اگر در همان شغل‌هایی که برخی می‌گویند خالی هستند قانون و مقررات رعایت شود و افراد شاغل در این شغل‌ها بیمه و امنیت شغلی داشته باشند، هیچگاه خالی نمی‌مانند و به دلیل عدم استقبال جوانان جویای کار به سمت اتباع بگیانه سوق داده نمی‌شود.

یک فعال کارگری با بیان اینکه اگر شغل‌های خالی بیمه و امنیت شغلی داشته باشند هیچگاه خالی نمی‌مانند، از وزارت کار خواست تا نیازهای بازار کار را شناسایی و افراد جویای کار را به سمت آن هدایت کند.

به گزارش پول پرس، عبدالله مختاری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در حال حاضر در بسیاری از شغل‌ها به نیروهای کار خارجی و اتباع بیگانه وابسته‌ شده‌ایم و همین امر موجب شده تا نیروهای جوان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فرصت ورود به این مشاغل را پیدا نکنند؛ از سوی دیگر برخی شغل‌های کاذب وجود دارد که باید آنها را اصلاح کرد.

وی با اشاره به آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی و جویندگان کار، اظهار کرد: وزارت کار باید نیازهای بازار کار و سرمایه را شناسایی و افراد را به سمت آن هدایت کند تا اگر فردی می‌خواهد به صورت انفرادی یا جمعی کاری را شروع کند، بداند که در چه شغلی سرمایه‌گذاری کند.

این فعال کارگری درباره وجود چند میلیون شغل خالی در کشور گفت: اگر در همان شغل‌هایی که برخی می‌گویند خالی هستند قانون و مقررات رعایت شود و افراد شاغل در این شغل‌ها بیمه و امنیت شغلی داشته باشند، هیچگاه خالی نمی‌مانند و به دلیل عدم استقبال جوانان جویای کار به سمت اتباع بگیانه سوق داده نمی‌شود.

مختاری درعین حال خاطرنشان کرد: پشتیبانی دستگاهها و سازمانها از جریان کارآفرینی موجب می‌شود تا افراد با اطمینان کامل در کسب و کار سرمایه‌گذاری و سرمایه خود را به سمت مشاغلی که مورد نیاز است، هدایت کنند.

وی افزود: امروز در سازمانها، ادارات منابع انسانی تعریف شده ولی در عمل چنین چیزی مشاهده نمی‌شود، نگاه جامعه به کارگر نگاه کسی است که بیل و کلنگ می‌زند در صورتی که فردی هم که پشت میز مدیریت می‌کند در زمره جامعه کار و تولید و منابع انسانی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=47206
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مشاغل را بیمه‌ کنید تا خالی نمانند
مشاغل را بیمه‌ کنید تا خالی نمانند
مشاغل را بیمه‌ کنید تا خالی نمانند
مشاغل را بیمه‌ کنید تا خالی نمانند
مشاغل را بیمه‌ کنید تا خالی نمانند