معاون مدیرعامل بانک تجارت گفت: بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی با تکالیفی که تمام بانک‌ها و موسسات مالی باید آن را رعایت کنند همواره مدنظر بانک تجارت قرار داشته است.

به گزارش پول پرس، رضا دولت‌آبادی، افزود: مانده خالص تسهیلاتی بانک تجارت تا پایان اسفند ۱۳۹۲ به ۲۸۲ هزار میلیارد ریال بالغ شد و سهم این بانک از پنج بانک بزرگ تجاری کشور به ۱۸.۵ رسید.
وی با بیان اینکه کل مصارف بانک تجارت که شامل خالص تسهیلات و مطالبات است در اسفند سال ۱۳۹۱ حدود ۲۹۵ هزار میلیارد بود، گفت: این رقم در اسفند ۱۳۹۲ به ۳۴۱ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
دولت‌آبادی در ادامه در خصوص میزان تعهدات بانک تجارت در بین پنج بانک بزرگ تجاری کشور گفت: بانک تجارت در پایان سال ۱۳۹۲ در کل سرفصل، اعم از LC داخلی و خارجی و ضمانتنامه‌ها جایگاه اول را در بین بانک‌های تجاری داشته است.
معاون مدیرعامل بانک تجارت در ادامه با بیان اینکه مانده گشایش‌های اعتبارات اسنادی داخلی این بانک در اسفند ۱۳۹۱ حدود ۱۵ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال بوده است گفت: این مبلغ در مجموع سهم ۳۸.۵ درصدی بانک تجارت در بین پنج تجاری بزرگ کشور را شامل می‌شود که با تلاش همکاران‌مان در شعب، مدیریت‌های مناطق و استان‌ها و مدیریت اعتباری این عدد به ۱۷ هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال در اسفند ۱۳۹۲ رسید و سهم ما نیز به ۴۱.۳ درصد از مجموع سهم LC داخلی پنج بانک تجاری بزرگ کشور افزایش یافت.
دولت آبادی در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه تعهدات بانک تجارت در بخش LC خارجی در پایان سال ۱۳۹۱ بالغ بر ۶۸ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال و به عبارتی حدود ۴۲.۹ درصد از سهم پنج بانک بوده است گفت: بانک تجارت در این حوزه نیز اختلاف بسیار بالایی را با بانک دوم دارد.
معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور اعتباری و حقوقی همچنین با تاکید بر اینکه این بانک همواره با سیاست‌های کلان دولت در خصوص حمایت از پروژه‌های بزرگ کشور همراهی داشته است گفت: مانده گشایش اعتبارات اسنادی خارجی بانک تجارت در حمایت از طرح‌های بزرگ اقتصادی کشور در پایان سال ۱۳۹۲ به بیش از ۱۱۵ هزار میلیارد رسید که سهم ما با رشد ۱۱ درصدی به ۵۳.۸ درصد از سهم پنج بانک بزرگ تجاری افزایش را تجربه کرده است.
دولت‌آبادی در پایان افزود: در سال جاری نیز بانک تجارت سعی داشته که در راستای راهبردهای کلان اقتصادی کشور، همگام و منظم به حرکت خود ادامه داده و ضمن حفظ سیاست‌های داخلی خود، بتوانیم به سودآوری برسیم و رشدی متوازن در کلیه بخش‌ها را ادامه دهیم.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=38480
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سهم بانک تجارت از بازار به ۱۸.۵ رسید
سهم بانک تجارت از بازار به ۱۸.۵ رسید
سهم بانک تجارت از بازار به ۱۸.۵ رسید
سهم بانک تجارت از بازار به ۱۸.۵ رسید
سهم بانک تجارت از بازار به ۱۸.۵ رسید