رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: سود ۳۱ درصدی که برخی بانک ها در ازای پرداخت تسهیلات از تولید کنندگان می گیرند، شبه ربا است.

به گزارش پول پرس، عبدالرضا عزیزیی در نخستین نشست شورای اداری استان خراسان شمالی در سال ۹۳ در بجنورد اظهار کرد: بانک های دولتی به صورت ناخودآگاه با این سود و بهره بانکی به سمت بانکداری ربا پیش می روند.
وی اضافه کرد: با این سود بانکی ما نباید انتظار رونق تولید و اقتصاد را در کشور داشته باشیم و چنین روند بانکداری نوعی ضدتولید و اشتغال عمل می کند.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی عملکرد بانکهای خارجی نشان می دهد که هیچ یک از آن بانکها این میزان سود و بهره از قبل پرداخت تسهیلات نمی گیرند و با این روند تسهیلات به سمت تولید سوق داده می شود.
عزیزی اضافه کرد: علاوه بر آن هیچ یک از بانک های خارجی، میزان سودی را که بانک های ما به سپرده گذار پرداخت می کنند در دستور کار ندارند و این سود روزشمار ۲۳ درصدی برای سپرده ها موجب شده است تا سرمایه ها به سمت تولید و اشتغال نرود.
وی افزود:به نظر می رسد که باید به سمت اصلاح نظام بانکداری اسلامی در کشور برویم و روند فعلی که حاکم بر نظام بانکی ما شده را به درستی و در جهت بردن این سرمایه ها به سمت تولید و اشتغال اصلاح کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش خبر از تخصیص اعتبار حدود سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی از محل سفر رهبرمعظم انقلاب به استان خراسان شمالی برای سال ۹۳ خبر داد.
نماینده مردم شیروان افزود: دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار مربوط به مانده اعتبارات سال ۹۰ و ۹۱ سفر رهبری و یک هزار میلیارد ریال نیز سهم سال جاری است .
عزیزی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی خراسان شمالی باید برنامه ریزی مناسبی را برای هزینه کرد این اعتبارات برای پروژه های پیش بینی شده سفر داشته باشند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=35007
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سود ۳۱ درصدی بانک‌ها شبه ربا است
سود ۳۱ درصدی بانک‌ها شبه ربا است
سود ۳۱ درصدی بانک‌ها شبه ربا است
سود ۳۱ درصدی بانک‌ها شبه ربا است
سود ۳۱ درصدی بانک‌ها شبه ربا است