بیمه کارگران ساختمانی در چهار سال گذشته به میزان هر سال ۲۰۰ هزار نفر انجام می‌شد در سال جاری دیگر ادامه نخواهد یافت در حالی که طبق قانون، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است، با دریافت حق بیمه مقرر در قانون، این افراد را بیمه کند.
به گزارش پول پرس به نقل از فارس، مسئولان سازمان تامین اجتماعی اواخر اسفند ۹۲ اعلام کردند که ۵۰ هزار کارگر ساختمانی به جمع بیمه شدگان تأمین اجتماعی افزوده می‌شوند.

طبق قانون قرار بود، این سازمان، طی ۴ سال ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی را تحت پوشش قرار دهد که ۵۰ هزار نفر از آنها باقی مانده بودند که تا پایان سال گذشته شعب تأمین اجتماعی نسبت به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند تا اینکه از روزهای اولیه کاری امسال فرایند ثبت نام مشمولان انجام شد.

در روزهای اخیر محمدحسن زاده، معاون درآمد سازمان تأمین اجتماعی در این باره اظهار داشت: آخرین گروه کارگران ساختمانی سال گذشته بیمه شدند و بیمه ۵۰ هزار نفر آنان نیاز به تامین اعتبار داشت که در نهایت در اسفند ماه بودجه مورد نظر تامین و کارگران ساختمانی بیمه شدند.

وی همچنین تأکید کرد: در سال جاری فعلا تعهد و برنامه‌ای برای بیمه افراد جدید نداریم و پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی در سال جاری در انتظار نظر نمایندگان مجلس است و تازمان تصویب قانون کارگران ساختمانی، فرد جدیدی به کارگران بیمه شده قبلی اضافه نخواهد شد.

این در حالی است که قانون «رفع موانع اجرائی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان» مصوب مجلس شورای اسلامی، در پایان سال ۹۱ ابلاغ شد.

در ماده واحده این قانون آمده است، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است با دریافت حق بیمه مقرر در قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب ۹ آبان ۱۳۸۶ و اصلاحات بعدی آن، کلیه کارگران شاغل در کارهای ساختمانی مشمول قانون یادشده را به طور کامل و با نظارت دقیق بیمه نماید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=35089
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بیمه کارگران ساختمانی در هاله ابهام
بیمه کارگران ساختمانی در هاله ابهام
بیمه کارگران ساختمانی در هاله ابهام
بیمه کارگران ساختمانی در هاله ابهام
بیمه کارگران ساختمانی در هاله ابهام