بانک مرکزی در پاسخ به مشکل یکی از سپرده گذاران صندوق قرض الحسنه مهر میهن که اکنون فاقد مجوز است،تنها به ارسال یک بیانیه تکراری خود اکتفا کرده و عملا سپرده گذار را به آینده و مدیران احتمالی بانک قرض الحسنه پاس داده است.

طرح مشکل:
دانشجویی هستم که برای تأمین مخارج کمرشکن زندگی، پس اندازی که داشتم را به امید گرفتن وام کم بهره در بهمن ماه در اختیار مؤسسه قرض الحسنه مهر میهن در تهران قرار دادم. چند روز پیش از طریق سایت بانک مرکزی متوجه شدم که صندوق قرض الحسنه ی ندای مهر میهن که با نام اختصاری مهر میهن نیز شناخته شده است، تاریخ مجوزش به اتمام رسیده و مجوزش در دست بررسی توسط بانک مرکزی است. از آنجایی که این صندوق در شعب مختلفی که در تهران و شهرستان ها دارد و هم چنین سایت اصلی اش دارا بودن مجوز از بانک مرکزی را ضامن اعتماد مردم به خود می داند میخواهم بدانم در صورتی که بانک مرکزی تصمیم به لغو مجوز این مؤسسه بگیرد، چه بلایی سر سپرده های ما خواهد آمد؟! چرا دست اندر کاران روابط عمومی بانک مرکزی، این سؤال را با واکنش تند و خارج از عرف و ادب اجتماعی پاسخ می دهند!؟ ما به عنوان مردم عادی، چه گناهی داریم که به بودن نام بانک مرکزی پشت نام این مؤسسه اعتماد کردیم؟!

جوابیه بانک مرکزی:
با سلام
احتراماً با اشاره به نامه شماره ۶۱۰/ت مورخ ۳۱/۱/۹۲ آن مدیریت ، همان‌گونه که در اطلاعیه مورخ پانزدهم فروردین ماه۱۳۹۲بانک مرکزی درج شده است، بر اساس قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی، ماده ۹۶ قانون برنامه توسعه و مصوبه شورای عالی امنیت ملی،‌ مقرر گردید به منظور جلوگیری از بروز بحران صندوق‌های قرض‌الحسنه چند شعبه‌ای در آینده، کلیه صندوق‌های قرض‌الحسنه که بیش از یک شعبه دارند در یک بانک قرض‌الحسنه تجمیع و سهامدار شوند. از این رو، کلیه صندوق‌های دارای بیش از یک شعبه موظفند در بانک قرض‌الحسنه مورد نظر تجمیع و به نسبت تعداد شعب و میزان سهام، سرمایه واریز نمایند.
بدیهی است بعد از مهلت مقرر، از فعالیت صندوق‌های یادشده که تحت عنوان موسسه قرض‌الحسنه پس‌انداز و صندوق قرض‌الحسنه و… فعالیت می‌کنند، جلوگیری به عمل خواهد آمد‌ و مسئولیت مشکلات احتمالی نیز به عهده اعضای هیأت مدیره آنها خواهد بود.
شایان ذکر است در راستای صیانت از منافع سپرده‌گذاران به هنگام ادغام و تجمیع موسسات، اطلاعات مشتریان به موسسه‌ای‌ که در پی ادغام به‌وجود آمده‌، ‌انتقال ‌می‌یابد و این موسسه؛ کلیه تعهدات قبلی را ایفاء خواهد نمود و برای سپرده گذاران نیز جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

* با این توضیح، مسوولیت به گردن بانکی که هنوز نیامده و معلوم هم نیست که چه زمانی خواهد آمد و مدیرانی که هنوز وجود خارجی ندارند انداخته شده و در نهایت مشخص نشد که تکلیف مجوز و سپرده فرد مورد نظر چه خواهد شد؟

منبع: تابناک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=4791
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

پاسخ جالب بانک مرکزی به سپرده گذار صندوق مهر میهن
پاسخ جالب بانک مرکزی به سپرده گذار صندوق مهر میهن
پاسخ جالب بانک مرکزی به سپرده گذار صندوق مهر میهن
پاسخ جالب بانک مرکزی به سپرده گذار صندوق مهر میهن
پاسخ جالب بانک مرکزی به سپرده گذار صندوق مهر میهن