در سررسید شهریور ماه ۹۳ کل حجم معاملات طی هفته گذشته ۳۸۱ قرارداد بوده است که دامنه نوسان این سررسید طی هفته گذشته ۷ هزار تومان بود.

پول پرس – مهیار فرهادی*: در سررسید شهریور ماه ۹۳ کل حجم معاملات طی هفته گذشته ۳۸۱ قرارداد بوده است که دامنه نوسان این سررسید طی هفته گذشته ۷ هزار تومان بود.

روز شنبه مورخه ۱۸ مرداد ماه ۱۲۱ قرارداد در محدوده قیمتی ۹۶۶ تا ۹۷۰ هزار تومان معامله شد. اولین معامله ای روز در قیمت ۹۶۷۵۰۰ تومان صورت گرفت که ابتدا با کاهش قیمت دلار قیمت قراردادها کاهش و پس از با افزایش قیمت دلار قیمت سر رسیدها نیز افزایش یافت.
روز یکشنبه مورخه ۱۹ مرداد ماه اولین قیمت معامله در قیمت ۹۷۲۵۰۰ تومان انجام گرفت که این قیمت بالاترین قیمت روز و هفته بود و پس از آن با کاهش قیمت قرارداد معاملات پیگیری شد و کمترین قیمت روز ۹۶۸ هزار تومان و اخرین معاملهروز در قیمت ۹۶۸۵۰۰ تومان معامله گردید که در مجموع ۱۰۹ قرداد در طی روز معامله شد.
روز دوشنبه نسبت به روز قبل قیمتها کاهش یافت به طوری که اولین معامله به عنوان کمترین قیمت در طول روز ۹۶۶ هزار تومان بود که بعد از آن با افزایش کم قیمتها بالاترین قیمت ۹۶۸۵۰۰ تومان و آخرین معامله ۹۶۷ هزار تومان بود. در طول روز دوشنبه ۵۱ قرارداد معامله شد.
بیشترین نوسان هفته گذشته در طول روز سه شنبه رخ داد که در مجموع ۶۴ قرارداد معامله شد. اولین قیمت و بالاترین قیمت در طول روز ۹۶۹۵۰۰ تومان بود و پس از آن با این که قیمت اونس افزایش یافت اما در سر رسیدها شاهد کاهش قیمت ها بودیم. و قیمت سکه در سررسید شهریور ماه تا ۹۶۱ هزار تومان کاهش یافت اما در قیمت ۹۶۷ هزار تومان معاملات به پایان رسید.
چهارشنبه شاهد نوسان ۱۰۰۰ تومانی در طول روز بودیم که در کل حجم معامله در طول روز ۲۶ قرارداد بود.گشایش بازار در قیمت ۹۶۵ هزار تومان بود که در طول روز با هزار تومان کاهش به ۹۶۴ هزار تومان رسید و پس از آن قیمت افزایش و قیمت گشایش خود برگشت.
روز پنجشنبه نوسان بازار در ۲۵۰۰ تومان محدود شد که قیمت گشایش ۹۶۲۵۰۰ تومان همان پایین ترین قیمت روز بود . در طول روز با افزایش قیمت اونس قیمت سررسیدها افزایش و به ۹۶۵ هزار تومان رسید و پس از آن در قیمت ۹۳۶ هزار تومان اخرین معامله پنجشنبه رقم خورد و در طول روز ۱۰ قرارداد معامله شد.

