یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی برای بازار سرمایه در سال جدید ناشناخته است و معاملات بورس را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش پول پرس، رضا امامی در گفت و گو با تسنیم در ارزیابی وضعیت بورس در سال ۹۲ گفت: سالی که گذشت برای بازار سرمایه سال پرفراز و نشیبی بود و بازار سهام نزدیک به حجم کل نقدینگی جامعه رشد کرد.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که در سالی که گذشت شمار سهامداران کشور هم افزایش چشمگیری داشت تصریح کرد: رونق بورس در سال ۹۲ باعث شده تعداد سهامداران از ۵ میلیون به ۷.۵ میلیون نفر افزایش پیدا کنند.
وی با بیان این که در سال ۹۲ برخی نمادها بازده ۳ رقمی را نصیب سرمایه‌گذاران کرد گفت: با این اتفاقات بازار سرمایه کشور به چشم آمد و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید هم موجب شد تا نگاه مردم به بورس تغییر کند و دیدم که شاخص بورس تا مرز ۹۰ هزار نیز در سال گذشته پیش رفت.
امامی در ادامه کوتاه شدن مدت زمان توقف نمادها را از نکات مثبت بورس در سالی که گذشت عنوان کرد و افزود: اتفاقاتی مانند انتقال یکباره ۱۴ نماد معاملاتی از بازار پایه به توافقی نیز شک‌هایی را به بورس تحمیل کرد.
این کارشناس بازار سرمایه در خوص وضعیت بازار سرمایه در سال ۹۳ هم گفت: سال پیش‌رو نیز برای بازار سرمایه خوب خواهد بود اما سرمایه‌گذاران نباید منتظر سودهای سال ۹۲ باشند.
وی با اشاره به این که بزرگترین آزمون سال ۹۳ بازار سرمایه بحث هدفمندی یارانه‌ها خواهد بود تاکید کرد: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی برای بازار سرمایه ناشناخته است و معاملات بورس را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: در این رابطه دولت باید برای شفافیت هر چه بیشتر در تصمیم‌گیرها و نیز حمایت همه جانبه از بورس و سرمایه‌گذاران تلاش کند.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=33062
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بزرگترین آزمون بورس در سال ۹۳
بزرگترین آزمون بورس در سال ۹۳
بزرگترین آزمون بورس در سال ۹۳
بزرگترین آزمون بورس در سال ۹۳
بزرگترین آزمون بورس در سال ۹۳