مریم کائید: بانک پارسیان در روزهای گذشته به صورت میلیاردی هزینه تبلیغاتی کرده است که هنوز زیر ساخت های آن را در بانک فراهم نکرده است.

مریم کائید: بانک پارسیان در روزهای گذشته به صورت میلیاردی هزینه تبلیغاتی کرده است که هنوز زیر ساخت های آن را در بانک فراهم نکرده است.

در روزهایی که مسابقات جام جهانی از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد کمتر کسی است که تبلیغات بانک پارسیان را برای پایانه های فروش و کارت های این بانک مشاهده نکرده باشد . فارغ از محتوای دروغین این تبلیغات که مرحله قرعه کشی را از این پیام حذف کرده بود و فقط نشان می داد که شما با استفاده از پایانه های فروش پارسیان به سفر در دور دنیا دعوت می شوید ،امروز شاهد قطعی گسترده دستگاه های پایانه فروش این بانک هستیم .

بر این اساس بانک پارسیان در حالی به تبلیغات محیطی و تلویزیونی روی آورده که برخی مدیران آن قطعی پی در پی دستگاه های پارسیان به دلیل فراهم آوری زیر ساخت ها می دانند .
برای دریافت پاسخی مناسب از سوی مسئولین به سایت این بانک مراجعه کردیم که اثری از اطلاعیه و پوزش از مشتریان بابت قطعی دستگاه ها و در برخی مواقع کارت ها نبود .تنها در سایت تجارت اکترونیک پارسیان اطلاعیه ای مربوط به ۷ مرداد وجود دارد که در آن آمده است «به اطلاع می رساند به علت پاره ای تغییرات در سیستمهای شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با هدف ارتقای کیفیت ارائه خدمات به شما، تا روز سه شنبه مورخ هفتم مردادماه نود وسه سرویس های این شرکت با احتمال برخی اختلالات علی الخصوص در ساعات ۱۲ الی ۶ بامداد روبرو می باشند. پیشاپیش از بروز اختلالات فوق عذرخواهی نموده و از صبر و شکیبایی شما صمیمانه سپاسگذاریم . »
وقتی از پاسخ مناسب از سوی مدیر روابط عمومی نا امید شدیم با موبایل مدیر عامل محترم هم تماس گرفتیم تا دلیل این نکته را جویا شویم که متاسفانه خاموش شد و پس از آن با دفتر مدیر عامل تماس گرفتیم و مسئول دفتر ایشان نیز عنوان کردند که برای مشتریان اس ام اس در این زمینه زمینه ارسال شده است . این در حالی است که در مصاحبه با یکی از مشتریان این بانک صحت و سقم این نکته را جویا شدیم که این مشتری عنوان کرد که پیامی دریافت نکرده است .

انجام اموری که سبب اختلال در شبکه می شود در روزهای تعطیل به روال در سیستم بانکی تبدیل شده است. این در حالی است که بانک پارسیان نه تنها در روزهای تعطیل این پروژه را انجام نداده بلکه زمان آن بسیار طولانی شده است .

اما داستان از کجا شروع می شود ؟
مدیر عامل تجارت الکترومیک پارسیان عوض می شود و رضا قلی جای خود را به جناب آقای اصغر باباپور عضو هیأت مدیره و مدیر عامل می دهد . هرچند که او نیز از افراد باسابقه در تجارت الکترونیک پارسیان در روزهای طلایی گذشته است اما نتوانسته در زمینه رفع ایراداتی که غریب به دو هفته از آن می گذرد اقدامات موثری انجام دهد .
بانک پارسیان از جمله بانک هایی است که در سال های گذشته در این بازار پیشرو بود و توانسته بود بازار را برای خود قبضه کند و با کنار زدن رقبا سهم قابل توجهی از پرداخت های الکترونیکی و مبتنی بر ابزارهای بانک داری الکترونیک به دست آورد اما در روزهای اخیر سرویس دهی نامطلوب این شرکت باعث شده که دستگاه های پایانه فروش این شرکت از پیشخوان فروشگاه ها جمع شود .
این در حالی است که شعار غیر رسمی شاپرک و برخی پی اس پی ها این است که در هر فروشگاه یک دستگاه پوز وجود داشته باشد و از ارائه دستگاه های متعدد به یک فروشگاه خودداری شود.با فرض درست دانستن این نظریه تکلیف افرادی که فقط یک دستگاه پارسیان در فروشگاه خود دارند پس چه می شود ؟

مصداق های عینی؟
پرده اول : هفته گذشته برای خرید به فروشگاه هایپر استار مراجعه کردیم پس از خرید وقتی تقاضا کردیم که از دستگاه پایانه پارسیان عملیات بانک داری را انجام دهیم صندوقدار با بی میلی عنوان کرد که معمولا این دستگاه ها سرویس نمی دهد و اختلال دارد و صف صندوق هم زیاد است و در مواقع شلوغی این کار را انجام نمی دهم و در پایان با کلی منت عنوان کرد ،اما برای شما امتحان می کنم. آنجا بود که متوجه شدم پارسیان پول تبلیغات میلیاردی را به جوی آب ریخته است و عملا در بازار به حاشیه رانده شده است.

