ترکیب هیات مدیره کیسون درحالی روی میز بورس قرار گرفت که در ترکیب جدید، نام علی نقی مشایخی دیگر به چشم نمی خورد.

ترکیب هیات مدیره کیسون درحالی روی میز بورس قرار گرفت که در ترکیب جدید، نام علی نقی مشایخی دیگر به چشم نمی خورد.

نائب رئیس سابق هیات مدیره سابق کیسون، دکتر علینقی مشایخی در سال ۱۳۲۷ در شهرستان خمین متولد شد. تا کلاس نهم دبیرستان در خمین تحصیل کرد. چون به رشته ریاضی علاقه داشت و آن رشته در تنها دبیرستان خمین تدریس نمیشد،‌ در سال ۱۳۴۲ برای تحصیل در سه سال آخر دبیرستان به تهران آمد و در دبیرستان ادیب مشغول تحصیل شد. در سال ۱۳۴۵ از دبیرستان ادیب تهران دیپلم ریاضی گرفت و همان سال در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد. ا
و در خرداد ماه ۱۳۴۹در رشته مهندسی مکانیک دوره کارشناسی را با احراز رتبه اول از دانشگاه مزبور اخذ کرد. وی سه سال در دانشگاه به عنوان دستیار آموزشی فعالیت نمود. و آزمایشگاه ترمودینامیک و انتقال حرارت دانشکده را با نظر اساتید آن دوره راه‌اندازی کرد.

دکتر مشایخی در سال ۱۳۵۲ برای تحصیل در دوره دکترا در رشته مدیریت به دانشگاه MIT آمریکا رفت. او در اردیبهشت ماه ۱۳۵۷ درجه دکترای خود را دریافت کرد و به عنوان دانشیار تحقیقاتی در آن دانشگاه مشغول به کار شد. در آبانماه سال۱۳۵۷ به اصرار خود از کار درMIT دست کشید و به ایران بازگشت و در دانشگاه صنعتی اصفهان مشغول کار شد. او باتفاق همکاران خود در آن دانشگاه رشته مهندسی صنایع را در سال ۱۳۵۸ تاسیس سپس در سال ۱۳۶۱ باتفاق تعدادی دیگر از همکاران دانشگاهی دوره کارشناسی ارشد در مهندسی سیستم اقتصادی و اجتماعی را برای اولین بار در کشور و در همان دانشگاه پایه‌گذاری کرد.

در سال ۱۳۶۵ دکتر مشایخی به دانشگاه صنعتی شریف در تهران منتقل شد. در سال ۱۳۶۶ برای فرصت مطالعاتی یک ساله به عنوان استاد مدعو به دانشگاه ایلاتی نیویورک در آلبانی رفت. در بازگشت از فرصت مطالعاتی، دوره معادل کارشناسی ارشد مدیریت سیستم‌ها را در دانشکده صنایع طراحی و راه‌اندازی کرد. این دوره بعدا، تبدیل به دوره رسمی کارشناسی ارشد مدیریت سیستم‌وبهره وری در رشته صنایع شد.

دکتر مشایخی در سال ۱۳۶۸ دعوت شد تا موسسه عالی آموزش و پژوهش در برنامه‌ریزی و توسعه را راه‌اندازی و پایه‌گذاری کند. در طی سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۴ به عنوان رییس موسسه انجام وظیفه کرد. در موسسه مزبور دوره کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی سیستم‌ها را راه‌اندازی کرد. موسسه فعالیت‌های تحقیقاتی مختلفی در زمینه‌های توسعه، انرژی، ‌حمل و نقل، مدیریت و اقتصاد انجام داد. همچنین در موسسه انتشار مجله علمی پژوهشی برنامه و توسعه را پایه گذاری کرد.

در سال ۱۳۷۴ برای فرصت مطالعاتی به عنوان محقق مدعو به دانشگاه MIT رفت. در بازگشت از آمریکا در سال ۱۳۷۶ تاسیس یک دانشکده مدیریت در دانشگاه صنعتی شریف را مطرح کرد. و در سال ۱۳۷۸ با کمک صنایع و با جذب کادر جوان و باکیفیت، دانشکده مدیریت و اقتصاد را در دانشگاه صنعتی شریف پایه‌گذاری کرد. در دانشکده مزبور دوره‌هایMBA (برای اولین بار)، کارشناسی ارشد اقتصاد و کارشناسی ارشد مهندسی سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی برقرار شد.
مشایخی بعد از اخذ درجه دکترا، دانشیار تحقیقاتی دانشکده مدیریت دردانشگاهMIT آمریکا؛ استادیار دانشگاه صنعتی اصفهان،دانشیار دانشگاه صنعتی شریف، استاد مدعو در دانشگاه نیویورک آمریکا در آلبانی، استاد دانشگاه صنعتی شریف، محقق مدعو در دانشگاه MIT بود.

