معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس‌آگاهی ناجا از انهدام باند هشت نفره کلاهبرداری تلفنی از روسای شعب سه بانک خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، سرهنگ مهرداد امیدی با اعلام خبر انهدام باند کلاهبرداران تلفنی به ایسنا گفت: چندی پیش رییس شعب یکی از بانک‌های شهرستان رشت با اعلام شکایتی عنوان کرد که فردی با تماس تلفنی با شعبه وی، خود را رییس یکی از بیمارستان‌های معروف رشت معرفی کرده و درخواست داشت که مبلغ ۳۹۰ میلیون تومان را برای خرید دستگاه MRI به حساب وی واریز کند.

وی با بیان اینکه در ادامه اظهارات این رییس شعبه، عنوان شد که کلاهبردار تلفنی خود را یکی از افراد شناخته شده در رشت معرفی کرده بود، گفت: پس از مدتی مشخص شد که رییس بیمارستان به هیچ عنوان با بانک تماسی نداشته و این رییس شعبه نیز در دام کلاهبرداران تلفنی افتاده است.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس‌آگاهی ناجا با بیان اینکه تحقیقات برای واکاوی زوایای پنهان این پرونده ادامه داشت تا این که رییس یکی دیگر از شعب بانک در بروجرد نیز طی شکایتی عنوان کرد که به شیوه مشابه مبلغ ۶۰ میلیون تومان را به حساب کلاهبرداران واریز کرده، گفت: تحقیقات ادامه داشت تا این که پرونده دیگر تحت این عنوان از شهرستان الیگودرز به معاونت مبارزه با کلاهبرداری ارجاع شد.
امیدی با بیان اینکه با ثبت شکایت این سه رییس شعبه بانک، مشخص شد که سارقان مبلغ ۵۱۴ میلیون تومان را به شیوه تلفنی ربوده‌اند، گفت: سارقان با شناسایی مشتریان خوش‌حساب و معروف شعب، از طریق برقراری تماس تلفنی خود را مشتری خوش‌حساب شعبه معرفی کرده و اقدام به کلاهبرداری میلیونی می‌کردند.
وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و بررسی حساب‌هایی که پول به آن منتقل شده، به حساب بانکی زنی در شهرستان شهریار رسیدند، گفت: این زن در تحقیقات پلیسی عنوان کرد که در ازای دریافت مبلغ دو میلیون تومان از مردی، اقدام به بازکردن حساب بانکی کرده و همچنین با دریافت سه میلیون تومان پول نقد، اقدام به خرید ۲۶۸ قطعه سکه از یک صرافی کرده‌اند.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه بررسی پلیسی نشان داد که اعضای این باند در اقدامی دوباره، تعداد ۶۸ سکه را خریداری کرده‌اند، گفت: دستگیری این افراد در دستور کار قرار گرفت و هشت تن در راستای رسیدگی به این پرونده دستگیر شدند.
امیدی با بیان اینکه اعضای این باند را شش مرد و دو زن تشکیل داده بودند، گفت: این افراد با شناسایی مشتریان خوش‌حساب و افتتاح حساب در بانک‌های مختلف، اقدام به کلاهبرداری تلفنی از روسای سه بانک کردند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=4689
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

کلاهبرداری تلفنی از روسای بانکها
کلاهبرداری تلفنی از روسای بانکها
کلاهبرداری تلفنی از روسای بانکها
کلاهبرداری تلفنی از روسای بانکها
کلاهبرداری تلفنی از روسای بانکها
کلاهبرداری تلفنی از روسای بانکها