در حالی که افزایش خدمات مبتنی بر بانکداری الکترونیک در بانکها رو به افزایش است؛ سیستم بانکی باوجود هزینه هنگفت در این بخش بابت ارائه خدمات بانکداری الکترونیک درآمدهای مورد انتظار را ندارد .
به گزارش پول پرس به نقل از ایران و جهان، شنیدهها حاکی ازآن است که مدیران عامل بانکها اخیرا در جلسهای جهت دریافت کارمزد خدمات بانکداری الکترونیک در بخش خودپردازها، دستگاههای پایانه فروش، بانکداری اینترنتی و ارسال اس ام اس به توافق رسیده اند. هرچند که بانک مرکزی در بخشنامههای متعدد کارمزد خدمات بانکی را به سیستم بانکی ابلاغ کرده بود اما در سالهای اخیر رقابت مانع از آن بود که بانکها کارمزد خدمات بانکی را به صورت کامل از مشتریان خود دریافت کنند.
باوجود بخشنامههای بانک مرکزی در خصوص انتقال وجوه شتابی، خدمات مبتنی بر سامانههای پایا، ساتنا و … بانکها در بازار رقابتی روزهای گذشته درآمد چندانی از محل کارمزدهای خدمات بانکی نداشتهاند و به تازگی تصمیم گرفتند که از سال جدید کارمزد خدمات بانکی را از مشتریان خود دریافت کنند.
این در حالی است که جمع مبالغ تراکنش سیستم بانکی در بخش خودپردازها در پایان دی ماه سال جاری به رقم ۶۹۳ هزارو ۴۶۴ میلیاردو ۹۶۱میلیون و۷۱۹ هزارو ۷۹۸ریال و جمع مبالغ تراکنش سیستم بانکی در بخش پایانههای فروش در پایان همین ماه به رقم ۳۵۵هزارو ۷۸۱ میلیاردو۴۵۲ میلیون و ۹۲۹ هزارو۴۸۱ ریال رسیده است .
انتهای پیام