سررسید آبان
در طول هفته گذشته معاملات در سررسید آبان با ۱۲۸ قرارداد دنبال شد که دامنه نوسان در طی دوره مذکور ۹۰۰۰ تومان بود. بیشترین قیمت در روز یکشنبه و کمترین آن در روز پنجشنبه رقم خورد.
روز شنبه روند معاملات افزایشی بود به طوری که قیمت از ۹۹۷ هزار تومان با در هزار تومان افزایش به ۹۹۹ هزار تومان رسید و کل معاملات در طی روز شنبه ۱۳ قرارداد بود.
روز یکشنبه نسبت به روز قبل قیمت ها افزایش داشتند اما در طول روز به دلیل افزایش عرضه ها قیمت کاهش یافت. به طوری که اولین قیمت معامله در ابتدای روز به عنوان بالاترین قیمت نیز در تابلو معاملات درج شد و قیمت از ۱۰۰۲۰۰۰ تومان تا ۹۹۸۰۰۰ تومان کاهش یافت. و شاهد معامله ۱۲ قرارداد در طول روز بودیم.
دوشنبه گرچه از ابتدای ساعات معاملات شاهد افزایش قیمت ها بودیم اما در کل نسبت به روز قبل قیمتها کاهش یافته بود به طوری که قیمتها از ۹۹۶ هزار تومان تا ۹۹۸۵۰۰ تومان افزایش یافت و اخرین معامله در قیمت ۹۹۸۰۰۰ تومان انجام شد.
روز سه شنبه معاملات در نزدیکی همان قیمت های پایانی روز گذشته دنبال شد. کل دامنه تغییرات در روز سه شنبه ۱۰۰۰ تومان بود و بالاترین قیمت و اخرین معامله بازار رقم ۹۹۸ هزار تومان بود وکل حجم معامله در طی روز ۳۶ قرارداد بود.
چهارشنبه معاملات در یک روند نزولی دنبال شد به طوری که قیمت گشایش بازار ۹۹۶ هزار تومان بود و با عرضه های متوالی قیمت ها ۹۹۳۵۰۰ تومان کاهش یافت و شاهد معامله ۴۲ قرارداد در سررسید آّبان ماه بودیم.
پنجشنبه شاهد کاهش قیمت ها در سررسید آبان ماه بودیم به طوری که اولین قیمت مندرج در تابلو معاملات ۹۹۳ هزار تومان بود و به دلیل افزایش قیمت در اونس جهانی قیمت سررسید آبان افزایش یافت و در قیمت ۹۹۴ هزار تومان اخرین معامله بازار رقم خورد. در مجموع ۱۳ قرارداد در روز پنجشنبه در این سررسید معامله گردید.

سررسید دی
حجم معاملات در طول هفته گذشته ۱۹۹۹ قرارداد بود که این حجم معامله باعث نوسان ۱۰۵۰۰ تومانی شد.
شنبه قیمت گشایش بازار ۱۰۴۱۵۰۰ تومان بود که در طول روز با کاهش قیمت ها همراه بود و تا ۱۰۳۷۰۰۰ تومان کاهش یافت اما با افزایش تقاضا در این سررسید قیمت افزایش و در ۱۰۴۱۰۰۰ تومان اخرین معامله بازار رقم خورد و در طول روز ۲۶۶ قرارداد معامله گشت.
اولین معامله روز یکشنبه در قیمت ۱۰۴۲۵۰۰ رقم خورد و بعد از اینکه بالاترین معامله را در قیمت ۱۰۴۴۰۰۰۰ تومان ثبت کرد با افزایش عرضه قیمت به ۱۰۳۹۰۰۰ تومان کاهش یافت و در قیمت ۱۰۳۹۵۰۰ تومان اخرین معامله انجام گردید. شاهد معامله ۳۲۴ قرارداد در این بازه قیمتی بودیم.
دوشنبه شاهد بیشتر کاهش قیمتها در این سررسید بودیم و به طوری که با معامله ۴۰۴ قرارداد در این سررسید قیمت تسویه نسبت به روز قبل ۲۵۰۰ تومان کاهش یافت و اخرین معامله در قیمت ۱۰۳۷۰۰۰ تومان ثبت شد.
سه شنبه روند معاملات در طی روز صعودی بود به طوری که معاملات با رقم ۱۰۳۸۰۰۰ تومان شروع شد و تا ۱۰۴۰۰۰۰ تومان نیز افزایش یافت و نهایتا در قیمت ۱۰۳۹۰۰۰ تومان بازار بسته شد. ۳۹۷ قرارداد در این روز معامله شد.
چهارشنبه ۳۰۱ قرارداد معامله گردید که این حجم معامله نهایتا باعث ۳۰۰۰ تومان کاهش قیمت تسویه سکه در سررسید دی ماه شد. معاملات در قیمت ۱۰۳۸۰۰۰ تومان آغاز گردید و در طول روز تا ۱۰۳۴۰۰۰ تومان کاهش یافت اما در نهایت در قیمت ۱۰۳۶۰۰۰ تومان اخرین معامله بازار انجام شد.
پنجشنبه نیز روند معاملات در طی روز کاهشی بود به طوری که معاملات از ۱۰۳۵۰۰۰تومان شروع شد و تا ۱۰۳۳۵۰۰۰ کاهش یافت و در قیمت ۱۰۳۴۰۰۰تومان اخرین معامله بازار ثبت گردید و ۳۰۷ قرارداد در طی روز معامله شد.

