هفتمین دوره آموزش بدو خدمت کارکنان بانک اقتصادنوین با حضور رئیس هیات مدیره، مدیرعامل، معاونین و مدیران بانک اقتصادنوین در محل مرکز آموزش این بانک برگزار شد.
هفتمین دوره آموزش بدو خدمت کارکنان بانک اقتصادنوین با حضور رئیس هیات مدیره، مدیرعامل، معاونین و مدیران بانک اقتصادنوین در محل مرکز آموزش این بانک برگزار شد.
به گزارش پول پرس، در مراسم اختتامیه این دوره حسن معتمدی، مدیرعامل این بانک گفت: کارکنان بانک اقتصادنوین همواره میکوشند با ارایه خدمات مناسب به مشتریان در تمامی عرصهها در ایجاد ارزش افزوده ملی نقش موثر ایفا کنند.
وی اظهار داشت: در این راستا و به منظور ایجاد فضای مناسب همه پیشبینیهای لازم برای فراهمسازی محیطی پر نشاط و با طراوت برای همکاران بانک صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه بانک اقتصادنوین در انتخاب پرسنل وسواس زیادی به خرج داده است، گفت: به رغم همه این وسواسها، توجه به انواع آموزشهای بدو خدمت، ضمن خدمت و تخصصی در بانک اقتصادنوین از اهمیت بالایی برخودار است و بسترهای لازم برای این مهم فراهم و همکاران بانک اقتصادنوین در همه سطوح در دورههای آموزشی تخصصی شرکت میکنند.
وی گفت: خدمات بانکها در گذشته در قالب دریافت و پرداخت به مشتریان خلاصه میشد ولی با آغاز کار بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین بانک خصوصی کشور این رویه به طور کامل در نظام بانکی تغییر کرده است.
معتمدی افزود: کارکنان بانک اقتصادنوین علاوه بر ارایه خدمات روزمره به مشتریان به عنوان مشاوری امین انواع مشاوره های مورد نیاز را به مشتریان ارایه میکنند و این یکی از جنبههای تمایز بانک اقتصادنوین در نظام بانکی کشور است.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین در ادامه از بازنگری ساختار بانک با هدف همافزایی بیشتر خبر داد و گفت: در ساختار جدیدانواع خدمات تخصصی از جمله بانکداری خرد، بانکداری شرکتی و اختصاصی به صورت فراگیر از طریق شعب بانک ارایه میشود.
معتمدی خاطر نشان کرد: بانک اقتصادنوین با درک اهمیت نقش و جایگاه خود به عنوان نخستین بانک خصوصی کشور، همواره سعی نموده است این نخستین بودن در کیفیت خدمات ارایه شده به مشتریان نیز قابل لمس باشد. به همین منظور بانک اقتصادنوین مبادرت به ارایه سبد خدمات پولی و مالی به مشتریان نموده است. این اقدام رضایتمندی مشتریان را دو چندان کرده است.
وی گفت: بانک اقتصادنوین نخستین شرکت تامین سرمایه کشور را راهاندازی کرد، خدمات شرکت لیزنگ اقتصادنوین در میان شرکتهای لیزنگ با کیفیت بالاتر ارایه می شود، شرکت خدمات ارزی و صرافی اقتصادنوین خدمات متنوعی ارری به مشتریان ارایه میکند، تراکنش های شرکت پرداخت نوین آرین با کمترین ضریب خطا به ثبت میرسد.
وی تاکید کرد: سبد خدمات بانک اقتصادنوین در نظام بانکی کشور بینظیر است و تلاش خواهد شد کیفیت این خدمات همچنان افزایش یابد.
در این مراسم بهرام فتحعلی رئیس هیات مدیره بانک اقتصادنوین نیز با اشاره به اینکه این بانک در طی سالیان گذشته در مسیر خوشنامی حرکت کرده است، گفت: وظیفه همکاران بانک در همه سطوح حفظ این دستاورد گرانبها است.
وی گفت: بانک اقتصادنوین به رغم همه موفقیتها در ابتدای مسیر موفقیت قرار دارد و تلاش خواهد کرد با نوآوری و معرفی خدمات نوین زمینه کسب رضایتمدی مشتریان بیش از پیش فراهم کند.
فتحعلی خاطر نشان کرد بانک اقتصادنوین در آستانه تحولی بزرگ قرار دارد که این تحول به کیفیسازی خدمات بانک کمک خواهد کرد.
در ادامه این مراسم علیاکبر حدادزادگان معاون طرح و برنامه و سرمایه انسانی بانک اقتصادنوین نیز گفت: بیش از ۸۰ درصد تراکنشهای انجام شده در شعب به صورت غیرحضوری انجام میشود و این روند در حال افزایش نشان دهنده ارایه مناسب خدمات بانکداری الکترونیکی به مشتریان است و ضرورت آمادگی بانکداران برای ارایه خدمت به مشتریان، در شرایط جدید را مورد تاکید قرار داد.
وی با تاکید بر اینکه ارایه خدمات با کیفیت عالی به مشتریان استراتژی تغییر ناپذیر بانک اقتصادنوین است، گفت: زمینه های لازم برای ارتقای دانش و تخصص همکاران بانک فراهم شده و همکاران این بانک با گذراندن دورههای آموزشی در نظر گرفته شده تخصص های لازم را برای پاسخگویی مطلوب به نیاز مشتریان فرا میگیرند.