مشایخی بعد از اخذ درجه دکترا به غیر است نایب رییس هیات مدیره شرکت کیسون در سمت ها همچون رئیس هیئت مدیره سیمان سپاهان، مشاور سازمان برنامه و بودجه، مشاور وزیر مسکن در امور برنامه ریزی، مشاور وزیر صنایع سنگین در امور طرح و برنامه، مشاور وزیر نیرو در امور برنامه ریزی، رئیس و پایه گذار موسسه عالی پژوهش در برنامه ریزی وتوسعه، مشاور سیتم شرکت High Performance Systems McKinsey در آمریکا، مشاور شرکت High Performance Systems McKinsey در آمریکا، عضو هیئت مدیره سازمان مدیریت صنعتی، رئیس و پایه گذار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف به فعالیت مشغول بوده است.
اما در آشفته بازار بنگاه داری در کشور که شاید طراحی ساده ترین مدل های مدیریتی در کسب و کار هم برای بنگاهای وابسته به پول کار بسیار مشکلی باشد، نام کیسون همواره تداعی کننده مدیریت برنامه ریزی و اقتدار بوده است.

این شرکت که دارنده عنوان ۸ سال صادرکننده نمونه است با شناسایی سود ۶۹ریالی برای سهم تا پایان خردادماه سال جاری، همگام با پیش بینی ها حرکت می کند.

شرکت کیسون پذیرفته شده در فرابورس ایران نیست اما به استناد ماده ۹۹ قانون برنامه پنجم توسعه، ملزم به معامله سهام در بازار پایه فرابورس است. این شرکت که با زمینه فعالیت طراحی، مهندسی، اجرا و مدیریت طرح ها و پروژه ها با اعمال سیستم های کنترل کیفیت، تضمین کیفیت و…با کاهش ۷۳درصدی نسبت به مدت مشابه قبل، سود هر سهم را در سه ماهه نخست امسال مبلغ ۶۹ریال اعلام کرد.
شرکت کیسون که براساس مفاد بند ب ماده ۹۹قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، با سرمایه ۳هزار و ۸۴۰میلیارد ریال در بازار پایه فرابورس فعالیت می کند، سود هر سهم سال مالی ۹۳را مبلغ ۲۵۲ ریال پیش بینی کرده بود و در برآورد عملکرد سه ماهه نخست سال، توانست مبلغ ۶۹ریال از آن را شناسایی کند. این رقم گرچه نسبت به مدت مشابه قبل کاهش ۷۳درصدی را نشان می دهد اما باید در نظر داشت که کیسون در سال مالی ۹۲ با سرمایه یک هزار و ۲۸۰میلیارد ریالی فعالیت می کرده و این مبلغ را در سال مالی جاری به رقم ۳هزار و ۸۴۰میلیارد ریال رسانده است.

کیسون که سود عملیاتی را برای سال مالی جاری مبلغ ۸۳۳میلیارد و ۱۳۰میلیون ریال درنظر گرفته در اولین گزارش دوره ای خود از کسب سود عملیاتی به مبلغ ۲۷۲میلیارد و ۸۸۵میلیون ریال خبر می دهد این رقم نسبت به مدت مشابه قبل کاهش ۱۷درصدی را نشان می دهد.

پیش بینی درآمد این شرکت برای سال مالی ۹۳ مبلغ ۲۸هزار و ۸۷۲میلیارد و ۷۹۵میلیون ریال بوده و توانسته در سه ماهه نخست سال، با کاهش ۹درصدی نسبت به مدت مشابه قبل، مبلغ ۴هزار و ۸۸۶میلیارد و ۳۵۸میلیون ریال درآمد کسب کند.

سود خالص کیسون برای سال مبلغ ۹۶۸میلیارد و ۲۷۸میلیون ریال بوده و در سه ماهه مبلغ ۲۶۶میلیارد و ۶۵۵میلیون ریال، سود خالص شناسایی کرده است.

این شرکت در سال ۵۴تاسیس شده و فعالیت خود را در حوزه ساخت و ساز آغاز کرد و با بیش از سه دهه تجربه در اجرای پروژه های بزرگ در عرصه هایی مانند احداث مجتمع های صنایع نفت، گاز پتروشیمی، کارخانه های صنعتی، جاده، بزرگراه، زیرگذر، تونل، سد، فرودگاه، مجموعه های مسکونی و تجاری، شبکه های آبیاری و زهکشی، مترو و سیستم های انتقال و تصفیه آب و فاضلاب، یکی از توسعه یافته ترین شرکت های بخش خصوصی کشور با دامنه فعالیت پیمانکاری عمومی و قراردادهای مهندسی، تدارکات و ساخت EPC است.

