فریدون صفرخانلو جای خود را به یکی از مدیران بنیاد در بیمه سینا داده است.

به گزارش پول پرس، در پی استعفای فریدون صفرخانلو از ابتدای سال جاری و عدم حضور در این شرکت علی شرکانی صندلی مدیریت بیمه سینا را به دست آورده است .

فریدون صفرخانلو مدیرعامل سابق این شرکت که از آبان ماه ۱۳۸۹ به بیمه سینا آمد در سوابق مدیریتی خود دارای مسئولیتهایی اعم از عضویت در هیات مدیره شرکت های بیمه ایران،البرز و قائم مقام بیمه دی را در کارنامه کاری دارد . نامبرده از سوی شرکت های ایران و البرز رئیس هیات مدیره بیمه صادرات و سرمایه گذاری سابق،شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه ،ایران معین بوده و هم اکنون خزانه دار سندیکای بیمه گران ایران است .

این در حالی است که مدیر عامل جدید بیمه سینا که از سوی بنیاد معرفی شده است سابقه ای در صنعت بیمه ندارد و پیش از این گویا در اداره بودجه بنیاد مستضعفان مشغول به خدمت بوده است .
اما مراسم معارفه مدیر عامل این شرکت امروز ساعت ۱۱ برگزار شده است .

در شرکت بیمه سینا کامبیز پیکارجو نیز داعیه مدیریت داشت که با ورود شیرکانی وی در عضویت هیات مدیره شرکت باقی می ماند.
بیمه سینا در سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان پرتفوی به دست آورد و نسبت خسارت آن به ۶۰ درصد رسید .با این وجود باید منتظر ماند و دید شیرکانی بدون سابقه مدیریت در صنعت بیمه چگونه پرتفوی این شرکت را مدیریت می کند.

مشکلات مدیریتی در صنعت بیمه این روزها برخی شرکت های بیمه را با چالش هایی مواجه ساخته و مشکلات اخیر نشان می دهد که توان اجرایی،قدمت،تجربه ،مدیریت و تخصص از الزامات مدیریت در این صنعت است .
سهامداران قالب در برخی شرکت ها به دنبال سودهستند و تمرکز پرتفوی صنعت بیمه در بخش های ثالث و درمان نشان می دهد که بیمه های اجباری سهل الصدور همچنان دارای اقبال در این صنعت هستند . اما بخشی از مشکلات صنعت بیمه متوجه مدیریت این صنعت است و در حالی که پرتفوی آن کوچک نیست اما نیروی انسانی آن طور که شایسته است در این صنعت رشد نکرده است .

به هر حال مشکلات صنعت بیمه در حالی سپری می شود که بیمه حافظ در حال حاضر مدیرعامل ندارد و در برخی شرکت ها انتصاب هایی صورت گرفته که ممکن است پیامدهای نامناسبی را در صنعت داشته باشد . مدیریت فتح نژاد از بخش ای تی بیمه مرکزی بر بیمه دی،مدیریت قدرت اله اسدی در بیمه توسعه از سازمان تامین اجتماعی،در گذشته و البته مدیریت امراللهی در بیمه ایران از بخش مالی بیمه مرکزی و مدیریت بختیاری از بخش مالی بیمه ایران در بیمه دی و صد البته مدیریت دارابی از معاونت مدیریت در بیمه آسیا تا مدیرعاملی در بیمه توسعه نشان خواهد داد که تا چه میزان این مدیریت ها موفق خواهند بود.

اما تغییرات صنعت بیمه از ابتدای سال به شرکت بیمه ایران معین نیز رسیده است و با برکناری پورکیانی از سوی امراللهی حمیدی مدیریت این شرکت را در دست گرفته است .وی دارای سابقه فعالیت در بیمه ایران در بخش هایی همچون طرح و توسعه و حراست بوده است. لازم به ذکر است که ۱۰۰ درصد سهام این شرکت متعلق به بیمه ایران است .