حدادزادگان اقتصادنوین را بانکی اخلاقمدار توصیف کرد و افزود: صداقت، امانتداری، آراستگی، سرعت در کار و دقت در ارایه خدمت الگوی اصلی همه همکاران بانک اقتصادنوین است.
وی همچنین به اقدامات صورت گرفته در مدیریت آموزش بانک اشاره کرد و گفت: با هدف افزایش دانش و توانایی همکاران بانک اقتصادنوین اقدمات موثری در مدیریت آموزش بانک انجام شده از جمله به برگزاری مسابقات کتابخوانی و توزیع کتب علمی مرتبط، برگزاری مسابقات دستورالعمل خوانی، مسابقات شناسایی محصولات بانک، راه اندازی پرتال آموزشی برای تبادل نظر و عرضه افکار و ایدههای کارکنان و تجهیز کتابخانه تخصصی میتوان اشاره کرد.
همچنین ایجاد نظام مدیریت دانش برای استفاده از همه تواناییها و ظرفیتهای موجود سازمان اعم از دانش آشکار و ضمنی از اقدامات مهم دیگر است.
وی همچنین به ایجاد کانون ارزیابی در بانک اقتصادنوین برای ارزیابی و شناسایی استعداد و توانایی های کارکنان در مراحل مختلف جذب، ارتقاء و و انتصاب اشاره و اظهار داشت: بر اساس نتایج کانون ارزیابی برنامه های آموزشی موثر تر تدوین و اجرا میشود.
وی گفت: به منظور بستر سازی مناسب برای مشارکت کلیه کارکنان در تصمیمسازیهای بانک مبادرت به تشکیل باشگاه پژوهشگران نوین گردید، به این ترتیب در چارچوب ضوابط و دستورالعملهای باشگاه امکان مشارکت و ارایه نظر برای همه همکاران فراهم شده است.
حدادزادگان در ادامه گفت: با توجه به اهمیت فرهنگ سازمانی و ارزشهای اخلاقی در بانک و با هدف گسترش این ارزشها کمیته فرهنگ سازمانی بانک با کمک گروهی از متخصصین دانشگاه تهران مبادرت به تدوین “منشور شهروندی خانواده بزرگ بانک اقتصادنوین” کرد.
این منشور حاوی “۵۹۸ کد رفتاری و کرداری مطلوب سازمانی” است که راهنمای ارزشمندی در خصوص رفتار و کردار کارکنان بانک است. وی از همکاران درخواست نمود این منشور را به دقت مطالعه و پیشنهادهای اصلاحی خود را ارایه کنند.
وی در این مراسم همچنین به رشد سرانه برنامههای آموزشی این بانک اشاره کرد و گفت: نفر – ساعت برنامههای آموزشی بانک در سال ۹۱ بالغ بر ۱۰۲ هزار و ۹۲۲ ساعت بود که در سال ۱۳۹۲ به ۱۶۳ هزار و ۷۹ نفر- ساعت رسید یعنی از رشدی معادل ۵۸ درصد برخوردار شد. سرانههای برنامههای آموزشی در سال ۱۳۹۱، ۳۳ ساعت که در سال ۱۳۹۲ به ۵۱ ساعت رسید و رشدی معادل ۵۴ درصد را تجربه کرد.
علیرضا لشگریپور مدیر امور آموزش و توسعه انسانی بانک اقتصادنوین نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از برگزاری دورههای آموزشی این بانک گفت: با برگزاری هفتمین دوره آموزش بدو خدمت همه همکاران صف بانک این دوره را پشت سر گذاشتهاند.
وی گفت: طی پنج ماه نخست امسال مدیریت آموزش بانک اقتصادنوین سه دوره کامل بدو خدمت برگزار کرده است که این میزان دوره در نظام بانکی در این مدت کم نظیر است.
وی گفت: در این دورهها ۱۲ سرفصل آموزشی به صورت فشرده در ۱۰۶ ساعت آموزشی یه همکاران بانک ارایه می شود.
لازم به ذکر است در ادامه همکاران جدیدالورود بانک اقتصادنوین با ادای سوگندنامه رسما به جرگه بانکداران این بانک پیوستند. همچنین در این مراسم با اهدای لوح سپاس از نفرات برتر دوره بدو خدمت ششم نیز قدردانی شد.
بر این اساس در گروه یک سعید غیاثوند از سرپرستی منطقه ۳ تهران به همراه مختار خزایی کوهپر از سرپرستی منطقه ۱ استان مشترکا به مقام نخست دست یافتند. در این گروه گلاره کرمی از سرپرستی منطقه ۸ استانها و پژمان جاوید از سرپرستی منطقه ۱ تهران مقام دوم را کسب کردند و محمد رضا سلمانیان از سرپرستی منطقه ۲ تهران سوم شد.
همچنین در گروه دوم نیز پیام رحمانی از سرپرستی ۱ منطقه تهران به مقام نخست دست یافت. در این گروه مریم الله داد از سرپرستی منطقه ۴ تهران و امین رضوان از سرپرستی منطقه ۱ تهران مقام دوم را کسب کردند و میلاد آقایانی از سرپرستی منطقه ۱ تهران سوم شد.