سطح کنونی مطمئنا محدود خواهد بود.

سی آی بی سی: قیمت طلا به ۱۲۰۰ دلار در هر اونس می‌رسد
تحلیلگران بانک سی آی بی سی انتظار دارند شاهد نوسان بالاتری در بازار طلا باشند و افت قیمت هر اونس این فلز به هزار دلار در سال ۲۰۱۵ را منتفی نمی‌دانند. با اینهمه این بانک خاطرنشان کرده است هر گونه کاهش قابل توجه، کوتاه مدت خواهد بود. تحلیلگران این بانک انتظار دارند متوسط قیمت هر اونس طلا در سال آینده به حدود ۱۲۰۰ دلار برسد که کمتر از پیش بینی قیمت ۱۳۰۰ دلار در برآورد اولیه آنها است.

سیتی گروپ: نزول طلا محدود خواهد بود
تحلیلگران بانک سیتی گروپ اظهار کرده اند که بازار طلا همچنان با موانع قابل توجهی روبرو است که اصلی‌ترین آنها دلار قوی‌تر آمریکا و قیمت ضعیف نفت است از این رو در مورد این فلز زرد بی‌طرف مانده اند. تحلیلگران این بانک انتظار دارند قیمت هر اونس طلا به حدود ۱۲۲۰ دلار در سال ۲۰۱۵ برسد. با اینهمه این تحلیلگران تصریح کرده اند اگرچه قیمت این فلز ارزشمند ممکن است در سال آینده ضعیف‌تر شود اما دلایل فزاینده ای وجود دارد تا بر این باور باشیم که حرکت‌های نزولی بیشتر در بازار طلا محدود خواهد بود. این تحلیلگران همچنین انتظار دارند تقاضا برای خرید فیزیکی طلا سال آینده در هند و چین افزایش پیدا کند.

کومرس بانک: افزایش نرخ بهره آمریکا به طلا ضربه می‌زند
تحلیلگران کومرس بانک معتقدند بازار طلا شروع ضعیفی در سال ۲۰۱۵ خواهد داشت اما در نیمه دوم سال آینده بهبود خواهد یافت. این تحلیلگران پیش بینی کرده اند قیمت هر اونس طلا در سال آینده به ۱۲۰۰ دلار می‌رسد. به گفته این تحلیلگران، قیمت طلا با انتظار بازار برای افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا لطمه خواهد دید اما افزایش احتمالی و شروع سیکل افزایش نرخ‌های بهره به بازار طلا کمک خواهد کرد. کومرس بانک انتظار دارد قیمت طلا در سه ماهه دوم سال آینده به ۱۱۲۵ دلار برسد اما کاهش قیمت این فلز به پایین ۱۱۰۰ دلار را برای مدت کوتاهی امکان پذیر می‌داند.

گولدمن ساش: قیمت طلا به ۱۰۵۰ دلار سقوط می‌کند
یک بار دیگر غول بانکی گولدمن ساش یکی از منفی‌ترین پیش بینی‌های خود برای قیمت طلا در سال آینده را ارایه داد. جفری کوری، مدیر تحقیقات کالای جهانی گولدمن ساش نظر قبلی خود مبنی بر سقوط طلا به ۱۰۵۰ دلار تا پایان سال ۲۰۱۵ را تکرار کرد. وی در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی با تکرار پیش قیمت ۱۰۵۰ دلار طلا تا پایان سال آینده، گفت: قیمت این فلز با بهبود اقتصاد آمریکا کاهش پیدا می‌کند.

ناتیکسیس:طلا از صعود بازمی‌ماند
موسسه سرمایه گذاری ناتیکسیس نیز در مقایسه با موسسات مالی دیگر، دورنمای بدبینانه‌تری را برای طلا متصور است. تحلیلگران این موسسه انتظار دارند قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۱۵ به حدود ۱۱۴۰ دلار برسد. به گفته تحلیلگران ناتیکسیس، بهبود اقتصاد آمریکا، دلار قوی‌تر و افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بزرگترین موانع برای صعود طلا در سال آینده خواهند بود. ناتیکسیس انتظار دارد بانک مرکزی آمریکا در ژوئن سال ۲۰۱۵ افزایش نرخ‌های بهره را آغاز کند.

استاندارد چارترد: ورق برای طلا برمی‌گردد
تحلیلگران بانک استاندارد چارترد نسبت به دورنمای طلا در سال ۲۰۱۵ خوش بین‌تر بوده اند. این تحلیلگران اکنون انتظار دارند قیمت هر اونس طلا به ۱۲۴۵ دلار در سال ۲۰۱۵ برسد که بالاتر از برآورد قبلی ۱۱۶۰ دلار است. طبق گزارش استاندارد چارترد، این بانک اکنون نسبت به دورنمای طلا در سال ۲۰۱۵ بویژه در نیمه دوم سال که درخشش دلار احتمالا ضعیف می‌شود، خوش بینی بیشتری پیدا کرده است. این بانک همچنین قیمت مورد پیش بینی برای طلا در سال ۲۰۱۶ را از ۱۲۲۰ به ۱۳۳۰ دلار افزایش داد.

تی دی سکیوریتیز: قیمت طلا تحت فشار قرار می‌گیرد
تحلیلگران تی دی سکیوریتیز اظهار کرده اند شروع ضعیف بازار طلا باعث می‌شود قیمت هر اونس این فلز در سال آینده به حدود ۱۱۷۵ دلار برسد با اینهمه اگرچه انتظار می‌رود قیمت طلا در ابتدای سال کمتر باشد اما تا سه ماهه چهارم به سطح بالاتری صعود می‌کند و به ۱۲۲۵ دلار می‌رسد. به گفته تحلیلگران این موسسه، انتظار می‌رود طلا در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ بهبود پیدا کند اما به دلیل احیای اقتصادی آمریکا در ابتدای سال آینده تحت فشار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=52940
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

پیش‌بینی بانک‌های بزرگ از آینده طلا
پیش‌بینی بانک‌های بزرگ از آینده طلا
پیش‌بینی بانک‌های بزرگ از آینده طلا
پیش‌بینی بانک‌های بزرگ از آینده طلا
پیش‌بینی بانک‌های بزرگ از آینده طلا