نخستین همایش سراسری همیاران روابط عمومی بانک دی با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد بانک دی برگزار شد.

نخستین همایش سراسری همیاران روابط عمومی بانک دی با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد بانک دی برگزار شد.

به گزارش پول پرس، احمد شفیع‌زاده، مدیرعامل بانک دی در این همایش با اشاره به اهداف و چشم‌انداز تبیین شده بانک اظهار کرد: چشم‌انداز بانک دی برای سه تا پنج سال آینده نهایی شده و با آخرین تغییرات به زودی به بخش‌های مختلف سازمان ابلاغ می‌شود.
وی با ابراز خشنودی از تشکیل شبکه همیاران روابط عمومی در بانک دی گفت: مطابق با چشم‌انداز، دو انتظار کلی از مسوولان و همیاران روابط عمومی وجود دارد که ابتدا توجه به “نظام برندینگ سازمان” و سپس “گسترش فرهنگ سازمانی” است.
او در تشریح این دو انتظار گفت: با توجه به این دو مورد، شخصیت معنوی و مادی سازمان حفظ می‌شود و با رعایت فرهنگ سازمانی توسط منابع انسانی و بخش‌های مختلف، سازمان دارای شخصیتی یک پارچه در جامعه خواهد شد.
مدیرعامل بانک دی با بیان اینکه نگاه و برداشت دیگران از سازمان مهم است، افزود: این یکپارچگی باید در مولفه‌هایی همچون لوگو، تبلیغات، شیوه حضور و استفاده از رنگ نیز لحاظ شود زیرا این عوامل در ایجاد تصویری مطلوب از بانک دی موثر هستند و در این صورت است که همه درمی‌یابند که پشت این هماهنگی و یکپارچگی، تفکر و مدیریت موجود است.
وی گفت: یکی از اهداف مدیریتی ما، توانمندسازی نیروها و تبدیل آنها به سرمایه‌های انسانی است. سرمایه بودن نیروهای انسانی، یک واقعیت بوده و شعار نیست بنابراین اگر بخواهیم از این سرمایه استفاده بهینه کنیم، باید آن را توانمند کنیم.
شفیع‌زاده ادامه داد: باید مهارت‌های فنی و تخصصی همکاران روز به روز توسعه یابد تا بانک دی به سازمانی یادگیرنده ارتقا یابد.
وی در ادامه با اشاره به ملزومات موفقیت فرد در یک سازمان گفت: در بررسی سازمان‌های موفق و عوامل موفقیت آنها درمی‌یابیم که ترقی و تعالی در هیچ سازمانی تصادفی نیست و به دست آوردن پیروزی، مستلزم دقت، تلاش، توسعه دانش و عوامل دیگر از سوی نیروهای انسانی است.
شفیع‌زاده یکی از عوامل موفقیت در تعالی سازمان را ایجاد ادبیات مدیریتی مناسب برای تحقق چشم‌انداز و راهبرده دانست و افزود: به عبارت دیگر اهداف باید به ادبیات مدیریتی در میان کارکنان تبدیل شود زیرا تعالی و موفقیت تنها به واسطه مدیران و روسا میسر نمی‌شود.
وی با بیان اینکه در سازمان‌های موفق همه مسئول هستند، اظهار کرد: موفقیت سازمانی حاصل هم افزایی زنجیره‌ای از فعالیت‌هاست که سازمان را به سوی اهداف و چشم‌اندازهای خود سوق می‌دهد.
مدیرعامل بانک دی خاطر نشان کرد: مطابق با چشم‌انداز پیش بینی شده برای بانک دی، کارکنان و مدیران باید با استفاده از فن‌آوری‌های روز، ارتباط، اخلاق و عملکرد حرفه‌ای، تصویری مطلوب و حرفه‌ای از خود در جامعه ارائه کنند تا بانک دی بتواند در میان بانک‌های کشور بدرخشد و نقش آفرینی کند.
وی در ادامه ضمن طرح این سوال که نقش روابط عمومی در این چشم انداز چیست؟ گفت: یکی از اقدامات خوبی که در روابط عمومی بانک دی انجام شده، تشکیل یک شبکه همیاری روابط عمومی با عضویت نفراتی در بدنه بانک، یعنی شعبه‌های مختلف است که در انجام مسوولیت‌های روابط عمومی کمک می‌کنند.
وی با تقدیر از تلاش‌های قبلی و تاکید بر اهتمام بیشتر در این حوزه به عامل فرهنگ سازمانی پرداخت و اظهار کرد: باید در نظر داشت که رفتار ما برگرفته از نگاه و باورهای ماست بنابراین همین نگاه و باورهای ماست که تصویری خاص از یک سازمان ایجاد می‌کند و روابط عمومی در این رابطه نقش بسزایی دارد.
مدیرعامل بانک دی با مخاطب قرار دادن همیاران روابط عمومی خاطرنشان کرد: شما هستید که باید فرهنگ سازمانی را توسعه داده و با هماهنگی منابع انسانی، ارزش‌های فرهنگی را در سازمان تعمیم دهید زیرا در غیر این صورت نمی‌توان به تعالی و ارتقای سازمان امیدوار بود.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط حساس کشور در منطقه و مناسبات جهانی، ما می‌توانیم با مدیریت بانک دی به عنوان یک بنگاه اقتصادی در مسیر ارتقای سطح حضور کشور در منطقه نیز قدم برداریم که البته این امر نیازمند مدیرت جهادی مبتنی بر ارزش‌های نظام و تحقق اهداف است.
بر اساس این گزارش شبکه همیاران روابط عمومی، متشکل از نمایندگان تمامی شعب بانک دی در سراسر کشور، نمایندگان معاونت‌ها و ادارات کل و شرکت‌های تابعه گروه مالی دی است.

