در اغلب موارد بانک‌ها نیز در رسید‌های خود اعلام می‌کنند که اگر خدمت مورد نظر ارایه نشده اما پول از حسابتان برداشت شده، مبلغ تا ۷۲ ساعت به‌صورت گروهی وارد حسابتان خواهد شد. اما گاهی این اتفاق نیز نمی‌افتد و حتی با گذشت ۷۲ ساعت پول به حساب واریز نمی‌شود.

احتمالا برای اغلب شما اتفاق افتاده است که در هنگام درخواست یک خدمت از بانک (نظیر برداشت پول یا خرید کارت شارژ) به صورت الکترونیک پول از حساب‌تان برداشته شود اما خدمت مورد نظر ارایه نشود. این ماجرا بسیار گسترده‌تر است. برای مثال در هنگام انتقال پول از یک حساب به حساب دیگر نیز پول از حساب برداشته می‌شود اما به حساب دیگر واریز نمی‌‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، در صورتی که چنین اتفاقی بیافتد چه باید کرد؟ در اغلب موارد بانک‌ها نیز در رسید‌های خود اعلام می‌کنند که اگر خدمت مورد نظر ارایه نشده اما پول از حسابتان برداشت شده، مبلغ تا ۷۲ ساعت به‌صورت گروهی وارد حسابتان خواهد شد. اما گاهی این اتفاق نیز نمی‌افتد و حتی با گذشت ۷۲ ساعت پول به حساب واریز نمی‌شود. در این صورت باید دو رویکرد را در پیش بگیرید. ۱- با بخش پشتیبانی بانک تماس گرفته و موضوع را پیگیری نمایید. ۲- از طریق سامانه موجود در سایت بانک‌ها تراکنش ناموفق خود را گزارش کنید.
البته بخش دوم فعلا در تمام بانک‌ها عملی نشده است اما حدود نصفی از آن‌ها در حال حاضر چنین ویژگی‌ای دارند.
چگونه تراکنش ناموفق را در سیستم بانک‌ها ثبت کنیم؟ برای این کار وارد وب‌سایت بانک مورد نظر شوید (توجه: برای مثال درصورتی که شما توسط کارت بانک ملت از پایانه‌های فروشگاهی بانک ملی استفاده کرده‌اید باید به وب‌سایت یا بخش پشتیبانی بانک ملی مراجعه کنید). اکنون وارد بخش تراکنش‌های ناموفق شوید و مشکل خود را از لیست انتخاب نمایید (ما از وب‌سایت بانک ملت در این آموزش استفاده کرده‌ایم).
حال سیستم از شما شماره کارت عابربانک‌تان را می‌خواهد (در تراکنش‌های مربوط به انتقال وجه شماره کارت فرد نیز درخواست می‌شود).
با وارد کردن شماره کارت به صفحه جدیدی منتقل می‌شوید که در آن اطلاعات بسیار مختصری از کارت شما نمایش داده می‌شود. در این بخش اطلاعات مورد نیاز نظیر مبلغ تراکنش و… را وارد کنید. حال دکمه تایید را بزنید تا سیستم بانک اطلاعات مورد نیازتان را در اختیارتان قرار دهد و ماجرا را پیگیری نماید (البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که می‌بایست حداقل ۲۴ ساعت از تراکنش ناموفق شما گذشته باشد). نتیجه پیگیری از طریق شماره موبایل درخواست شده به شما اطلاع داده خواهد شد.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=52919
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

چگونه تراکنش ناموفق بانکی پیگیری می‌شود؟
چگونه تراکنش ناموفق بانکی پیگیری می‌شود؟
چگونه تراکنش ناموفق بانکی پیگیری می‌شود؟
چگونه تراکنش ناموفق بانکی پیگیری می‌شود؟
چگونه تراکنش ناموفق بانکی پیگیری می‌شود؟