پول پرس- امیرفرشید رضائی : شاخص کل امروز با افزایش۱۵/۰ درصدی به ۷۳.۴۵۸ واحد رسید. ارزش معاملات روزانه در حدود ۱۷۲ میلیارد تومان بود بطوریکه شبندر، فملی، فولاد بیشترین تاثیر را بر شاخص گذاشتند.

پول پرس- امیرفرشید رضائی : شاخص کل امروز با افزایش ۱۵ صدم درصدی به ۷۳.۴۵۸ واحد رسید. ارزش معاملات روزانه در حدود ۱۷۲ میلیارد تومان بود بطوریکه شبندر، فملی، فولاد بیشترین تاثیر را بر شاخص گذاشتند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، در بازار امروز ۱۵۵ شرکت با روند مثبت ، ۲۳۶ شرکت با روند منفی ، ۴۳ شرکت بدون تغییر قیمت به کار خود پایان دادند.
بر اساس این گزارش، بیشترین حجم معاملات برای نماد خپارس با حجم حدود ۶۲ میلیونی و بیشترین ارزش معاملات برای نماد خساپا با ارزش حدود ۵.۷ میلیارد تومان بود برترین تقاضاهای امروز خپارس، شنفت، وبملت و برترین عرضه های امروز فجر، کحافظ ، وخارزمح بودند. روند افزایشی شاخص کل درحالی رخ داد که حجم معاملات ۵۱۵ میلیونی در بورس و فرابورس شاهد بودیم. رتبه‌بندی شرکت‌های بورسی براساس امتیاز کسب‌شده از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب برای دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۹۳ به همراه اطلاعات مقایسه‌ ای دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفندماه سال گذشته اعلام شد.
حصول نتیجه نهایی در مذاکرات تأثیر مثبتی بر بازار سرمایه خواهد گذاشت. بطوریکه با لغو تحریم ها شاهد سهولت در تأمین مواد اولیه و گشایش های بانکی خواهیم بود در نتیجه با رفع تحریم ها می توان به سودآوری شرکت هایی که طرح توسعه دارند امیدوار بود.
بنابراین با توجه به حصول نتیجه مثبت در مذاکرات انتظار می رود پی بر ای بازار در بلندمدت به ۸ نیز برسد همچنین پیش بینی می شود با لغو تحریم ها با توجه به گشایش های بین المللی، نرخ بهره بانک ها نیز کاهش یابد.
وال استریت ژورنال در گزارشی با استناد به تحقیقات شورای ملی ایرانیان آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ایران طی ۱۸ سال گذشته باعث شده آمریکا فرصت‌های صادراتی به ارزش ۱۷۵.۳ میلیارد دلار را از دست دهد. نشست مشترک وزرای خارجه ایران و آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پایان رسید.
هنوز از جزئیات این مذاکرات خبری منتشر نشده ولی جان کری و عباس عراقچی، در اظهارنظرهای جداگانه، این مذاکرات را سخت ولی سودمند ارزیابی کرده‌اند. رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: قطعات هواپیما در حال ورود به کشور هستند و به زودی محموله‌های دیگری وارد می‌شوند و این روند نیز ادامه خواهد داشت
در صنعت برق، در حالیکه پیک مصرف برق مدام در حال افزایش است گزارشها حاکی از این است که میزان ذخیره نیروگاه‌های کشور نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته و به حد ۴۷۰ مگاوات رسیده است. اگر چه ذخیره بیش از ۵ درصد در نیروگاه‌های برق یک عدد قابل اطمینان است اما ذخیره ۴۷۰ مگاوات حاکی از این است که ذخیره نیروگاه‌های برق چندان مطمئن نیست و هر لحظه امکان قطع برق به دلیل کمبود وجود دارد

در گروه خودرویی، براساس گزارش امروز گمرک کره جنوبی، واردات این کشور از ایران در حالی در ماه ژوئن افزایش پیدا کرد که مقدار آن در شش ماهه نخست ۲۰۱۴ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، ۱۱درصد کاهش داشت و کمتر از میانگین روزانه سال ۲۰۱۳ بود.
ایران خودرو(خودرو) تا پایان امسال به تولید وانت پیکان خاتمه داده و خطوط تولید محصولات دیگری را جایگزین آن خواهد کرد. علت این توقف نماد اعلام تعدیل مثبت سود هر سهم “خودرو” می باشد
شایان ذکر است این خبر هنوز توسط مقام رسمی در این مجموعه خودروساز تأیید نشده و پیغامی از سوی ناظر بازار در خصوص علت این توقف نماد اعلام نشده است
بدین ترتیب نماد معاملاتی مذکور در حالی با معامله حدود ۸۲۰ هزار سهمی در روز جاری متوقف گردید که طبق آگهی منتشر شده در سایت کدال، سهامداران “خودرو” در تاریخ ۳۱ تیر ماه جاری به مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام دعوت شده اند
در میان پالایشگاهی ها و پتروشیمی ها، براساس برنامه پنجم توسعه و اهداف تعریف شده در آن ایران باید روزانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب گاز صادر کند که تاکنون تنها عمان، عراق و ترکیه مشتریان قطعی گاز ایران هستند و با این حساب کشور از برنامه پنجم توسعه عقب است.
بانک ملت (وبملت) تاثیر بیش از ۴۸ واحد را بر شاخص گذاشته بطوریکه پس از فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشت.

در گروه حمل و نقلی، معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با رفع تحریم‌های بندر کانتینری شهید رجایی، اولین خط کشتیرانی خارجی ۲۹ تیرماه وارد این بندر می‌شود و پس از آن در سوم مردادماه ۹۳ دومین کشتی از بندر شانگهای وارد بندر شهید رجایی خواهد شد.
*کارشناس ارشد مدیریت مالی دانشگاه تهران و تحلیل‌گر بازار سرمایه


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=42023
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی پول پرس- P/E بازار سرمایه به ۸ می‌رسد
اختصاصی پول پرس- P/E بازار سرمایه به ۸ می‌رسد
اختصاصی پول پرس- P/E بازار سرمایه به ۸ می‌رسد
اختصاصی پول پرس- P/E بازار سرمایه به ۸ می‌رسد
اختصاصی پول پرس- P/E بازار سرمایه به ۸ می‌رسد