پرده دوم : روز چهارشنبه بر اثر بروز بیماری یکی از دوستان به درمانگاه هامون واقع در خیابان شریعتی مراجعه و پس از عملیات درمان برای حساب به صندوق مراجعه کردیم که در کمال ناباوری دستگاه پایانه فروش پارسیان دوباره کد ناموفق داد.
دکتر کشتگر مسئول درمانگاه با ابراز نارضایتی از عملکرد دستگاه پارسیان عنوان کرد که به این بانک اعتماد کردم و دستگاه را گرفتم در حالی که این اعتماد اشتباه بود و همواره این دستگاه نمی تواند تراکنش ها را انجام دهد و این مسئله سبب بروز مشکلات برای بیماران می شود. وی عنوان می کند اخذ دستگاه پایانه فروش از بانک دیگر حداقل یک هفته ای زمان می برد اما به سرعت این دستگاه را جایگزین خواهم کرد .

پرده سوم : روز چهارشنبه ۱۵ مرداد به فروشگاه اکبری واقع در خیابان تهران نو برای خرید مراجعه کردم و درست مشتری ای که جلوتر از بنده در صف خرید قرار داشت با کد تراکنش ناموفق در دستگاه پارسیان مواجه شد. هرچند که تلاش کردم که فیش مربوطه را برای تکمیل گزارش داشته باشم اما او که پیش از این با مشکلاتی در این زمینه مواجه بود گفت ترجیح می دهم که قبض را داشته باشم چون پیش از این علی رغم اعلام تراکنش ناموفق از حسابم کسر شده است .
اکبری مسئول فروشگاه نیز با بیان اینکه دستگاه پوز پارسیان از جمله دستگاه های بی فایده است گفت که از بانک های دیگر دستگاه پایانه فروش گرفته ام وگرنه این خدمات پارسیان قابل اعتماد نیست .

خوان اول : همه این موارد در حالی عنوان می شود که بانک پارسیان پایانی برای این مشکلات متصور نیست و رسما اعلام نمی کند که اختلالات تا چه زمانی ادامه دارد و چه زمانی پایان می پذیرد.
خوان دوم : آسیبی که به برند بانک در این زمینه وارد می شود با هزینه های میلیاردی بانک برای تبلیغات جبران نمی شود چون حداقل مسئولین بازاریابی بانک می دانند که هر یک مشتری راضی در بهترین شرایط سه نفر را به مشتریان اضافه می کند و هز یک مشتری ناراضی به ۵ نفر توصیه می کند که از خدمات بهره نگیرند!
خوان سوم: هزینه ای که برای نگه داری و خرید دستگاه های پایانه فروشی که در فروشگاه ها به حاشیه رانده شده چقدر است . آیا مشتری باز هم با اغوای تبلیغات حاضر است پوز پارسیان را روی پیشخوان آورد؟
خوان چهارم: پاسخ گویی طریق روابط عمومی است، آیا در شرایط فعلی به عنوان بازوی اجرایی وظیفه سازمانی این واحد پاسخ گویی نیست ؟
خوان پنجم : تاسف از اینکه مقام ناظر در حالی کارمزد خدمات بانک داری الکترونیک را افزایش داده که بانک ها هنوز اندر خم یک کوچه اند!
خوان ششم: مشکلات از کجا نشات می گیرد تعلل در اجرای پروژه ها یا مدیریت ناصواب
خوان هفتم: دعوت به استفاده از ساختاری که زیر ساخت آن فراهم نشده و برای مردم مشکلاتی را به بار آورده در یک تبلیغ تلویزیونی اخلاقی است !

داستان مشابه
علیرضا خراسانی د رمطلبی که در خبرآنلاین نقل شده می نویسد :کارت خرید پارسیان را به همسرم دادم تا با آن خرید کند. همه چیز الکترونیکی و به اصطلاح مدرن و شیک‌وپیک.
سر کار بودم که دیدم همسرم با اضطراب زنگ‌زده و می‌گوید کارت کار نمی‌کند و به ناچار با آبروریزی و شرمساری کالای مورد نظر را پس داده و به خانه بازگشته است.
به شماره ۲۳۱۸ زنگ زدم. کسی جواب نداد. ده‌ها بار زنگ زدم اما انگار نه انگار. ۲۰ دقیقه پشت خط معطل ماندم و ناگهان پشت خط بودم که خودبه‌خود قطع شد و …
سیستم تلفن‌بانک کار نمی‌کند. اعلام موجودی جواب نمی‌دهد و می‌گوید اشتباه است. به سایت مراجعه کردم و دیدم نوشته تا تاریخ ۷ مرداد سیستم دچار اختلال است. خوب حالا چند روز از اختلال رسمی گذشته و همچنان کار نمی‌کند. وارد حساب کاربری نمی‌توانم بشوم.

امروز بالأخره موفق شدم تا تماسم با پاسخ روبرو شود. کارمند تجارت الکترونیک پارسیان گفت من خودم هم نمی‌توانم خرید کنم و سرورها قطع‌شده و مشکلات تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.
دیدم خود کارمندشان ضمن عذرخواهی مشکل مشابه دارد و شما جای من بودید چه می‌گفتید؟….

منبع: ایران و جهان


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=43533
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تبلیغات میلیاردی برای پروژه‌ای بدون زیرساخت
تبلیغات میلیاردی برای پروژه‌ای بدون زیرساخت
تبلیغات میلیاردی برای پروژه‌ای بدون زیرساخت
تبلیغات میلیاردی برای پروژه‌ای بدون زیرساخت
تبلیغات میلیاردی برای پروژه‌ای بدون زیرساخت
تبلیغات میلیاردی برای پروژه‌ای بدون زیرساخت