شورای عالی بیمه در جلسه ۲۴ بهمن سال جاری وضعیت مالیُ،جانی و شبکه فروش شرکت بیمه توسعه را بررسی و مطابق با ماده ۲۸قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب ۱۳۷۸و در اجرای قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری مصوب کرد شرکت بیمه توسعه از ابتدای بهمن سال جاری اجازه صدور بیمه نامه جدید و تمدید بیمه نامه قبلی در رشته بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را ندارد. این در حالی است که صدور الحاقیه احتمالی برای بیمه نامه های صادره قبلی و معتبر برای افزایش پوشش بیمه نامه و صدور بیمه نامه المثنی را از این مصوبه استثنا کرده است.

در بند ب این صورت جلسه آمده است شرکت به منظور ایفای تعهد معوق خود نسبت به بیمه گذاران منابع مالی لازم را از محل سپرده های بانکی و فروش سهام و یا منابع دیگر فراهم و نسبت به پرداخت خسارت ها اقدام کند.
از این مصوبه شرکت بیمه توسعه موظف شده که عوارض قانونی مصوب قانون برنامه، قوانین بودجه سنواتی و قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را که تاکنون پرداخت نکرده است به حسابهای مربوط واریز کند.

همچنین بیمه توسعه موظف است خسارت جانی معوق بیمه گذارانی که پرونده های آنها در شعب سراسر کشور رسیدگی و نهایی شده است از جمله خسارات ۱۴۷۰۷ پرونده را پرداخت کند.

شورای عالی بیمه در این مصوبه شرکت بیمه توسعه را ملزم کرده که حداکثر ظرف دو هفته برنامه خود برای ترمیم وضعیت مالی و افزایش سرمایه را به بیمه مرکزی ارسال کرده و این افزایش سرمایه را بصورت نقدی و حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۲تامین و پرداخت کند.
شرکت بیمه توسعه موظف شده افراد واجد شرایط را برای تصدی پست های مدیران فنی به بیمه مرکزی معرفی کند در غیر این صورت پروانه فعالیت رشته های فاقد مدیر فنی تعلیق می شود.
علاوه براین موارد شرکت بیمه توسعه تا اطلاع ثانوی اجازه پذیرش نمایندگان بیمه ای جدید را نیز ندارد و بیمه مرکزی موظف به ارایه گزارش در زمینه بند الف به شورای عالی بیمه است.

اما بیمه مرکزی در حالی باید به شورا گزارش دهد که بیمه توسعه در این مدت با شکایت به دیوان عدالت اداری و دریافت رای موافق توانسته صدور بیمه شخص ثالث را از سر گیرد. در پی پیگیری خبرنگار ما از نمایندگان شماره ۱۷۹ ،۴۵۷و۱۹۷۳ بیمه توسعه در تهران این نمایندگان اظهار داشتند که سایت برای صدور شخص ثالث همچنان باز است . این در حالی است که بیمه مرکزی از سر گیری مجدد صدور این بیمه نامه را برای این شرکت مجاز نمی داند و اطلاعیه قبلی بیمه مرکزی در این زمینه پا بر جا است.
بنابراین به نظر می رسد علی رغم اولتیماتوم بیمه مرکزی به این شرکت بیمه مدیریت جدید بیمه توسعه قصد متابعت از دستورالعمل های بیمه مرکزی را ندارد و در اولین قدم نواختن سازناکوکی را با بیمه مرکزی آغاز کرده است این در حالی است که صلاحیت وی به تازگی به تایید بیمه مرکزی رسیده است.
هرچند که بیمه مرکزی در سال های اخیر در مواجه با تخلفات آتیه سازان حافظ ناکام مانده بود اما این تقریبا از موارد نایاب عدم تبعیت شرکت های بیمه از بیمه مرکزی است .پیگیری خبرنگار ما از بیمه مرکزی حاکی از آن است که تا بنابر اعلام جلسه ۲۴ بهمن شورای عالی بیمه در جلسه ای که احتمالا در هفته جاری برگزار خواهد شد در این خصوص تصمیم می گیرد.
منبع: ایران و جهان


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=31564
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تخلف بیمه توسعه از تصمیمات بیمه مرکزی
تخلف بیمه توسعه از تصمیمات بیمه مرکزی
تخلف بیمه توسعه از تصمیمات بیمه مرکزی
تخلف بیمه توسعه از تصمیمات بیمه مرکزی
تخلف بیمه توسعه از تصمیمات بیمه مرکزی