مسئولان حتی حاضر نیستند که ۵ میلیون از این هزینه های چند ده میلیونی را به عنوان وام ازدواج در اختیار جوانان قرار دهند و در عین حال از سیاست های تشویقی جوان برای ازدواج سخن می گویند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، در شرایطی که تورم کمرشکن، هزینه های ازدواج در سال جاری را به نسبت ماه های مشابه سال گذشته چند برابر کرده ، معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی، اظهار داشته است که مصوبه افزایش سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۵ میلیون تومان محقق نشده و به این ترتیب وام ازدواج ۵ میلیونی که مدتها بود خبر از آمدنش به گوش می رسید، به تاریخ پیوسته است.

طرح دوفوریتی افزایش وام ازدواج به گل نشست

۲۰ فروردین سال جاری بود که رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها برای تامین اعتبار وام ازدواج کافی نیست، گفت: بر این اساس مجلس طرحی دو فوریتی را برای افزایش اعتبارات وام ازدواج در دست تهیه دارد و برای رفع مشکلات وام ازدواج جوانان، تاکنون مذاکراتی با مدیرکل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد بانک‌ها اعتبارات بیشتری را برای پرداخت وام‌ ازدواج به جوانان احتیاج دارند، بر این اساس در مجلس طرح دو فوریتی در دست تدوین است تا در بودجه سال آینده، اعتبار بیشتری برای مرتفع شدن این مشکل به منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها پیوست شود.

وام ۵ میلیونی نیامده رفت

اما هنوز چند روز از اظهارت رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نگذشته بود که شهرزاد دانشمندی معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی ضمن اعلام این خبر که ارائه وام ۵ میلیونی ازدواج محقق نمی شود تاکید کرد: بر اساس مصوبه بعدی شورای پول و اعتبار به لحاظ کثرت افراد در صف سامانه ازدواج و کمبود منابع قرض الحسنه بانکها، مقرر شد که بانکها صرفا در صورت داشتن منابع لازم در این زمینه نسبت به افزایش سقف فردی وام ازدواج اقدام کنند، به عبارتی افزایش سقف فردی وام قرض الحسنه ازدواج به ۵ میلیون تومان عملا تحقق نیافت.

اگر وام ۵ میلونی هم بدهند، با ۵ میلیون می توان ازدواج کرد؟

در حالی وام ۵ میلیونی ازدواج از چرخه کار بانکها کنار رفته است که بر فرض مثال اگر همان ۵ میلیون را هم به عنوان وام به زوج های جوان پرداخت شود، مگر با ۵ میلیون تومان چقدر از هزینه های ازدواج را می توان تامین کرد. در دوره و زمانه ای که قیمت یک یخچال بیش از ۱۰ میلیون تومان است، واقعا جای تاسف دارد که نهادهای مسئول حتی از پرداختن ۵ میلیون تومان به عنوان وام ازدواج، اجتناب می ورزند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=4061
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آیا با ۵ میلیون می توان ازدواج کرد؟
آیا با ۵ میلیون می توان ازدواج کرد؟
آیا با ۵ میلیون می توان ازدواج کرد؟
آیا با ۵ میلیون می توان ازدواج کرد؟
آیا با ۵ میلیون می توان ازدواج کرد؟
آیا با ۵ میلیون می توان ازدواج کرد؟
آیا با ۵ میلیون می توان ازدواج کرد؟