قیمت طلا به دنبال اعلام سیاست‌های بانک مرکزی اروپا افزایش یافت و به ۱۲۵۵.۲۵ دلار در هر اونس رسید.
به گزارش پول پرس به نقل از فارس، با تصمیم بانک مرکزی اروپا مبنی بر ترزیق پول به اقتصاد آشفته منطقه یورو، قیمت طلا یک شنبه با افزایش روبرو شد و در مسیر نخستین افزایش هفتگی خود در ۳ هفته گذشته قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، از آنجایی که سرمایه‌گذاران همچنان منتظر انتشار آمار فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی آمریکا هستند، تا نشانه‌هایی از سلامت اقتصاد این کشور بیابند، از این رو از انجام معاملات بزرگ خودداری می‌کنند.

هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) پس از افزایش یک درصد در روز پنج شنبه، در معاملات امروز با افزایش ۰.۲ درصدی روبرو شد و با ۱.۶۲ دلار افزایش به ۱۲۵۵.۲۵ دلار رسید.

افزایش روز گذشته این فلز گران بها، بیشترین افزایش درصدی روزانه از نیمه ماه گذشته محسوب می‌شود.

قیمت طلا روز سه شنبه به کمترین رقم در ۴ ماه گذشته کاهش یافت، اما اکنون در مسیر ثبت افزایش ۰.۴ درصدی برای هفته قرار دارد.

بارناباس گان تحلیلگر طلا در این باره به رویترز گفت: این افزایش در واکنش به افزایش نقدینگی از سوی بانک مرکزی اروپا صورت گرفته است. در نهایت طلا به حرکت های دلار و اطلاعات اقتصادی آمریکا که تعیین کننده اقدامات فدرال رزرو است، واکنش نشان خواهد داد.

بانک مرکزی اروپا یک برنامه ۴ ساله ۵۴۴ میلیون دلاری (۴۰۰ میلیارد یورویی) اعلام کرد که این امکان را به بانک‌ها می‌دهد، تا وام دهی به مشاغل در منطقه یورو را افزایش دهند.

همچنین این بانک اعلام کرده است که نرخ تورم منطقه یورو در منطقه خطر گیر کرده است.

به نوشته این گزارش، احتمالا رشد فرصت های شغلی در آمریکا در ماه می کاهش و نرخ بیکاری افزایش یابد اما این آمار آنقدر ناامیدکننده نیست که نشان دهنده بازگشت اقتصاد این کشور به رکود زمستان باشد.

انتهای پیام

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=38887
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سیاست بانک مرکزی اروپا قیمت طلا را افزایش داد
سیاست بانک مرکزی اروپا قیمت طلا را افزایش داد
سیاست بانک مرکزی اروپا قیمت طلا را افزایش داد
سیاست بانک مرکزی اروپا قیمت طلا را افزایش داد
سیاست بانک مرکزی اروپا قیمت طلا را افزایش داد