کیسون یک شرکت خصوصی است که خدمات مهندسی و ساخت را در یک تراز جهانی در زمینه طراحی، مدیریت، تدارک و اجرای پروژه‌های بزرگ و چند نظامه به کارفرمای داخل و خارج از ایران ارائه می‌دهد.
این شرکت طی بیش از یک دهه گذشته بخش مهمی از منابع خود را به حضور راهبردی در بازار جهانی ساخت و ساز اختصاص داده‌ از جمله: گینه استوایی، الجزایر و سودان در آفریقا، هندوستان، عمان و سایر کشورهای خلیج فارس در آسیا، قرقیزستان، قزاقستان و بلاروس در کشورهای مستقل مشترک المنافع، جمهوری بلیواری ونزوئلا در آمریکای لاتین؛

کیسون تنها شرکت در میان پیمانکاران عمومی کشور است که شش بار در سال های ۱۳۷۹، ۱۳۸۷،۱۳۸۶،۱۳۸۰، ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ به عنوان صادر کننده نمونه خدمات فنی و مهندسی انتخاب شده است.
کیسون در حال حاضر برخی از بزرگترین پروژه های جهان را طراحی می‌کند و می‌سازد. در نتیجه امروز بخش بزرگی از در آمد شرکت از پروژه های برون مرزی تامین می‌شود.
خدماتی که کیسون به کارفرماهای داخلی و بین المللی خود ارائه می‌دهد، تمام رشته های اصلی صنعت ساخت را در بر می‌گیرد.

 

حال جای خالی نام علی نقی مشایخی که پیش از این نایب رئیس هیات مدیره کیسون بوده، این گمانه زنی را در میان تحلیلگران بازار کسب و کار قوت می بخشد که آینده کیسون بعد از علی نقی مشایخی دستخوش چه تحولاتی خواهد بود و یا با نگاهی دیگر آیا بزرگی شرکت کیسون، مشایخی های دیگری را در دل خود دارد و یا خواهد پروراند؟
به هر حال سوالیست که زمان به آن پاسخ خواهد داد چراکه کمند بنگاه هایی که همچون کیسون تاثیر مستقیمی بر برند ملی کشور داشته باشند.
اما به هر حال امروز شرکت کیسون اعضای هیات مدیره جدید را معرفی کرده است.
این شرکت یک هزار و ۲۸۰میلیارد ریالی کیسون که مبلغ ۵۲ریال سود نقدی میان سهامداران تقسیم کرده است، ترکیب جدید هیات مدیره را رونمایی کرد. این شرکت به تازگی افزایش سرمایه را به ثبت رسانده است.

کیسون بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ۲۶ خرداد ۱۳۹۳افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۱۲۸ میلیارد تومان به‌مبلغ ۳۸۴ میلیارد تومان ( از محل سود انباشته مبلغ ۱۲ میلیارد و ۶۵۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ، از محل اندوخته مبلغ ۲۴۳میلیارد و ۳۴۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ) در تاریخ ۲۷ مرداد۱۳۹۳در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

هر چند که در وبسایت رسمی این شرکت اطلاعاتی از هیات مدیره و سهام داران این شرکت ۳۶ ساله که معتقد است پروژه‌های بسیاری را در نقاط مختلف ایران و برخی کشورهای جهان ساخته است، وجود ندارد اما اطلاعات دقیق از این شرکت گویای آن است که در سال مالی قبل، مهدی مظهری رئیس هیات مدیره این شرکت بود و علی نقی مشایخی، بهروز گتمیری، شاهرخ بیات، منصور حداد دیگر اعضای هیات مدیره این شرکت بودند.
این هیات مدیره در سال مالی ۹۲ مبلغ ۳میلیارد و ۳۲۸میلیون ریال پاداش دریافت کردند.

 



علی نقی مشایخی از هیات مدیره شرکت کیسون رفت

 

 
در ترکیب جدید محمد رضا انصاری رئیس هیات مدیره است و بهروز گتمیری، شاهرخ بیات، منصور حداد، اصغر فخریه کاشان دیگر اعضاء این ترکیب شناخته شده اند.
خانواده انصاری در شرکت کیسون حدود ۴۶ درصد سهم دارد.

 

علی نقی مشایخی از هیات مدیره شرکت کیسون رفت

 

منبع: ایران جهان

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=44953
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

کیسون بدون علی نقی مشایخی به بورس رفت
کیسون بدون علی نقی مشایخی به بورس رفت
کیسون بدون علی نقی مشایخی به بورس رفت
کیسون بدون علی نقی مشایخی به بورس رفت
کیسون بدون علی نقی مشایخی به بورس رفت