وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق برنامه، تا سه ماه آینده تمام دفترچه های بیمه تامین اجتماعی برچیده و به جای آن کارت الکترونیک برای بیمه شدگان صادر می شود.

به گزارش پول پرس به نقل از ایرنا، علی ربیعی روز دوشنبه در مراسم افتتاح پلی کلینیک شهید ناصر فاتق در مشهد از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور خواست تا این اقدام را به عنوان نهاد پیشتاز بیمه ای در کشور و با هدف ارتقای خدمات رسانی به مردم سریع تر عملیاتی کند.

وی اظهار کرد: سایر سازمان های بیمه گر نیز پس از تامین اجتماعی و با فاصله زمانی مشخص باید کارت الکترونیک را جایگزین دفترچه های درمانی بیمه شدگان کنند.

وی در ادامه گفت: امسال سازمان های بیمه گر، چه بیمه تامین اجتماعی که در برنامه ها پیشرو است و چه سایر بیمه ها، روزهای شیرینی برای مخاطبان خود در پیش خواهند داشت.

وی بهبود زندگی کارگران، مسکن کارگران و درمان کارگران زیرپوشش تامین اجتماعی کشور را از اهداف و برنامه های مهم این سازمان برشمرد.

ربیعی با تاکید بر عملیاتی کردن شعار ˈبیمه کارآمد و مسوولˈ افزود: در این راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گام های اساسی بر خواهد داشت تا در مسیر سلامت به سویی پیش برویم که برای بیمار هیچ چیز اضافی بر رنج بیماری تحمیل نشود.

وی بیان کرد: از سوی دیگر رضایتمندی باید تا حدی گسترش یابد که کارگران تامین اجتماعی به واسطه ارتقای خدمات دهی، رنج بیماری خود را فراموش کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه دولت به حوزه رفاه و تامین اجتماعی را نوید بخش تحول در این حوزه ارزیابی کرد و گفت: ارتقای رفاه مردم و رسیدگی به مشکلات آنها در این بخش نه نتها وظیفه قانونی بلکه تکلیف اخلاقی، دینی و انسانی مسوولان این وزارتخانه است.

ربیعی با بیان اینکه ما وارث سازمان سیاست زده و رو به افول هستیم، افزود: اکنون تامین اجتماعی به لحاظ خدمات رسانی با ضریب زاویه ای بسیار مناسب در حال رشد است.

به گفته وی، سازمانی که در دولت پیشین با کسری بودجه مواجه بود، امروز چهار هزار میلیارد ریال برای گسترش رفاه و درمان بیمه شدگان اختصاص داده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی ۲۵ مرکز درمانی سرپایی و سه بیمارستان زیر پوشش تامین اجتماعی در سطح کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: دو مرکز سرپایی از این طرح ها در شهرستان های درگز و خواف استان خراسان رضوی اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال پنج بیمارستان وابسته به تامین اجتماعی در سطح کشور افتتاح می شود و یک هزار تخت نیز به تخت های بیمارستانی زیرپوشش این سازمان افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اکنون تیم و مسوولانی که در تامین اجتماعی و وزارت رفاه فعالیت دارند، فداکار، باهوش و زحمت کش بوده و روحیه برادری در این سازمان حاکم شده است.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در پایان این مراسم با بیان خاطره ای از دوران کودکی و پدر کارگرش در حالیکه اشک در چشمانش حلقه زده بود، تاکید کرد: از صمیم قلب از خدا می خواهم که هیچ سفره کارگری خارج از غذا نماند.

وی گفت: امید است بتوانیم با اجرای برنامه های پایدار فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با فقر، فساد، تبعیض و گسترش سلامت در کشور را جامه عمل بپوشانیم.

در آیین افتتاح پلی کلینیک شهید ناصر فاتق که به مساحت حدود دو هزار و ۵۰۰ متر مربع در منطقه قاسم آباد مشهد واقع شده، نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار خراسان رضوی حضور داشتند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=38698
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بزودی کارت الکترونیک جایگزین دفترچه‌ بیمه می‌شود
بزودی کارت الکترونیک جایگزین دفترچه‌ بیمه می‌شود
بزودی کارت الکترونیک جایگزین دفترچه‌ بیمه می‌شود
بزودی کارت الکترونیک جایگزین دفترچه‌ بیمه می‌شود
بزودی کارت الکترونیک جایگزین دفترچه‌ بیمه می‌شود