رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد که داشتن معاینه فنی باید دراصلاح قانون بیمه شخص ثالث آورده شود تا اگر خودرویی معاینه فنی ندارد یا به آن بیمه‌نامه داده نشود یا بیمه‌نامه گران‌تر داده شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از ایسنا، سید محمد کریمی با بیان این‌که معاینه فنی خودروهایی که منجر به تصادف می‌شوند، باید سال به سال تمدید شود، گفت: سال گذشته که مدیریت ریسک صنعت بیمه را طرح کردیم در این راستا بود تا هزینه‌ها و تصادفات کاهش یابد.

وی گفت: در مدیریت ریسک پلیس، اورژانس، هلال احمر و خود مردم نقش دارند و ما در تخفیف و جریمه حق بیمه‌نامه‌های بیمه‌گذاران موارد مختلفی که موجب کاهش ریسک می‌شوند را لحاظ کرده‌ایم. خوشبختانه امسال قرار است قانون بیمه شخص ثالث اصلاح و ایرادات آن برطرف شود و ما نظرات همه عوامل کار را که موثر بوده‌اند را گرفته‌ایم و با نمایندگان کمیسیون اقتصادی نیز صحبت شده و امیدواریم این نواقص اصلاح شود.

کریمی با بیان این‌که خودروهای مدل پایین و ناایمن، منجر به بیشتر تصادفات می‌شوند، گفت: خودروهایی که از نظر سیستم ترمز مشکل داشته یا EBS ندارند و بعضا تنظیم نیستند باید حق بیمه‌نامه بیشتری پرداخت کنند، چرا که منجر به تصادفات شده و آنچنان خسارتی وارد می‌کنند که متناسب باحق بیمه پایین آنها نیست و این موضوع باید در دولت و مجلس برای قانون‌گذاری مورد توجه قرار گیرد.

رییس کل بیمه مرکزی یادآور شد که از سال‌ جاری همه شرکت‌های بیمه موظف شدند بیمه راننده خودرو به شکل مجزا در بیمه‌نامه دیده شود تا اگر راننده‌ای در سانحه تصادف که خودش مقصر بوده فوت و یا مجروح شد بتواند از خدمات بیمه استفاده کند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=3870
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اصلاح قانون بیمه ثالث با معاینه فنی خودرو
اصلاح قانون بیمه ثالث با معاینه فنی خودرو
اصلاح قانون بیمه ثالث با معاینه فنی خودرو
اصلاح قانون بیمه ثالث با معاینه فنی خودرو
اصلاح قانون بیمه ثالث با معاینه فنی خودرو