این روزها مشتریان بانک‌ها در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی را دست به دست می‌کنند که همه آن‌ها یک مضمون دارد؛ اعتراض به مصوبه جدید بانک مرکزی!

 پول پرس- مریم ابونیا: این روزها مشتریان بانک‌ها در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی را دست به دست می‌کنند که همه آن‌ها یک مضمون دارد؛ اعتراض به مصوبه جدید بانک مرکزی!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، این پیام‌ها که به تازگی و با سرعت بالا در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود گاه به شدت اعتراض‌آمیز بوده و صرفا هدف‌شان این است که مشتریان را از تراکنش بی‌مورد منصرف کنند.
همان طور که بارها اعلام شده هدف از این مصوبه کاستن از بار ترافیکی خطوط بوده است اما مسلما بانک مرکزی نباید از مشتریان ناراضی و صدای اعتراض آن‌ها غافل باشد. چراکه رضایت مشتری از خدمات بانکی یکی از مهم‌ترین معیارهای موفقیت محسوب می‌شود.
هرچند اگر در حالت خوش بینانه‌ای تصور کنیم که هدف از دریافت کارمزد صرفا این است که از تراکنش‌های بی جا و بی مورد جلوگیری شود و در عین حال هزینه ناشی از تراکنش ها که بانک ها مدعی آن هستند که تا به حال از جیب خودشان پرداخته اند توسط خود مردم تامین شود ولی از سود سرشار این شبکه هم نمی‌توان چشم پوشی کرد.
آن گونه که در پیام های منتشر شده در شبکه های اجتماعی آمده بابت هر مانده‌گیری ۱۲۰۶ ریال کارمزد به حساب بانک مرکزی می رود. درحالی که شرکت شاپرک که متولی این امر است شرکتی متعلق به چند بانک بزرگ کشور به شمار می رود و در مجمع عمومی خود که چندی پیش برگزار شد حدود ۸۷۰ میلیارد ریال سود طی سال مالی گذشته شناسایی کرده است.
بر اساس اعلام بانک مرکزی آمار تراکنش‌های ثبت شده در مرکز شاپرک در سه ماهه پایانی سال گذشته ۱٫۶۷۳٫۵۷۱٫۹۸۲ تراکنش بوده که از این مقدار تعداد ۴۵۸.۳۴۴.۵۰۴ تراکنش مربوط به مانده‌گیری یا همان اعلام موجودی است.
در این پیام‌ها که غالبا بین افراد دست به دست می‌شود از آن‌ها خواسته می‌شود از مانده‌گیری حساب خود به علت کسر کارمزد خودداری کنند و یا اینکه به نوعی بانک مرکزی را محکوم می‌کنند که با این مصوبه ظلم بزرگی به مشتریان روا داشته‌است.
حال، خوب بود اگر در تصویب و اجرای این مصوبه تدبیری اندیشیده می‌شد که هم رضایت مشتریان تا حدودی تامین می‌شد و هم از بار ترافیک غیر ضروری کاسته شده و هم هزینه های بانک ها تامین می شد.
اما تا اینجا فقط رضایت بانک مرکزی و سیستم بانکی تامین شده و مشتریان چندان از این اوضاع رضایت ندارند. چه بسا در میان ناراضیان افرادی وجود دارند که گردش مالی چندان پروپیمانی ندارند و این عادلانه به نظر نمی‌رسد که کارمزدی هم سطح و هم مقدار با شخصی که روزانه با ارقامی سروکار دارد که شمارش صفرهای آن نیاز به دقت دارد.
اینک به عنوان یک پیشنهاد اگر بانک مرکزی سقفی را برای مانده‌گیری روزانه تعیین می‌کرد که تا سقف مجاز آن این خدمت مشمول کارمزد نشود، اینگونه هم رضایت مشتریان فراهم می‌شد و هم اهداف بانک مرکزی محقق…

وایبر1.jpg (512×351)
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=42463
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ملکی گفت:

    اولش گفتند از یو اس اس دی که موجودی بگیریم رقمی کم نمیشه اما من دیشب گرفتم و کم شد

  2. ناشناس گفت:

    جالب تر اینکه بعضی بانک های خصوصی دیگه اس ام اس بانکشون زیر ۱۰ هزار تومنو اعلام نمیکنه و متوجه نمیشیم چقدر کم شده
    اینا همش برنامه ریزی شده است

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی پول پرس-  اعتراض شدید مردم به بانک مرکزی در شبکه‌های مجازی
اختصاصی پول پرس-  اعتراض شدید مردم به بانک مرکزی در شبکه‌های مجازی
اختصاصی پول پرس-  اعتراض شدید مردم به بانک مرکزی در شبکه‌های مجازی
اختصاصی پول پرس-  اعتراض شدید مردم به بانک مرکزی در شبکه‌های مجازی
اختصاصی پول پرس-  اعتراض شدید مردم به بانک مرکزی در شبکه‌های مجازی