یوسفیان ملا با تأکید براینکه سیستم بانکی باید تغییر کند، گفت: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکنون نتوانسته وارد نظام بانکی شده و قوانین آن را تغییر دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، عضو ستاد فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعدد قوانین موجود در سیستم بانکی خاطر نشان کرد: نظام بانکی دستورالعمل‌های فراوانی دارد که باید این دستورالعمل‌ها طبق قوانین باشند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها هم‌اکنون به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند، گفت: هر کدام از این بانک‌ها در جلسات هیئت مدیره خود تصمیمات مختلفی می‌گیرند که باید این مصوبات به صورت واحد باشند.

یوسفیان ملا گفت: اختیاراتی که به مسئولان بانک‌ها نیز داده می‌شود، باید رصد شده تا به عنوان مثال رئیس یک شعبه نتواند تمام سرمایه‌ خود را به یک شخص یا گروه خاصی واگذار کند.

عضو ستاد فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری تأکید کرد: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی باید درباره معوقات بانکی جلوتر رفته تا نقدینگی‌ها به سیستم بازگشته و به چرخه تولید تزریق شود، تا اشتغال افزایش یابد.

وی گفت: مسئولان باید تا آنجایی که می‌توانند به قوانینی مانند ایجاد سلامت در نظام اداری در بخش‌های مختلف عمل کنند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: نظارت باید بر کسانی که اراضی و منابعی که در اختیار دارند، بیشتر شده و نه تنها اراضی بزرگ، بلکه به موارد کوچکتر نیز باید رسیدگی شود.

یوسفیان ملا با تأکید براینکه باید طوری عمل کنیم، تا شفاف‌سازی در اقدامات به وجود آید، گفت: برخی افراد برای ساخت واحدهای تولیدی ۵۰ میلیارد تومان و یا بیشتر وام گرفته‌اند که در محل خود صرف نشده است.

* وام مختص به تولید صرف ارز، سکه و سفته‌بازی شد

وی گفت: این افراد به جای پرداختن به تولید به جان سکه و ارز افتاده و به اقدامات سوداگرایانه و سفته‌بازی روی آورده‌اند.

عضو ستاد فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری ادامه داد: در این میان پیشنهاد می‌کنیم، تا عملیات‌های بانکی بالای ۳۰۰ میلیون تومان به طور کامل رصد شود، به طوری که شفاف‌سازی آنقدر باید بالا باشد، تا دریافت وام از سوی متقاضیان اصلی انجام شود.

وی در رابطه با اقدامات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در بخش پیشگیری از ایجاد فساد گفت: مکانیزه شدن سیستم اداری یکی از راه‌های پیشگیری از ایجاد فساد در کشور است، به طوری که باید از چهره به چهره شدن اشخاص جلوگیری شود.

عضو ستاد فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری گفت: این بدین معنا است که حق و حقوق افراد ضایع نشده و از ایجاد فساد جلوگیری شود، تا برای گرفتن حق هزینه‌ای توسط مردم پرداخت نشود.

یوسفیان در پایان با بیان اینکه امیدوارم مسئولان مرتبط با فرمان ۸ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با جدیت به مبارزه با مفاسد اقتصادی بپردازند، گفت: مسئولان باید در راستای شفاف‌سازی اقدام کنند که اولین گام برای مقابله با مفاسد اقتصادی شفاف سازی است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=3850
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تعدد قوانین در بانک‌ها آزاردهنده است
تعدد قوانین در بانک‌ها آزاردهنده است
تعدد قوانین در بانک‌ها آزاردهنده است
تعدد قوانین در بانک‌ها آزاردهنده است
تعدد قوانین در بانک‌ها آزاردهنده است