پول پرس- مریم ابونیا: درحالی‌که پرونده مربوط به برداشت شبانه بانک‌مرکزی از حساب بانک‌های کشور دراسفند ماه ۱۳۹۰، هنوز بسته نشده است، محمد بهمنی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده که ظرف روزهای آینده دوباره از حساب بانک‌ها برداشت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، برداشت مجدد بانک مرکزی از حساب بانک‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که برداشت پیشین سبب صدور حکم انفصال از خدمت بهمنی توسط دیوان محاسبات کشور شد. حکمی که البته هنوز اجرایی نشده و آقای رئیس‌کل  همچنان عنان اختیار بانک‌ها را در اختیار دارد.
بر اساس این گزارش، محمود بهمنی در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص آخرین وضعیت برداشت بانک مرکزی از حساب بانک‌های دولتی و خصوصی، اظهار داشت:‌ قرار است بانک مرکزی طی اقدامی در آینده نزدیک حدود ۲ هزار میلیارد تومان دیگر از حساب بانک‌های دولتی و خصوصی برداشت کند.
البته وی مدعی شد که برداشت از حساب بانک‌ها اقدامی کاملا قانونی است. وی گفت:‌ یک بار دیگر هم اعلام کرده بودم اگر احساس کنیم یک ریال کم از بانک‌ها برداشت کرده‌ایم مجدداً نسبت به برداشت اقدام خواهیم کرد.
رئیس کل بانک مرکزی در همین ارتباط رسانه‌ها را نیز از حملات خود بی‌نصیب نگذاشت و اظهار کرد: از آنجایی که بانک مرکزی جلوی برخی از تخلفات عده ای از آقایان را گرفته طی هفته‌های اخیر این افراد شانتاژ رسانه‌ای درست کرده بودند.
وی با بیان اینکه برداشت از حساب بانک ها توسط بانک مرکزی، مصوبه دولت و هیات وزیران بوده است، بار دیگر تأکید کرد: بانک مرکزی به همین خاطر این مصوبه را اجرا کرده و قصد دارد مجدداً از حساب بانک‌ها برداشت کند.
گفتنی است، ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ بانک مرکزی ۱۸ بانک کشور را به دلیل پرداخت نکردن سه هزار میلیارد تومان اضافه برداشت و نپرداختن مابه‌التفاوت فروش ارز دولتی با نرخ غیررسمی در بازار آزاد که به «برداشت شبانه» معروف شد با نرخ ۳۴ درصد جریمه کرد.
همان زمان نیز نمایندگان مجلس با انتقاد از این برداشت شبانه، تاکید کردند که چنین اقداماتی باعث «ایجاد فضای عدم‌اعتماد بین بانک‌ها و از همه مهم‌تر عدم‌اعتماد بانک‌ها به بانک مرکزی است که می‌تواند به اعتماد عمومی جامعه به نظام بانکی لطمه وارد کند.»
کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در گزارش خود در این خصوص عنوان کرده بود که «این گونه اقدامات در حالی که اقتصاد کشور با تحریم‌های متعددی مواجه است، زیان‌های جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.»
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=344
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ایرانی گفت:

    بالاخره شب عیدده. کارمندا عیدی میخوان. دولت هم ک پول نداره…

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

باز هم شب عید؛ بازهم برداشت شبانه بانک مرکزی از حساب بانک‌ها
باز هم شب عید؛ بازهم برداشت شبانه بانک مرکزی از حساب بانک‌ها
باز هم شب عید؛ بازهم برداشت شبانه بانک مرکزی از حساب بانک‌ها
باز هم شب عید؛ بازهم برداشت شبانه بانک مرکزی از حساب بانک‌ها
باز هم شب عید؛ بازهم برداشت شبانه بانک مرکزی از حساب بانک‌ها