افزایش تنشها بین روسیه و غرب در مورد اوکراین و نگرانی ها در مورد کاهش رشد اقتصادی در چین موجب شد که قیمت طلا امروز به بالاترین رقم در شش ماه گذشته برسد و در مسیر ثبت بیشترین رشد هفتگی در ۴ هفته اخیر قرار بگیرد.

به گزارش پول پرس به نقل از تسنیم، رویترز گزارش داد: قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از ۲ درصد افزایش یافته است. در حالی که سرمایه گذاران از بازارها پرریسک نظیر بازار سهام خارج شده اند، این ششمین هفته متوالی همراه با افزایش قیمت برای طلاست.
در حالی که ورود سرمایه به صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا افزایش یافته است و حکایت از اعتماد سرمایه گذاران به چشم انداز بازار طلا دارد، تقاضای فیزیکی به دلیل بالا رفتن قیمت ها کاهش یافته است.
تحلیلگران اچ اس بی سی در یادداشتی نوشتند: «در حالی که افزایش قیمت طلا موجب جذب سرمایه گذاران بیشتری شده است، این قیمت ها ممکن است اشتها برای خرید فیزیکی را در بازارهای نوظهور کاهش دهد.»
«طلا برای افزایش بیشتر قیمت با مقاومت بالایی مواجه خواهد بود و احتمالا برای افزایش بیشتر به تقویت ارزش یورو نیاز خواهد داشت. کاهش تقاضای فیزیکی در چین برای طلا حتی اگر موقتی باشد، می تواند موجب تضعیف افزایش قیمت ها شود.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به ۱۳۷۶ دلار و ۲ سنت در ساعات اولیه که بالاترین قیمت ۶ ماه گذشته بود، نسبت به جلسه قبل بدون تغییر در حد ۱۳۸ دلار و ۸۶ سنت باقی ماند. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ درصد افزایش داشته است.
تقاضا در چین، بزرگترین مصرف کننده طلای جهان کاهش یافته و قیمت ها در بازار شانگهای به پایین تر از قیمت جهانی طلا رسیده است. قیمت ها در بازار طلای شانگهای حدود ۴ دلار کمتر از قیمت های بازار لندن است. در حالی که قیمت ها در این بازار در اوایل امسال ۲۰ دلار بالاتر از قیمت های بازار لندن بود.
انتهای پیام

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=31943
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نرخ طلا رکورد ۶ماهه را شکست
نرخ طلا رکورد ۶ماهه را شکست
نرخ طلا رکورد ۶ماهه را شکست
نرخ طلا رکورد ۶ماهه را شکست
نرخ طلا رکورد ۶ماهه را شکست