قیمت طلا امروز برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت و در مسیر پاره کردن نوار افزایش قیمت هفتگی دو هفته گذشته قرار گرفت.

قیمت جهانی طلا امروز برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت و به ۱۲۳۲ دلار در هر اونس رسید.
به گزارش پول پرس، در حالی که تقویت ارزش دلار و آمارهای قوی اقتصادی جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران را پایین آورده، قیمت طلا امروز برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت و در مسیر پاره کردن نوار افزایش قیمت هفتگی دو هفته گذشته قرار گرفت.
کاهش قیمت طلا در حالی است که پس از مثبت اعلام شدن تست ابولای یک پزشک در نیویورک، ارزش سهام در بازار بورس آمریکا کاهش یافته و دیگر بازارهای محل سرمایه گذاری جایگزین نظیر اوراق قرضه و ین ژاپن شاهد رشد بوده اند.
عامل اصلی کاهش قیمت فلز زرد، انتشار آمارهای قوی از اقتصاد جهانی در روز پنجشنبه بود که اضطراب سرمایه گذاران را فرو نشاند و موجب شد که بسیاری پول خود را از بازار طلا بیرون بکشند و به بازارهای پر ریسک تر برگردند.
ویکتور تیانپیریا، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «قیمت طلا به این دلیل کاهش یافته که آمارهای مثبت اقتصادی به تقاضاها از سوی سرمایه گذاران آسیب زده است.»
وی افزود: «ترکیبی از تقویت ارزش دلار و افزایش بازدهی اوراق قرضه موجب شده تا دارایی های صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا شاهد افت باشد. تقاضای فیزیکی قوی تنها عامل پشتیبانی از قیمت هاست.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز ۴ دلار کاهش یافت و به ۱۲۳۲ دلار در هر اونس رسید. قیمت فلز زرد در طی ۲ جلسه قبل بیش از یک درصد کاهش یافته بود.
با توجه به تقویت ارزش دلار پس از دو هفته متوالی کاهش، طلا در مسیر کاهش قیمت هفتگی نیم درصدی قرار دارد.
تقویت ارزش دلار موجب می شود که طلا برای دارندگان سایر ارزها گرانتر شود.
آمارهای روز پنجشنبه نشان داد که هفته گذشته درخواست ها برای دریافت حقوق بیکاری در آمریکا برای ششمین هفته متوالی زیر ۳۰۰ هزار باقی مانده است. عملکرد بنگاه های اقتصادی حوزه یورو نیز در ماه جاری بسیار بهتر از پیش بینی ها بود. همچنین بخش کارخانه ای چین شاهد رشد بود. اما میزان فعالیت های تولیدی در آمریکا به پایین ترین رقم از ماه جولای تاکنون رسید.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=49164
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

طلای جهانی کاهش یافت
طلای جهانی کاهش یافت
طلای جهانی کاهش یافت
طلای جهانی کاهش یافت
طلای جهانی کاهش یافت