منطقی آن است که هزینه های استفاده از خدمات الکترونیکی از محل درآمدهای بانک تامین شود و بحث شهروند الکترونیک و بانکداری الکترونیک بیش ازپیش رواج یابد.

امید کریمیان- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با احتمال تعیین کارمزد برای استفاده از خدمات الکترونیکی دستگاه های پایانه های فروش گفت: اگر این کار انجام شود، مردم دوباره به سیستم سنتی گذشته و استفاده از اسکناس ها وجوه نقدی روی خواهند آورد.
به گزارش پول پرس، این نماینده مجلس به خانه ملت افزود: منطقی آن است که هزینه های استفاده از خدمات الکترونیکی از محل درآمدهای بانک تامین شود و بحث شهروند الکترونیک و بانکداری الکترونیک بیش ازپیش رواج یابد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: توصیه می شودنقل و انتقال وجوه وانجام امور بانکی همانند سابق الکترونیکی صورت گیرد و بانکها باید زمینه های لازم در این راستا را فراهم کنند چرا که اگر این هزینه ها بر دوش مصرف کننده تحمیل شود بار منفی به دنبال خواهدداشت.
کریمیان با یادآوری کاهش هزینه های اداری بانکها به واسطه ارائه خدمات بانکی الکترونیک، گفت: در حالی که بانکها برای ترغیب مردم به استفاده بیشتر از خدمات الکترونیک گام بردارند در واقع با تعیین کارمزد دارند از ارائه این گونه خدمات که کاهش هزینه ها را به دنبال دارد شانه خالی می کنند .
این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به خصوصی شدن بانک ها، تصریح کرد: هر چه قدر به سمت بانکداری خصوصی پیش می رویم بحث رقابت بین بانک ها برای کسب سود بیشتر پررنگتر می شود در حالی که بانک ها در کنار کسب سود باید حقوق و منافع مشتریان و اصل مشتری مداری را نیز در نظر داشته باشند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وقتی مردم ببینند خدمات برخی بانکها بیشتر و هزینه های آن کمتراست خود به خود به استفاده از خدمات چنین بانک هایی روی می آورند و سود مورد نظر بانکها تامین خواهد شد وبالعکس پس نیازی به انجام چنین اقدامات و تعیین کارمزد از سوی بانکهابرای کسب سود بیشتر نیست.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=47184
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک‌ها از کاهش هزینه‌ها شانه خالی می کنند
بانک‌ها از کاهش هزینه‌ها شانه خالی می کنند
بانک‌ها از کاهش هزینه‌ها شانه خالی می کنند
بانک‌ها از کاهش هزینه‌ها شانه خالی می کنند
بانک‌ها از کاهش هزینه‌ها شانه خالی می کنند