دبیرکل اتحادیه تعاونی های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان کشور افزود: در صورتی که نرخ رشد به عددی مثبت برسد و ما به تولید دست پیدا کنیم به طور قطع این سیاست ها اجرایی می شود و ما روی پای خود می ایستیم.

دبیرکل اتحادیه تعاونی های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان کشور گفت: دولتمردان سابق اصل ۴۴ و خصوصی سازی را از مسیر خود خارج ساختند و در نتیجه این اصل به سوی خصوصی سازی پیش نرفت .

به گزارش پول پرس، ارسلان قاسمی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: به اعتقاد بنده روی سخن سیاست های ابلاغی در اصل ۴۴ و در بحث اقتصاد مقاومتی با تولیدکنندگان است.
وی افزود: متاسفانه دولتمردان دولت قبل اصل ۴۴ و خصوصی سازی را از مسیر خود خارج ساختند در نتیجه این اصل به سوی خصولتی سازی پیش رفت .
قاسمی اضافه کرد: اگر گزارش عملکرد واگذاری های آن دوره را ببینید به اعتقاد بنده کمتر از ۱۰ درصد به بخش خصوصی و تعاونی واقعی واگذار شده وباقی واگذاری ها همه به شرکت های شبه دولتی انجام گرفته که ما به این ها شرکت های خصولتی می گوییم.
وی ادامه داد: در بحث اقتصاد مقاومتی نیز اگر دولت پای خود را از ماجرا بیرون بکشد و تنها در همان چهارچوبی که سیاست ابلاغی روشن ساخته نقش داشته باشد و نه بیشتر از آن ، این کار به سرانجام می رسد.
این فعال اقتصادی با بیان اینکه به اعتقاد بنده سیاست های اقتصاد مقاومتی بسیار هوشمندانه و با توجه به شرایط داخلی و بین المللی امروز طراحی شده است، تصریح کرد: اگر ما تصور کنیم بدون اجرای این سیاست ها به سر منزل مقصود می رسیم تصور باطلی است ما ناچار به حرکت در این مسیر هستیم.
وی افزود: تجربه تلخی که از عدم اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ به دست آوردیم عرایض بنده را تصدیق می کند.
قاسمی با اشاره به اینکه در شاخص های ابلاغی چند مورد اساسی از جمله خودکفایی وجود دارد، اضافه کرد: خودکفایی به هر قیمتی معنا ندارد .
وی ادامه داد: یکی دیگر از این موارد بحث استقلال است که استقلال به هر قیمتی معنا دارد.
دبیرکل اتحادیه تعاونی های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان کشور افزود: این ها پارامترهای مختلفی هستند که باید در کنار هم قرار گیرند و براین اساس فعالیت شود نمی توان یکی از آنها را مد نظر قرار داد و به دیگری بی توجهی کرد.
وی با بیان اینکه در سالهای ۹۱ و ۹۲ نرخ رشد ما منفی بوده، اضافه کرد: ما در حال تلاش برای رساندن آن به صفر هستیم تا در سال آتی نرخ رشد افزایش یابد و مثبت شود.
قاسمی ادامه داد: معنای این حرف این است که ما از امکانات موجود در کشور استفاده بهینه ای نکرده ایم و در نتیجه به تولید دست نیافتیم.
دبیرکل اتحادیه تعاونی های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان کشور افزود: در صورتی که نرخ رشد به عددی مثبت برسد و ما به تولید دست پیدا کنیم به طور قطع این سیاست ها اجرایی می شود و ما روی پای خود می ایستیم.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=32824
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

برخی دولتمردان اصل ۴۴ را از مسیر خود منحرف کردند
برخی دولتمردان اصل ۴۴ را از مسیر خود منحرف کردند
برخی دولتمردان اصل ۴۴ را از مسیر خود منحرف کردند
برخی دولتمردان اصل ۴۴ را از مسیر خود منحرف کردند
برخی دولتمردان اصل ۴۴ را از مسیر خود منحرف کردند