بازار سرمایه ما در سال‌های اخیر با ایجاد نقش بازارسازی از نقش بازارگردانی مغفول مانده بود.

رییس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس با اشاره به نقش صندوق‌های اختصاصی بازارگردانی در افزایش نقدشوندگی و روان‌سازی معاملات، پیش‌بینی کرد که به زودی عمده شرکت‌های بزرگ بورسی و فرابورسی از سوی صندوق‌های حرفه‌یی، بازارگردانی شوند.
به گزارش پول پرس، بهنام چاوشی با بیان آنکه اکنون ۲۰ صندوق بازارگردانی در بازار سرمایه مشغول به تکمیل مدارک هستند و دو صندوق فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، افزود: نقش و حضور بازارگردانان در هر بازار سرمایه توسعه‌یافته‌یی اجتناب‌ناپذیر است، این در حالی است که در بازار سرمایه ما در سال‌های اخیر با ایجاد نقش بازارسازی، نقش بازارگردانی مغفول مانده بود.
وی اضافه کرد: با توجه به ساختار صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ویژگی‌های نظارتی و شفافیت این صندوق‌ها، بر آن شدیم از این ساختار برای تقویت نقش بازارگردانی در بازار استفاده کنیم. اساسنامه و امیدنامه مصوب، به گونه‌یی است که امکان لازم برای انجام وظیفه بازارگردانی برای صندوق‌های مذکور فراهم است و سود حاصل از فعالیت آنها تنها از همین محل است چرا که صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی، به غیر از سهام موضوع بازارگردانی خود، مجاز به خرید هیچ سهم دیگری نیستند

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=49051
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ورود ۲۲ صندوق بازارگردانی به بورس
ورود ۲۲ صندوق بازارگردانی به بورس
ورود ۲۲ صندوق بازارگردانی به بورس
ورود ۲۲ صندوق بازارگردانی به بورس
ورود ۲۲ صندوق بازارگردانی به بورس