حمید تهرانفر،معاون نظارتی بانک مرکزی در جدیدترین اظهار نظر خود در خصوص نظام بانکی اذعان داشته که منابع نظام بانکی کشور به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بالغ می شود و این در حالی است که ۳۰۰ هزار میلیارد تومان این منابع به تسهیلات به شرکت های بزرگ نظیر خودروسازها و شرکت های فولادی و … اختصاص یافته است.

معاون نظارتی بانک مرکزی از رویه بانک ها در پرداخت تسهیلات به مشتریان کلان انتقاد کرد .

به گزارش پول پرس به نقل از ایران و جهان، حمید تهرانفر،معاون نظارتی بانک مرکزی در جدیدترین اظهار نظر خود در خصوص نظام بانکی اذعان داشته که منابع نظام بانکی کشور حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان  می شود و این در حالی است که ۳۰۰ هزار میلیارد تومان این منابع به تسهیلات به شرکت های بزرگ نظیر خودروسازها و شرکت های فولادی و … اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه با احتساب ۸۵ هزار میلیارد تومان منابع بانکی که در مطالبات معوق بلوکه شده است و گمان نمی رود که تا چند ماه آینده وصول شود افزود: ۱۵ درصد سپرده قانونی بانک ها که در بانک مرکزی بلوکه می شودبنابر این بانک ها فقط ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع دارند که می توانند تسهیلات پرداخت کنند .

تهرانفر با انتقاد از اینکه بانک ها به تسهیلات دهی به مشتریان کلان روی آورده اند از شرکت داری بانک ها نیز انتقاد و خاطر نشان کرد که بانک ها باید سهم خود را در شرکت داری کاهش دهند و نسبت ۵۱ درصد فعلی را به ۴۰ درصد برسانند.

معاون نظارتی بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود در حاشیه یک همایش تصریح کرد که لیزینگ مسکن هم اکنون در شورای پول و اعتبار مطرح نیست و گمان نمی رود که این طرح در سال جاری به مرحله اجرایی برسد .
تهرانفر همچنین در خصوص ترجمه نام بانک ها نیز گفت که بانک ها می توانند با هماهنگی با ثبت شرکت ها در این زمینه اقدام کنند و این موضوع اشکالی ندارد .
شایان ذکر است که پیش از این بانک های شهر ،آینده و گردشگری نسبت به ترجمه نام خود اقدام کرده بودند که مجبور به تغییرات شوند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=39626
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نامیدی معاون نظارت بانک مرکزی از وصول مطالبات معوق
نامیدی معاون نظارت بانک مرکزی از وصول مطالبات معوق
نامیدی معاون نظارت بانک مرکزی از وصول مطالبات معوق
نامیدی معاون نظارت بانک مرکزی از وصول مطالبات معوق
نامیدی معاون نظارت بانک مرکزی از وصول مطالبات معوق