مدیرعامل فرابورس ایران با تأکید بر اینکه بازار دارایی‌های فکری(بورس ایده) متناسب با اهداف اقتصاد مقاومتی طراحی و راه‌اندازی خواهد شد گفت: بازار سهام در سال ۹۳ کم‌نوسان و همراه با رشد عقلایی خواهد بود.

به گزارش پول پرس، امیر هامونی در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین جزئیات راه‌اندازی بازار دارایی‌های فکری (بورس ایده) در فرابورس اظهار داشت: تاکنون اختراعات بسیار خوبی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت دارو، تجهیزات پزشکی و دیگر صنایع ارائه شده است، این طرح‌ها در دنیا بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا در سال جاری شاهد عملیاتی شدن بازار دارایی‌های فکری باشیم، چرا که تجاری‌سازی ایده‌ها و توجه به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از اهداف مهمی است که در سیاست‌های کلی ابلاغی اقتصاد مقاومتی هم به آن اشاره شده است.

مدیرعامل فرابورس ایران همچنین در پاسخ به این سؤال که بازار سهام در سال پیش رو را چگونه ارزیابی و پیش‌بینی می‌کنید؟ گفت: با توجه به متغیرهای کلان اقتصادی و هدفگذاری دولت برای کاهش تورم و رونق تولید، بازار سال جدید کم‌نوسان، متعادل و با رشد عقلایی و مناسب همراه خواهد بود.

هامونی گفت: نوسانات بورس در سال ۹۲ که ناشی از مباحث بودجه‌ای رقم خورد، در سال جدید با توجه به حمایت‌های دولت و مجلس شاهد بازاری متعادل خواهیم بود.

وی با اشاره به بودجه جدید فرابورس برای سال ۹۳ تأکید کرد: در سال ۹۳ افزایش ۱۵ درصدی بودجه فرابورس پیش‌بینی شده که این امر محقق خواهد شد؛ هم اکنون ۹۰ شرکت برای ورود به بازارهای فرابورس پشت دروازه هیئت پذیرش نشسته‌اند و پیش‌بینی می‌شود، استقبال ورود شرکت‌ها به بازار افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سازمان بورس اقدامات خوبی را در راستای ورود اعضای جدید تأمین مالی انجام داده است گفت: موضوع تأمین مالی یکی از مهم‌ترین مسائل استراتژیک فرابورس است و در این خصوص برنامه‌ ویژه‌ای از جمله عملیاتی کردن صندوق‌های پروژه زمین ساختمان در دستورکار قرار گرفته است.

هامونی افزود: ابزارهای جدید دارای انعطاف‌پذیری بالا بوده و در تمام حوزه‌ها امکان تأمین مالی وجود دارد؛ در این میان در حوزه سلامت، محیط‌زیست و گردشگری رایزنی‌هایی با بورس انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه صندوق‌های زمین ساختمان از طریق فرابورس راه‌اندازی خواهد شد گفت: با توجه به اینکه این صندوق‌ها عملا در مرحله طرح هستند و هنوز به سودآوری نرسیده‌اند در درجه اول از طریق فرابورس راه‌اندازی خواهند شد و در تابلوی ابزارهای نوین مالی پذیرش می‌شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=33149
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رشد بورس در سال ۹۳ عقلایی است
رشد بورس در سال ۹۳ عقلایی است
رشد بورس در سال ۹۳ عقلایی است
رشد بورس در سال ۹۳ عقلایی است
رشد بورس در سال ۹۳ عقلایی است