بیمه پاسارگاد برای برآورد بدهی قطعی مالیاتی شرکت در انتظار پاسخ مقامات مالیاتی است.

به گزارش پول پرس، بیمه پاسارگاد با سهم ۳ درصدی از بازار بیمه ای کشور در تولید حق بیمه در سال گذشته موفق شده است ۴۹۵ میلیارد و ۹۶۸ میلیون تومان حق بیمه جمع آوری کند و رشد حدود ۵۲ درصدی را در کارنامه کاری خود به ثبت رساند .

این درحالی است که این شرکت با نسبت خسارت ۳۷.۶ درصدی سهم ۱.۸درصدی از بازار پرداخت خسارت ها دارد و بالغ بر ۱۸۶ میلیارد و ۷۲۶ میلیون تومان خسارت در سال گذشته پرداخت کرده است .بنابر گزارش های بیمه مرکزی این شرکت در سال ۱۳۹۱ بالغ بر ۳۹میلیارد تومان ذخیره خسارت معوق در نظر گرفته است .

گزارش حسابرس مستقل در مورد صورت های مالی سال ۱۳۹۲ این شرکت نشان می دهد ، بیمه پاسارگاد نسبت به مطالبات سازمان امور مالیاتی به موجب برگ تشخیص صادره برای مالیات عملکرد و مالیات تکلیفی سال های ۸۹ و ۹۰ که بیش از مالیات ابرازی و ذخایر موجود بوده، اعتراض کرده و از این حیث ذخیره ای در حساب ها منظور نکرده است.

حسابرس مستقل نیز در بررسی صورت های مالی ۹۲ به این نکته اشاره کرده و می گوید: به موجب برگ تشخیص صادره برای مالیات عملکرد و مالیات تکلیفی سال های ۸۹ به مبلغ ۴میلیارد و ۵۶۸میلیون ریال و سال۹۰ مبلغ ۷میلیارد و ۲۹۵میلیون ریال به ترتیب بیش از مالیات ابرازی و ذخایر موجود از سوی سازمان امور مالیاتی مطالبه شده که شرکت نسبت به آن اعتراض کرده و به همین دلیل ذخیره ای از این بابت محاسبه و در حساب ها منظور نکرده است.

این حسابرس در بخش دیگری می گوید: عملکرد سال ۹۱ شرکت علیرغم رسیدگی مالیاتی موضوع ماده ۲۷۲قانون مالیات های مستقیم با توجه به عدم رفع برخی ابهامات از سوی اداره امور مالیاتی مربوطه در خصوص موازین قانونی، مشمول اجرای بند ۳ماده ۹۷قرار گرفته که بیمه پاسارگاد نسبت به آن اعتراض کرده و از این بابت مالیات تکلیفی سال مذکور هم برگ تشخیص صادر و ابلاغ نشده است. همچنین مالیات برارزش افزوده شرکت برای سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ مورد رسیدگی سازمان امور مالیاتی قرار گرفته اما برگ تشخیص صادر و ابلاغ نشده است.

حسابرس یادآور می شود در شرایط کنونی با توجه به عدم قطعیت نتایج اعتراضات شرکت، برآورد بدهی قطعی مالیاتی شرکت میسر نبوده و موکول به صدور آراء و نظرات مقامات مالیاتی است.
شرکت پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۱۳۹۲ را با سرمایه ۹۰۷میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال به مبلغ ۳۳۱ ریال، اعلام کرده بود که در نهایت مبلغ ۵۲۱ریال برای هر سهم در نظر گرفت که طبق اطلاعات حسابرسی شده، مبلغ ۵۳۵ ریال محقق شده است.

به گزارش ایران و جهان، بیمه پاسارگاد به واسطه تحصیل ۳۴درصد از سهام شرکت «چکاد توانگری» در سال مالی ۹۲ ، عملکرد این سال مالی را بر مبنای ارزش ویژه نیز تهیه کرده که بر این اساس سود هر سهم به مبلغ ۵۳۶ ریال ارائه شده است.

خاطر نشان می شود سایر درآمدها و هزینه‌های غیر بیمه‌ای سال مالی ۱۳۹۲شرکت به مبلغ ۲۶۲ میلیارد ریال (معادل ۵۴درصد سودخالص) عمدتا مربوط به شناسایی مبلغ ۲۵۸ میلیارد ریال سود تسعیر ارز است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=36522
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بیمه پاسارگاد ۵۴درصد سود خالص را از «تسعیر ارز» به دست آورد
بیمه پاسارگاد ۵۴درصد سود خالص را از «تسعیر ارز» به دست آورد
بیمه پاسارگاد ۵۴درصد سود خالص را از «تسعیر ارز» به دست آورد
بیمه پاسارگاد ۵۴درصد سود خالص را از «تسعیر ارز» به دست آورد
بیمه پاسارگاد ۵۴درصد سود خالص را از «تسعیر ارز» به دست آورد