نشست هماندیشی و بهبود بهرهوری شرکتهای بیمه با حضور رئیس کل بیمه مرکزی برخی از مدیران عامل شرکتهای بیمه برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از فارس، نشست هماندیشی و بهبود بهرهوری شرکتهای بیمه با حضور رئیس کل بیمه مرکزی و برخی از مدیران عامل شرکتهای بیمه به میزبانی شرکت بیمه ما برگزار شد.
در این جلسه که با هدف تعامل شرکتهای بیمه با بیمه مرکزی برپا شده بود، مدیران عامل شرکتهای بیمه به ارائه گزارش عملکرد شرکتهای خود و بیان برخی از چالشهای موجود در عملکرد خود پرداختند.
در این نشست رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص مسائل مطرح شده توسط شرکتهای بیمه، چالشهای صنعت بیمه و برنامه پیش روی بیمه مرکزی نکات مهمی را مطرح کرد.
وی گفت: با توجه به نکات مطرح شده توسط برخی از مدیران عامل شرکتهای بیمه، بهتر است در خصوص سرمایه تاسیس شعب شرکتهای جدیدالتاسیس اصلاحاتی صورت گیرد که حتما آن را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.
همچنین برای نهادینهسازی فرهنگ بیمههای زندگی از جمله بیمه های عمر باید تلاش های بیشتری صورت گیرد؛ زیرا با تعاملاتی که با مردم داشتهایم متوجه شدیم که هنوز این بیمهنامه مهم به عنوان یک سرمایهگذاری در فرهنگ بیمهای مردم نهادینه نشده است.
رئیس کل بیمه مرکزی ضمن تأکید بر نظارت بیشتر بر عملکرد شرکتهای بیمه به خصوص در بحث مشتری مداری گفت: تبلیغات موثر شرکتهای بیمه موجب شده تا مردم با بیمههای مختلف آشنایی بیشتری داشته باشند و شرکتهای بیمه نیز خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهند و ضریب نفوذ بیمه در اثر این تبلیغات در کشور ما رشد داشته است.
کریمی ضمن تقدیر از تلاش شرکتهای بیمه تصریح کرد: بیمهگران ما چیزی از شرکتهای بیمه اروپایی کم ندارند و صنعت بیمه کشور باید بتواند به گونهای پویا عمل کرده و مردم را به درجهای از خودکفائی برساند که بدون نیاز به بودجه دولت، احتیاجات مالی خود را برطرف کنند. از این رو باید طرحهای جدید بیمهای در دست بررسی قرار گرفته و در خصوص ایجاد سیستمهای نوین پرداخت خسارت نیز مطالعات جدی صورت گیرد.
در بخش دیگری از این نشست، سید محمد علیپور، مدیرعامل شرکت بیمه «ما» به ارائه گزارش عملکرد این شرکت پرداخت.
وی در خصوص چشمانداز این شرکت گفت: از مهمترین چشماندازهای این شرکت کسب اولویت ممتاز از دیدگاه مشتریان و نیز شناخته شدن این مجموعه به عنوان یک شرکت دانشبنیان و پویا از منظر کارکنان بوده که با توجه به عمر کم این شرکت، تا حد زیادی به آن دست یافتهایم.
مدیر عامل بیمه «ما» سپس به ارائه و تشریح بیانیه ماموریت شرکت، کانال های فروش، عملکرد فنی شرکت از جمله تعداد بیمهنامههای صادره و همچنین نسبتهای مالی این شرکت در سال ۹۱ در مقایسه با میانگین صنعت پرداخت.
وی در خصوص اهم فعالیتهای انجام شده در سال ۹۱ توسط شرکت بیمه «ما» گفت: تدوین برنامه استراتژیک برای پنج سال آتی، تدوین برنامه عملیاتی سال ۹۲ به تفکیک حوزههای مختلف، سفارشیسازی محصولات بیمه ما در راستای برآوردهسازی نیاز مشتریان، توسعه شبکه فروش شرکت، تکمیل کادر پرسنلی و همچنین حضور و ارائه مقالات در همایش ها و نمایشگاههای مرتبط با صنعت بیمه از مهم ترین فعالیت های صورت گرفته توسط شرکت بیمه ما است .
علیپور ضمن اشاره به تدوین و اجرای برنامه تبلیغاتی در راستای ایجاد برندینگ بیمه ما به عنوان یکی از موفقترین برنامههای اجرا شده این شرکت، توسعه زیرساختهای IT و ارتباطی را یکی از اصلیترین اولویتها عنوان کرد.
انتهای پیام