شرکت مدیریت پروژه ساختمانی ایران(مپسا) در قالب رد دیون دولت به بانک رفاه کارگران واگذار شد. این اقدام، بسیاری از متقاضیان مسکن مهر پرند را در بلاتکلیفی گذاشته و از بابت تحویل واحدهای مسکونی خود نگران کرده است.

به گزارش پول پرس به نقل از فارس، شرکت مپسا در آستانه اجرای طرح مسکن مهر در وزارت صنعت و معدن وقت و توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تشکیل شد.

مپسا در اوایل شروع به کار مسکن مهر، با تفاهم وزرای وزارتخانه های  مسکن و تعاون و صنایع و معادن که بعداً ادغام شدند مسئولیت ساخت پروژه‌هایی به ظرفیت ۶۵۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید پرند در فازهای ۳ و ۵ را دریافت کرد که ظاهرا از این تعداد تنها ۱۱۵۲ واحد مسکونی در فاز ۳ را تحویل متقاضیان داده است.

خبرها حاکی از این است که شرکت مپسا از بابت رد دیون دولت به بانک رفاه کارگران واگذار شده است و بزودی اعضای هیئت مدیره جدید منتخب معرفی می‌شوند.

نکته‌ای که در این واگذاری قابل تامل است این است که با واگذاری مپسا تکلیف ۳۵۰۰ متقاضی فاز ۵ که هنوز واحد‌های خود را تحویل نگرفته‌اند چه می‌شود؟

آیا بانک رفاه و شرکت عمران شهرهای جدید فکری به حال این واحد‌های مسکونی باقیمانده ۱۹۰۰ واحد کرده است؟

آیا وزارت راه و شهرسازی هیچ اقدامی در خصوص این تغییر و تحولات نخواهد کرد؟

برخی از متقاضیان مسکن مهر در فاز ۳ برند (مپسا) در تماس با خبرنگار فارس اعلام می‌کنند که علی‌رغم اینکه آورده خود را پرداخت کرده‌اند یک سری از واحد‌های مسکونی به دو نفر فروخته شده است. این متقاضیان اعلام می‌کنند که این واحد‌های مسکونی در فاز ۳ به دو نفر فروخته شده است و حتی برخی از متقاضیان اقساط پرداخت می‌کنند اما آن واحد مسکونی توسط افراد دیگری اشغال شده است.

*۶۰ نفر از متقاضیان مسکن مهر در پروژه زیباسازان ممسنی در مجتمع قضایی رباط‌کریم معطل هستند

برخی از گزارش‌ها حاکی است که حدود ۶۰ نفر از متقاضیان مسکن مهر در پروژه زیباسازان ممسنی در مجتمع قضایی رباط‌کریم معطل هستند که مپسا واحد‌های مسکونی را به ۲ نفر فروخته است.

*از ۱۱۵۲ واحد مسکونی تنها ۷۰۰ واحد مسکونی دارای دفترچه اقساط هستند

در فاز ۳ پرند (مپسا) از ۱۱۵۲ واحد مسکونی تنها ۷۰۰ واحد مسکونی دارای دفترچه اقساط هستند در حالی که حدود ۳ سال از افتتاح این واحد‌های مسکونی می‌گذرد.

متقاضیان مسکن مهر در این خصوص می گویند:براستی حق با کیست ؟کسی که پول خانه را داده و قسط آن را به بانک می دهد باید از طریق دادگاه واحد خود را تحویل بگیرد؟کسی که قانوناً اقدام کرده یا کسی که معلوم نیست چگونه متصرق شده است ؟کدام مالک هستند ؟مسوولین پاسخ دهند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=36191
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مپسا به بانک رفاه واگذار شد
مپسا به بانک رفاه واگذار شد
مپسا به بانک رفاه واگذار شد
مپسا به بانک رفاه واگذار شد
مپسا به بانک رفاه واگذار شد