با پیشنهاد کمیسیون بهداشت ۴۰۰ هزار نفر از دور بیمه خارج می‌شوند.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با اشاره به اینکه پیشنهاد کمیسیون بهداشت مجلس خلاف ماده ۳ قانون اساسی است گفت: با پیشنهاد کمیسیون بهداشت ۴۰۰ هزار نفر از دور بیمه خارج می‌شوند.

سید هادی ساداتی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir‬)، درباره توقف بیمه کارگران ساختمانی گفت: متأسفانه قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس و در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مانده است و هفته گذشته اعتراض‌هایی در این زمینه داشتیم.
وی ادامه داد: در سال ۸۹، ۹۰ و ۹۱ از منبع پروانه های ساختمانی به ازای هر متر مربع زیربنا از کارفرما دریافت می شد. کارفرمایان اعتراض هایی مبنی بر سنگینی داشتند ، در این راستا در سال ۹۲ تصویب کردند که این ۲۰ درصد از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده تأمین شود که سهم شهرداری‌هاست که تا پایان سال ۹۲، حدود ۹۰۰ میلیارد دلار از خزانه دولت به حساب تأمین اجتماعی واریزشد و تـأمین اجتماعی تا پایان خرداد ماه۹۲، توانست حدود ۴۵۰ میلیارد تومان از ورودی مصوبه سال قبل خود کسب درآمد کند.
ساداتی تأکید کرد: امسال کمیسون بهداشت و درمان این بند را به این صورت تصویب کرد که ۱۲ درصد ازهزینه صدور پروانه ساختمانی، ۲۰ درصد سهم کارفرما تأمین شود که منبع تأمین اجتماعی نتوانست همه کارگران ساختمانی را تحت پوشش قرار دهد.
وی با بیان اینکه پیشنهاداتی درباره تقویب ماده ۵ و صندوق تأمین اجتماعی ارائه کردیم گفت: بخشی از این پیشنهادات به ماده ۲۹ قانون اساسی باز می‌گردد که دولت مکلف به تأمین منابع آن است. درخواست کردیم از طریق لایحه بودجه و مالیات غیر مستقیم کسب درآمد شود که اگر دولت از این طریق ۱۰۰۰ میلیارد را تأمین کند سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند در سال ۹۴ حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار کارگر ساختمانی را تحت پوشش قرار دهد.
ساداتی تأکید کرد: طرحی که کمیسیون بهداشت مجلس ارائه کرده است، بر خلاف بند ۹ ماده ۳ قانون اساسی است. این ماده قانونی تأکید دارد که هر گونه ایجاد تبعیض بین اقشار مردم ممنوع است. اما با مصوبه کمیسیون بهداشت و درمان تبعیض آشکار بین اجتماعی کارگری به وجود آمده است.
نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور اظهار کرد: سازمان اجتماعی امسال ۷۰۰ میلیارد تومان منابع برای این کار اختصاص داده شده و در واقع معادل ۴۰۰ هزار کارگر بیمه می‌شوند و با این حساب ۴۰۰ هزار کارگر دیگری که از سال‌های گذشته تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، امسال از شمول بیمه خارج می‌شوند.بنابر این ضرورت دارد این طرح مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=51096
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

حذف بیمه ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی
حذف بیمه ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی
حذف بیمه ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی
حذف بیمه ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی
حذف بیمه ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی