رئیس انجمن کارگزاران صنعت بیمه ضمن انتقاد از پیوسته نبودن اجزای مرتبط با صنعت بیمه و زمان نامناسب افزایش دیه گفت: باید یک فرصت یا ضربالاجل برای تهیه الحاقیه بیمهگذاران تعیین شود تا مردم موظف به دریافت الحاقیه در زمان مقرر شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از خبرگزاری فارس، علی رفعتی در مورد افزایش نرخ دیه و حق بیمه شخص ثالث در سال جاری اظهار داشت: زمانی که قوه قضائیه برای اعلام نرخ دیه سالانه انتخاب میکند چندان مناسب نیست، زیرا اعلام نرخهای جدید در روزهای پایانی سال با توجه به افزایش حجم سفر و احتمال بالای بروز حادثه، مردم را با مشکل مواجه میکند.
رئیس انجمن صنفی کارگزاران بیمه ادامه داد: بیمه نوعی خدمت به مردم است، اما متأسفانه مکانیزمی برای صدور به موقع الحاقیه بیمهنامهها از سوی شرکتها وجود ندارد.
وی گفت: با توجه به اینکه شرکتها باید شرایط را برای صدور الحاقیه بیمهنامه شخص ثالث فراهم کنند و همه بیمهگذاران اطلاع از افزایش نرخ و لزوم خرید الحاقیه پیدا کند زمانی نیاز دارد و پایان سال فرصت خوبی نیست.
زمان اعلام افزایش نرخ دیه در زمان حداقل سفر باشد
به گفته رفعتی، زمان اعلام افزایش نرخ دیه باید در ماههایی از سال باشد که حداقل سفر اتفاق میافتد مانند فصل پاییز، نه روزهای پایانی سال که اوج سفرهاست.
وی تصریح کرد: ضمن اینکه باید یک فرصت یا ضربالاجل برای تهیه الحاقیه بیمهگذاران تعیین شود تا مردم موظف به دریافت الحاقیه در زمان مقرر شوند.
این فعال صنعت بیمه ضمن انتقاد از پیوسته نبودن اجزای مرتبط با صنعت بیمه نظیر بیمه مرکزی، سندیکای بیمهگران، شرکتهای بیمه، شبکه فروش و قوه قضائیه گفت: نقطه اتصالی وجود ندارد تا هرگاه که افزایش نرخ دیه اعلام شد، به موقع به شبکه فروش و واحدهای صدور اعلام و صدور الحاقیه به سرعت انجام شود.
محاسبه الحاقیه بیمهنامه با توجه به اعتبار بیمهنامه
رفعتی در مورد نحوه محاسبه هزینه دریافت الحاقیه گفت: الحاقیه بیمهنامه با توجه به تعداد ماههایی که از اعتبار بیمهنامه شخص ثالث باقی مانده محاسبه میشود و هزینه چندانی ندارد.
انتهای پیام