رییس بانک مرکزی و وزرای صنعت،‌ معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، امروز در جلسه غیرعلنی مجلس حاضر شدند تا توضیحات لازم در خصوص علل و چرایی گرانی های اخیر را به نمایندگان مردم در بهارستان ارائه دهند اما در نهایت کسی از توضیحات تیم اقتصادی دولت قانع نشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از اقتصادآنلاین، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به توضیحات رییس بانک مرکزی و وزرای صنعت،‌ معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در جلسه غیرعلنی امروز مجلس برای بررسی دلایل افزایش قیمت کالاهای اساسی و گرانی‌های اخیر گفت که توضیحات تیم اقتصادی دولت قانع کننده نبود.
اسماعیل جلیلی، اظهار کرد: در ابتدای جلسه غیرعلنی بهمنی رییس بانک مرکزی، توضیحاتی درمورد نرخ تسهیلات سپرده‌ها منابع و مصارف ارزی و رشد نقدینگی مطرح کرد. همچنین خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از میزان واردات محصولات کشاورزی و شرایط بازار کشاورزی و غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی در مورد وضعیت اختصاص ارز مرجع به کالاهای اساسی ارایه کرد.
وی همچنین گفت که حسینی وزیر اقتصاد در این جلسه حضور پیدا نکرده است.
جلیلی در ادامه در مورد دلایل مطرح شدن حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی و سایرکالاها گفت: ‌از آنجا که مبنای فعالیت درسال ۹۲ حذف تدریجی ارز مرجع است طبیعتا دیگر وجود ارز مرجع معنایی ندارد. بنابراین قرار است به بخش‌های اولویت‌دار یارانه دولتی معادل مابه‌تفاوت ارز مرجع و مبادلاتی بدهند.
این نماینده اصولگرای مجلس گفت: ‌گزارش‌های نمایندگان دولت در مورد گرانی‌ها و عدم ثبات در بازار به هیچ عنوان برای شرایط نابسامان کنونی قانع‌کننده نیست آنها گزارش‌های روتین و معمولی را مطرح کرده که موضوع خاصی در آن نیست به همین دلیل نمایندگان از این گزارش‌ها قانع نشده‌اند.
وی به ایسنا گفت: در این گزاش‌های معلوم نشد که علت گرانی کالاهای اساسی همچون روغن و یا خودرو چیست.
جلیلی در پایان با بیان اینکه درحال حاضر نمایندگان به ارایه گزارشات می‌پردازند، گفت‌: تاکنون جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس و آقای توکلی گزارشاتی را در مورد وضعیت اقتصادی و شرایط بازار مطرح کرده‌اند. قرار است آقای فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ و مصباحی مقدم رییس کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین بنده نیز گزارشاتی را ارایه کنیم که بعد از پایان صحبت نمایندگان، وزرا مجددا پشت تریبون توضیحات خود را به نمایندگان ارایه می‌کنند.

توضیحات بهمنی، نمایندگان را قانع نکرد
عضو کمیسون اقتصادی مجلس گفت: رئیس‌کل بانک مرکزی و وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت و معدن به منظور ارائه گزارش در خصوص تورم اخیر و بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی در جلسه غیرعلنی مجلس حاضر شدند که توضیحات بهمنی درباره نقش ارز درگرانی ها نمایندگان را قانع نکرد.
ایرج ندیمی، با اشاره به جلسه غیر علنی امروز نمایندگان با مسئولین اجرایی پیرامون تورم و بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی گفت: در ابتدای جلسه رئیس کل بانک مرکزی به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد بانک مرکزی در ارتباط با اختصاص ارز مرجع پرداخت که  مطالب مطرح شده توسط وی مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت و واکنش رییس مجلس و برخی نمایندگان را به دنبال داشت.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که سخنان دو وزیر پیرامون شرایط اقتصادی کشور قبل از هدفمندی، اصناف و تامین و توزیع کالا بود، به خانه ملت گفت: پس از سخنان ۲ وزیر و رییس کل بانک مرکزی ۸ نفر از نمایندگان به بیان نقطه نظرات خود در خصوص بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی مردم می پردازند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=4194
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بهارستانی‌ها برای گرانی جلسه غیر‌علنی برگزار کردند
بهارستانی‌ها برای گرانی جلسه غیر‌علنی برگزار کردند
بهارستانی‌ها برای گرانی جلسه غیر‌علنی برگزار کردند
بهارستانی‌ها برای گرانی جلسه غیر‌علنی برگزار کردند
بهارستانی‌ها برای گرانی جلسه غیر‌علنی برگزار کردند
بهارستانی‌ها برای گرانی جلسه غیر‌علنی برگزار کردند
بهارستانی‌ها برای گرانی جلسه غیر‌علنی برگزار کردند