با این حال دلار، در ماه‌های باقیمانده از سال ۹۳ و سال آینده یک روند افزایشی با شیب ملایم را تجربه می‌کند و خود را به تدریج به ۴۰۰۰ تومان نزدیک می‌کند.

دکتر مرتضی ایمانی راد که در مهرماه ۸۹ (زمانی که قیمت دلار در بازار آزاد ایران ۱۰۷۰ تومان بود) از رشد شدید قیمت ارز در دو سال بعد از آن خبر داده بود، حالا می‌گوید دلار به سمت ۴۰۰۰ تومانی شدن حرکت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، دکتر مرتضی ایمانی راد، عضو هیات علمی «سازمان مدیریت صنعتی» در گفت‌وگو با اقتصادنیوز پیش‌بینی خود از تغییرات قیمت ارز در بازار آزاد را این‌گونه مطرح کرد: با توجه به اینکه یکی از اهرم های کنترل تورم توسط دولت‌ها همیشه نرخ ارز بوده است، دولت تلاش زیادی خواهد کرد که بتواند این نرخ را نگه دارد.

وی ادامه داد: با این حال به نظر من قیمت دلار، در ماه‌های باقیمانده از سال ۹۳ و سال آینده یک روند افزایشی با شیب ملایم را تجربه می‌کند و خود را به تدریج به ۴۰۰۰ تومان نزدیک می‌کند.

ایمانی‌راد که ریشه این رشد قیمت را «تاثیر افزایش ارزش برابری دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای جهانی» می‌داند، تصریح کرد: در سال آینده میلادی دلار آمریکا همچنان قدرتمند خواهد بود. بنابر این قیمت جهانی نفت، فلزات پایه، و قیمت طلا رو به افزایش جدی نخواهند رفت و سال ۲۰۱۵ برای مواد اولیه سال خوبی نخواهد بود. چون ایران هم یک کشور کالا پایه است، بنابراین اثری که از اقتصاد جهانی خواهد گرفت، نسبتاً منفی خواهد بود.

دکتر ایمانی راد در مهرماه ۸۹، (زمانی که قیمت دلار در بازار آزاد ایران ۱۰۷۰ تومان بود) از رشد شدید قیمت ارز در دو سال بعد از آن خبر داده و در یادداشتی زیر عنوان «چرا نرخ دلار در ایران بالا می‌رود؟» نوشته بود: «اعتقاد قوی دارم که در دو سال آینده نرخ دلار بسیار زیاد افزایش خواهد یافت.» او قیمت واقعی دلار را در شرایط آن زمان «بیش از دو هزار تومان» محاسبه کرده بود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=52763
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

دلار در مسیر ۴۰۰۰تومانی شدن
دلار در مسیر ۴۰۰۰تومانی شدن
دلار در مسیر ۴۰۰۰تومانی شدن
دلار در مسیر ۴۰۰۰تومانی شدن
دلار در مسیر ۴۰۰۰تومانی شدن