مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح، از پیشنهاد ساتا مبنی بر ارائه بسته درمانی “قمربنی‌هاشم(ع)” به تمامی بیمه‌شدگان این سازمان در حالی خبر داد که به گفته وی، این بسته نه تنها متفاوت‌تر از بسته درمانی مکمل، بلکه به مراتب از بیمه طلایی فرهنگیان نیز بهتر و جلوتر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل ازایسنا، امیر فرشاد نجفی‌پور ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر بسته درمانی قمربنی‌هاشم(ع) تنها جانبازان و خانواده‌های آنها را پوشش می‌دهد، افزود: ساتا پیشنهاد داده از سال جاری بسته درمانی قمربنی‌هاشم(عتمامی بیمه شدگان غیر از سربازان وظیفه را نیز تحت پوشش قرار دهد.

وی تاکید کرد: بسته درمانی قمر بنی‌هاشم(ع) بسیار متفاوت‌تر از بسته درمانی مکمل بوده و به مراتب از بیمه طلایی نیز بهتر است.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه بسته درمانی قمر بنی هاشم(ع) در حال حاضر تعداد ۵۰۰ هزار جانباز و خانواده‌ آنها را شامل می‌شود، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح قول داده است در صورت تامین اعتبار، این بسته به سایر بیمه شده‌ها غیر از سربازان وظیفه نیز ارایه شود که ستاد کل در حال تصمیم‌گیری در این زمینه است و تا پایان هفته آینده در صورت موافقت تصویب و ابلاغ می‌شود.

نجفی پور در توضیح بیشتر بسته درمانی قمربنی‌هاشم(ع) و نحوه ارائه آن بیان کرد: عمده ضعف بیمه مکمل ساتا که در بیمه طلایی وجود نداشت، پوشش بخش سرپایی اعم از ویزیت، آزمایشگاه، رادیولوژی و دندانپزشکی بود، اما پوشش بسته قمر بنی هاشم(ع) در این چهار مورد حتی از بیمه طلایی نیز بهتر است، این در حالیست که پوشش بخش بستری بیمه مکمل ساتا از بیمه طلایی قوی‌تر است.

وی ادامه داد: در بخش بستری بسته درمانی مکمل ساتا، نه سقف هزینه وجود دارد و نه سقف تعداد روز بستری، در حالی که در بیمه طلایی اینگونه نیست و حتی اگر بستری یک روز هم از سقف تعیین شده بیشتر شود، هزینه‌های بیمه شده را قبول نمی‌کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح تنها ضعف بیمه مکمل ساتا نسبت به بیمه طلایی را در بخش سرپایی دانست و تاکید کرد: این ضعف در بسته درمانی قمر بنی هاشم (ع) جبران شد و این بسته در حال حاضر یکی از بهترین بسته‌های درمانی کشور است.

نجفی پور با اشاره به اینکه در بسته درمانی قمربنی‌هاشم(ع) بدون دریافت فرانشیز به جانبازان خدمات ارائه می‌شود، عنوان کرد: ساتا پیشنهاد داده است که همین بسته با دریافت فرانشیز، سایر بیمه شده‌ها را تحت پوشش قرار دهد که در صورت تصویب این پیشنهاد تمامی بیمه شده‌گان(غیر از سربازان وظیفه) می‌توانند از خدمات جامع این بسته استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح از مورد اقبال واقع شدن این پیشنهاد در جلسات گذشته خبر داد و گفت: در ستاد کل نیروهای مسلح به دنبال تصویب این موضوع هستیم، چرا که تنها مشکل تامین اعتبار وجود دارد، اما به نظر می‌رسد منابع آن تامین می‌شود.

به گفته وی، در حال حاظر بیمه مکمل ساتا پنج میلیون بیمه شده را پوشش دارد و حتی در صورتی که پیشنهاد ساتا مصوب نشود، قطعا این بسته در سال جاری خیز ۲۰ درصدی در پوشش خدمات خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه سرانه‌های درمانی بیمه مکمل نیروهای مسلح توسط ستاد کل نیروهای مسلح تعیین می‌شود، اظهار کرد: قطعا سرانه‌های درمانی بیمه مکمل امسال افزایش می‌یابد، اما این افزایش چشمگیر نخواهد بود و تصمیم داریم در این زمینه از کمک نیروهای مسلح استفاده کنیم تا کمترین فشار به بیمه شده وارد شود.

وی یادآور شد: تا پایان اردیبهشت ماه درباره پیشنهاد مذکور در سطح نیروهای مسلح تصمیم‌گیری و در صورت توافق، ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=4605
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

پوشش بیمه قمر بنی هاشم نیروهای مسلح
پوشش بیمه قمر بنی هاشم نیروهای مسلح
پوشش بیمه قمر بنی هاشم نیروهای مسلح
پوشش بیمه قمر بنی هاشم نیروهای مسلح
پوشش بیمه قمر بنی هاشم نیروهای مسلح
پوشش بیمه قمر بنی هاشم نیروهای مسلح