مدیرکل درمان اعتیاد و حمایتهای اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر از تحویل بسته بیمه خدمات درمان اعتیاد به وزارت تعاون خبر داد و گفت: بر اساس این بسته بیمه ای، کودکان، زنان، معتادان HIV مثبت و زندانیان تحت درمان، در اولویت دریافت خدمات بیمه ای درمان اعتیاد قرار می‌گیرند.

به گزارش پول پرس به نقل از ایسنا، فرید براتی سده گفت: چندین جلسه با اولویت بیمه درمان اعتیاد معتادان با دستگاههای مختلف به ویژه دفتر بیمههای سلامت معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده و در این جلسات مقرر شد دستگاهها، محتوا، پروتکلهای درمان و تعرفههای خدمات درمانی را اعلام کنند و اداره کل درمان اعتیاد و حمایتهای اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز بسته اجرایی این بیمه را مشخص کند.

وی افزود: در بسته اجرایی باید مشخص شود که چه کسانی در اولویت دریافت خدمات درمان قرار میگیرند؟ چه خدمتی باید در این بیمه ارائه شود و چه نوع مراکزی مسؤل ارائه این خدمات هستند؟ که خوشبختانه این کار نهایی و هفته گذشته بسته اجرایی بیمه درمان اعتیاد به دفتر مربوطه در وزارت تعاون تحویل شد.

مدیرکل درمان اعتیاد و حمایتهای اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بر اساس این بسته بیمهای، چندین گروه در اولویت درمان قرار دارند، گفت: مقرر شد در این بیمه درمانی، کودکان، زنان، معتادان مبتلا به HIV و زندانیان و معتادانی که تحت درمان قرار دارند، تحت پوشش خدمات این بیمه درمانی قرار بگیرند.

براتیسده افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از معتادان در زندانهای کشور وجود دارند که تحت درمان MMT قرار دارند و با توجه به اینکه بخش غیردولتی بخشی از خدمات درمان را به این افراد ارائه میدهند، بخشی از هزینهها را خود این زندانیان تقبل میکنند که مقرر شد این افراد نیز در اولویتهای درمان اعتیاد قرار بگیرند.

وی اظهار کرد: بر این اساس از سال ۹۳ پیشبینی میشود بیش از ۱۳۰ هزار نفر از کودکان، زنان، معتادان مبتلا به HIV و بخشی از زندانیان تحت درمان MMT ، تحت پوشش این بیمه درمان اعتیاد قرار بگیرند.

مدیرکل درمان اعتیاد و حمایتهای اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین اظهار کرد: برای مراکز اقامتی ویژه زنان نیز برنامهریزیهایی صورت گرفته تا کمپهای دارای مجوز، در بخش هتلینگ نیز تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

براتی ضمن تاکید بر اینکه تاکنون در خصوص هزینههای درمان این بخش به نتیجه نرسیدهایم، اما هزینه هتلینگ مراکز اقامتی زنان تحت پوشش بیمه قرار میگیرند، ادامه داد: البته مراکز خصوصی و غیردولتی ارائه دهنده درمان MMT (خدمات درمان) را نیز در این طرح در نظر گرفتیم و با توجه به وجود ۶۰۰۰ مرکز این چنینی، مقرر شده تعدادی از افرادی که به این مراکز مراجعه میکنند تحت پوشش قرار بگیرند، بنابراین با توجه به این شرایط تمام مراکز دولتی و بخشی از مراکز و موسسات غیردولتی تحت پوشش خدمات این بیمه قرار میگیرند.

به گفته وی، اعتبار مورد نیاز به منظور اجرای بیمه درمانی کودکان معتاد، معتادان اچ آی وی مثبت، زنان مستقر در مراکز گذری درمان(mmt) افراد خدمت گیرنده در مراکز غیردولتی و زندانیان خدمات گیرنده در واحد متادون درمانی مستقر در زندانها و همچنین هزینه هتلینگ مراکز اقامتی زنان ۳۰ میلیارد تومان است که در صورت اجرای موفقیت آمیز طرح مذکور، در مراحل بعدی با جذب اعتبار بیشتر از طریق نهادها و دستگاهها گسترش مییابد.

به گفته مدیرکل درمان اعتیاد و حمایتهای اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر، در بخش درمان اعتیاد کودکان پیشبینی میشود ۲۰۰۰ کودک زیر ۱۸ سال تحت درمان بستری قرار بگیرند، هر چند که تاکنون هیچ گونه آماری از کودکان معتاد به ستاد ارسال نشده و آموزش و پرورش و سایردستگاههای مسوول نیز آمار دقیقی ارائه نکرده است اما به دنبال این هستیم که بتوانیم این تعداد از کودکان را تحت درمان بستری قرار دهیم.

براتی سده خاطر نشان کرد: بر اساس قول مدیرکل دفتر بیمههای سلامت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، چنانچه سقف مراجعات افزایش یابد، منابع مورد نیاز دیگر تامین میشود؛ ضمن آنکه اعتبار ۲۲.۵ میلیارد تومانی بیمه درمان اعتیاد در سال جاری به دفتر بیمههای سلامت وزارت تعاون اختصاص یافته که تاکنون هزینه نشده، لذا میتوانیم از این اعتبار نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=31698
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

جزییات بیمه درمان اعتیاد کودکان و زنان
جزییات بیمه درمان اعتیاد کودکان و زنان
جزییات بیمه درمان اعتیاد کودکان و زنان
جزییات بیمه درمان اعتیاد کودکان و زنان
جزییات بیمه درمان اعتیاد کودکان و زنان