اما بنابر گزارش ارسالی روابط عمومی بیمه سینا مراسم معارفه مدیر عامل جدید شرکت بیمه سینا امروز با حضور معاونین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا ، اعضاء هیات مدیره ، مدیران ستادی و استانی شرکت بیمه سینا در محل ستاد این شرکت برگزار شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سینا- در این مراسم امین شیرکانی مدیر کل امور مالکیت سهام و مجامع بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ایران با سابقه فعالیت ۱۵ ساله در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی جانشین فریدون صفرخانلو مدیر عامل پیشین شرکت بیمه سینا شد.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا با بیان اینکه ۴ سال قبل تغییرات مدیریتی در شرکت بیمه سینا شکل گرفت عنوان کرد: در زمان معارفه مدیر عامل پیشین مهمترین اصل مطروحه تغییر به جهت توسعه ، پیشرفت و کمال بود و این در حالی است که در طول ۴ سال اخیر اعضاء هیات مدیره شرکت و مدیر عامل وقت زحمات فراوانی در مسیر توسعه کشیدند و حاصل این زحمات در کل مجموعه شرکت بیمه سینا کاملاً مشهود می باشد.
وی با اشاره به مجموعه دارایی های شرکت بیمه سینا طی ۴ سال اخیر تا کنون،اظهار داشت: درآمدهای ۱۴۶ میلیارد تومانی شرکت طی ۴ سال گذشته به ۷۳۰ میلیارد تومان رسیده و طی هدف گذاری میان مدت در ۲ سال آینده مجموعه درآمدهای ۱۶۰۰ میلیارد تومانی برای شرکت بیمه سینا پیش بینی شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : ارتقاء فرهنگ سازمانی ، تبحر نیروی انسانی ، مدیریت سیستماتیک و هدفمند، توسعه در منابع انسانی و ارائه خدمات از برنامه های میان مدت پیش بینی شده برای شرکت بیمه سینا است.
وی ادامه داد : توسعه منابع انسانی، توسعه فرهنگ سازمانی و توسعه سیستم ها از مسائلی بود که در ۴ سال اخیر کمتر به آن توجه شده است و انتظارها این است که در مدیریت جدید با دیدگاه و سبکی نوین به مسائل فوق توجه شود.

وی با اشاره به سابقه ۱۵ ساله آقای امین شیرکانی در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: وی دانش آموخته اقتصاد و برنامه ریزی اقتصادی است و در مقوله هایی نظیر شرکت داری و فضای مالی و بازار سرمایه تخصص دارند و بیمه نیز یکی از شاخصه های تخصصی بازار سرمایه است و آثار فعالیت های ایشان در شرکت های بنیادی مشهود است.

به گزارش ایران و جهان، وی در ادامه خواستار شد : ارتباط شرکت بیمه سینا با مجموعه بنیاد مستضعفان نیازمند توسعه بیشتری است تا این شرکت بتواند از فرصت های خوب و هم افزایی های بنیاد مستضعفان بهره مند شود.

در ادامه این مراسم امین شیرکانی مدیر عامل جدید شرکت بیمه سینا ابراز امیدواری کرد : با تخصص و تجربه نیروی انسانی بیمه سینا بتوانم در وهله اول این شرکت بزرگ را تحویل بگیرم و در وهله دوم موجبات رشد و توسعه آن را فراهم آورم .
وی با اشاره به فضای رقابتی صنعت بیمه در اقتصاد ایران خاطرنشان کرد : به تغییر دید نسبت به محیط و شرایط اطرافمان نیاز داریم .
شیرکانی در خصوص برنامه های آتی شرکت بیمه سینا یادآور شد: منابع انسانی ، موضوع تکنولوژی های نوین ، توسعه فروش به لحاظ کمی و کیفی و توسعه منافع ذینفعان از جمله سهامداران از مهمترین موضوعاتی است که در شرکت بیمه سینا باید بطور جد به آن پرداخته شود .

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=35069
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

دوغیر بیمه ای مدیرعامل دو شرکت بیمه شدند
دوغیر بیمه ای مدیرعامل دو شرکت بیمه شدند
دوغیر بیمه ای مدیرعامل دو شرکت بیمه شدند
دوغیر بیمه ای مدیرعامل دو شرکت بیمه شدند
دوغیر بیمه ای مدیرعامل دو شرکت بیمه شدند