برنامه پنج‌ساله (۹۳-۹۷) بانک توسعه صادرات و برنامه عملیاتی سال ۹۳ این بانک بر اساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تدوین شد.

به گزارش پول پرس، چشم انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، اساسنامه بانک، چالش های حال و آینده بانک از جمله مبانی و اصول تهیه برنامه پنجساله بانک توسعه صادرات است.

براساس این گزارش، کسب عنوان اگزیم – بانک ایران و اگزیم – بانک برتر منطقه، چشم انداز ۱۰ ساله بانک توسعه صادرات تعیین شده است.

تمرکز و تعهد به حمایت از رشد و توسعه صادرات غیرنفتی کشور و افزایش بهره وری توسعه ای منابع مالی دو راهبرد تحقق چشم انداز و اهداف کلان برنامه پنجساله بانک توسعه صادرات اعلام گردیده است.

در اهداف استراتژیک بانک توسعه صادرات، برای شاخص تامین مالی صادرات که در سال ۹۲، رقم ۴.۳ سنت به ازای هر دلار از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده بود،برای سالهای ۹۳ تا ۹۷ عدد پنج سنت پیش بینی گردیده است.

برپایه این اهداف، می بایست تعداد مشتریانی که با حمایت بانک، صادرکننده شده و در دوسال گذشته صادرات داشته اند، به عدد ۲۵ نفر در سال ۹۴ و در سال ۹۷ به ۲۰۰ نفر بالغ شود.

هدف سال ۹۳ برای تعداد تراکنش های سیستم سفیر به کل تراکنشهای بانک، ۳۳ درصد تعیین شده است و قرار است در سال ۹۷ به ۱۰۰ درصد بالغ گردد.

مانده تسهیلات اعطایی مربوط به ۲۵ درصد مشتریان که بالاترین مانده تسهیلات را دارند به کل مانده تسهیلات اعطایی درسال ۹۳ عدد ۹۳.۸ را از آن خود خواهد کرد و قرار است به عدد ۸۵ درصد در سال ۹۷ برسد.

همچنین در شاخص سهم عقود مشارکتی از تسهیلات اعطایی هدف معین شده برای سال ۹۳ ، ۳۵ درصد و برای سال ۹۷ ، ۵۵ درصد پیش بینی شده است.

هدف سال ۹۷ برای شاخص سهم تولیدات دانش بنیان، تحقیق و توسعه و ارتقای تکنولوژی از کل مبلغ تسهیلات اعطایی، ۲.۵ درصد است.

همزمان با تدوین این برنامه، در برنامه عملیاتی سال ۹۳ بانک توسعه صادرات با چهار سرفصل تجهیز منابع، تخصیص منابع، ارائه خدمات و فرایندهای سازمانی و داخلی اقدامات اجرایی برای هریک از این سرفصل ها تشریح شده است.

در سرفصل تجهیز منابع این برنامه ، اقدامات اجرایی چون افزایش نصب دستگاه پایانه فروش POS و دستگاه خودپرداز ATM برای مشتریان بانک، تهیه طرح عملیاتی مشوق های گردش حساب مشتریان ازقبیل استمهال، بخشش جرایم و کاهش کارمزد بانکی به چشم می خورد.

کارشناسان بانک توسعه صادرات مواردی چون تهیه طرح عملیاتی کوتاه برای وصول مطالبان غیرجاری بانک، طراحی الگو برای بررسی تقاضاهای مورد بررسی در کمیته اعتباری و تدوین رویه های استاندارد برای شعب درخصوص تعیین مدت قرارداد براساس گروه کالا، ارزش افزوده ایجاد شده برای کالای صادراتی را در بخش تخصیص منابع برنامه عملیاتی سال ۹۳ گنجانده اند.

در سرفصل ارائه خدمات، اقداماتی چون طراحی مدل برای فعالیت بانکداری توسعه ای در فضای تحریم، تهیه طرح عملیاتی برای توسعه بانکداری سرمایه گذاری و بازاریابی بین المللی، طراحی الگوی بازاریابی و شعبه داری نوین، تکمیل طرح عملیاتی بانکداری شرکتی و توسعه بانکداری الکترونیکی پیش بینی شده است.

پیش بینی وضعیت نیروی انسانی بانک در پنج سال آینده، پیاده سازی سیستم پایش و نظارت غیرحضوری واحدهای ستادی، ساماندهی و تکمیل نظام آماری و سیستم های اطلاعات مدیریت بانک از جمله عناوینی است که در سرفصل فرآیندها و امور سازمانی داخلی برنامه عملیاتی سال ۹۳ بانک مشاهده می شود.

چهار کارگروه تجهیز منابع و تنوع خدمات، تخصیص منابع و کاهش معوقات، سازمان و امور داخلی بانک و حضور در عرصه بین الملل تحریم است در حاشیه همایش سراسری مدیران بانک توسعه صادرات در تدوین و نهایی کردن این دو برنامه تلاش کردند.
انتهای پیام

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=37800
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

برنامه پنج‌ساله بانک توسعه صادرات تدوین شد
برنامه پنج‌ساله بانک توسعه صادرات تدوین شد
برنامه پنج‌ساله بانک توسعه صادرات تدوین شد
برنامه پنج‌ساله بانک توسعه صادرات تدوین شد
برنامه پنج‌ساله بانک توسعه صادرات تدوین شد