مسئول کارگروه مزد مجمع عالی کارگران با اشاره به جلسه عصر امروز برای هماهنگی با کارفرمایان گفت: به گفته وزیر کار، ‌رئیس کل بانک مرکزی در جلسه جمعه شورای عالی کار حضور خواهد یافت.

به گزارش پول پرس، فرامرز توفیقی در مورد جزئیات جلسه شورای عالی کار با موضوع دستمزد ۹۳ کارگران به فارس اظهار داشت: در این جلسه که از ساعت ۷ شب و با حضور نمایندگان کارگر و کارفرما و وزیران صنعت و اقتصاد برگزار شد، مسائلی در مورد مزد مطرح شد، اما تصمیم‌گیری راجع‌ به میزان افزایش دستمزد به جلسه بعدی شورای عالی کار در روز جمعه موکول شد.
مسئول کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران افزود:‌ همچنین یک جلسه فرعی با نمایندگان کارفرما برای بحث و بررسی بیشتر عصر امروز برگزار خواهد شد.
وی افزود: در جلسه دیشب، کارگران بر تعیین دستمزد سال بعد حول ماده ۴۱ قانون کار تأکید داشتند، اما کارفرمایان به دنبال ارقام پایین‌تر هستند و به هر حال باید به یک توافق در این زمینه برسیم.
توفیقی تصریح کرد: در این جلسه نمایندگان دولت هیچ عددی را به طور مستقیم اعلام نکردند و به دنبال رضایت گروه کارگر و کارفرما بودند.
وی در مورد پاسخ به دغدغه‌ کارگران مبنی بر افزایش تورم با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: در پاسخ به این سؤال نمایندگان دولت، مهار و کنترل تورم را مطرح کردند، اما ما قطعاً می‌دانیم که با اجرای هدفمندی، با تورم روبه‌رو نمی‌شویم، بلکه جهش قیمت‌ها را خواهیم داشت و در شرایط جهشی قیمتی کارفرما قیمت‌ها را بالا می‌برد.
این فعال کارگری خاطرنشان کرد: ‌وزیر تعاون، کار و رفاه در این جلسه اعلام کرد که در جلسه بعدی شورای عالی کار رئیس کل بانک مرکزی هم برای کمک به این مباحث حضور خواهد یافت.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=31810
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

حضور رئیس بانک مرکزی در جلسه تعیین مزد
حضور رئیس بانک مرکزی در جلسه تعیین مزد
حضور رئیس بانک مرکزی در جلسه تعیین مزد
حضور رئیس بانک مرکزی در جلسه تعیین مزد
حضور رئیس بانک مرکزی در جلسه تعیین مزد