 

کارکردها و برنامه‌های روابط‌عمومی در بانک دی

ابراهیم صفرلکی با خیر مقدم به همیاران روابط عمومی سراسر کشور و ابراز خرسندی از تشکیل نخستین همایش همیاران در گزارشی با عنوان “کارکردها و برنامه‌های روابط‌عمومی در بانکِ ارزش‌آفرینِ دی” اظهار کرد: خوشحالیم که امروز با حضور بیش از ۱۱۰ نفر به عنوان همیار روابط عمومی، بانک دی را در مسیر پیشرفت و توسعه همراهی می‌کنیم.
وی با اشاره انتظاراتی که مدیرعامل بانک دی از همیاران روابط عمومی دارد، اظهار کرد: تاکید دکتر شفیع‌زاده به موضوعات برندینگ و فرهنگ سازمانی است که ان‌شاءاالله با برنامه‌ریزی بلند مدتی که در روابط عمومی انجام شده به شکل شایسته‌ای به این دو موضوع خواهیم پرداخت.
صفرلکی با تاکید بر اینکه این مهم محقق نمی‌شود مگر با همراهی همه همیاران ادامه داد: نخستین کارکرد روابط عمومی مراقبت از برند بانک است از این رو همه باید تلاش کنیم از اصالت، هویت، شخصیت و برند بانک مراقبت کنیم.
وی در تشریح نقش‌آفرینی‌های روابط‌عمومی بانک دی در شش سرفصل اطلاع‌رسانی شفاف به مخاطبان، مراقبت از برند بانک، تعامل نظام‌مند با ذی‌نفعان، تقویت سرمایه‌های اجتماعی، اطلاع‌یابی از نظرات مخاطبان و نقش‌آفرینی در مسئولیت‌های اجتماعی پرداخت.
او اطلاع‌رسانی و تبلیغات، اطلاع یابی از نظر مخاطبان در تمامی زمینه‌ها و ایفای نقش در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی را از کارکردهای مهم روابط عمومی دانست و گفت: در تعریفی که ما از روابط عمومی داریم هدایت افکار عمومی با اطلاع رسانی شفاف و صادقانه همراه است و همیاران روابط عمومی به عنوان “سفیر برند” می‌توانند با کمک سایر همکاران در اطلاع‌رسانی درست و شفاف مثمر ثمر باشند.
مدیرکل روابط عمومی بانک دی ایفای نقش در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی را مهمترین شاخصه روابط عمومی عنوان کرد و افزود: از جمله برنامه‌هایی که در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بانک دی تدوین شده‌اند می‌توان به حمایت از نخبگان علمی و قهرمانان ورزشی جامعه ایثارگران، مشارکت در برگزاری یادواره شهدا به تولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز حمایت از همایش‌ها، مقالات، کتب و سایر تولیدات علمی در زمینه بانکداری اسلامی و قرض‌الحسنه اشاره کرد.
وی در ادامه به برنامه‌های روابط عمومی در راستای تصویر برند بانک پرداخت و طراحی فرآیند مدیریت «منشور هویت، ارتباطات برند، ارزش برند، تاثیر برند»، شفاف‌سازی عملکرد گروه مالی دی و انتشار در محدوده ذینفعان، تحقیق و امکان‌سنجی انعقاد تفاهم‌نامه گروه مالی دی با اصناف و مجموعه‌های اثرگذار و ترویج و پررنگ کردن فعالیت‌ها و نقش آفرینی‌های گروه مالی دی در فعالیت‌های اقتصادی را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.
‌صفرلکی با بیان اینکه همیاران روابط عمومی نماینده روابط عمومی در شعب و معاونت‌ها هستند که بر اساس دستورالعمل شرح وظایفشان نسبت به انجام امور محوله اقدام می‌کنند، تصریح کرد: بکارگیری همکاران با انگیزه به عنوان همیار روابط عمومی موجب افزایش سطح رضایتمندی مشتریان، جذب حداکثری منابع، فروش محصول متوازن، معرفی خدمات در بانکداری الکترونیک و اطلاع‌رسانی‌های شفاف و مراقبت از برند بانک دی می‌شود.
وی همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور ارتقای مهارت‌های ارتباطی کارکنان، پایش رفتاری کارکنان و نظرسنجی از مشتریان را از برنامه‌های روابط عمومی برای توسعه و مراقبت از برند بانک بیان کرد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=43731
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نهایی‌شدن چشم انداز بانک دی
نهایی‌شدن چشم انداز بانک دی
نهایی‌شدن چشم انداز بانک دی
نهایی‌شدن چشم انداز بانک دی
نهایی‌شدن چشم انداز بانک دی
نهایی‌شدن چشم انداز بانک دی