سررسید اسفند
هفته گذشته در مجموع ۸۴۸۳ قرارداد در این سررسید معامله گشت که باعث ۱۰۰۰۰ تومان نوسان در این سررسید شد. در روز یکشنبه رقم ۱۰۸۴۰۰۰ تومان به عنوان بالاترین قیمت و روز چهارشنبه رقم ۱۰۷۴۰۰۰ به عنوان کمترین قیمت در طول هفته در تابلو معاملات درج شد.
شنبه معاملات در این سررسید در قیمت ۱۰۸۱۰۰۰ تومان آغاز شد و تا ۱۰۷۷۰۰۰ تومان شاهد کاهش قیمت بودیم گرچه ساعات پایانی بازار قیمتها افزایش یافتند و در قیمت ۱۰۸۱۰۰۰ تومان به کار خود پایان داد.
روز یکشنبه معاملات با یک گپ رو به بالا در قیمت ۱۰۸۴۰۰۰ تومان آغاز شد اما با افزایش عرضه ها در این سررسید قیمت سکه در این سرسید به ۱۰۷۹۰۰۰تومان رسید و اخرین معامله نیز در این قیمت رقم خورد.
معاملات روز دوشنبه در سررسید اسفند ماه با قیمت ۱۰۷۷۰۰۰ تومان اغاز شد و افزایش تقاضا در این سرسید قیمت را تا ۱۰۸۰۵۰۰ سوق داد اما بعد از آن فشار عرضه باعث کاهش قیمت گردید به صورتی که آخرین معامله در این سررسید نزدیک قیمت گشایش و در قیمت ۱۰۷۷۵۰۰ تومان انجام شد.
سه شنبه روند کلی معاملات در این سررسید صعودی دنبال شد به صورتی که قیمت از ۱۰۷۸۰۰۰ تومان در ساعات اولیه معاملات به ۱۰۸۱۰۰۰ تومان به عنوان بالاترین قیمت در طول روز رسید و پس از آن با اندکی افزایش عرضه در قیمت ۱۰۷۹۵۰۰۰ تومان اخرین معامله صورت گرفت.
چهارشنبه روند حرکتی معاملات در طول روز نزولی دنبال شد و اولین قیمت معامله به عنوان بالاترین قیمت در ۱۰۷۸۰۰۰ تومان ثبت شد و پس از آن با افزایش عرضه ها قیمت تا ۱۰۷۴۰۰۰ تومان کاهش یافت و آخرین معامله در ۱۰۷۵۵۰۰۰ تومان ثبت شد.
روز پنجشنبه یک ثبات نسبی در معاملات برقرار بود به طوری که دامنه نوسان در این سررسید ۲۰۰۰ تومان بود. معاملات در قیمت ۱۰۷۵۰۰۰ تومان شروع شد و پس از اندکی افزایش در قیمت ۱۰۷۵۵۰۰ تومان بازار به پایان رسید.
*کارشناس  آتی سکه
انتهای پیام

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=44447
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی پول پرس – بی توجهی آتی سکه به طلای جهانی
اختصاصی پول پرس – بی توجهی آتی سکه به طلای جهانی
اختصاصی پول پرس – بی توجهی آتی سکه به طلای جهانی
اختصاصی پول پرس – بی توجهی آتی سکه به طلای جهانی
اختصاصی پول پرس – بی توجهی آتی سکه به طلای جهانی